Nu Online
Momenteel zijn er 503 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbeel speeches?

21-2-2011 16:57:28
Met een stiel als de mijne (balie) en een hobby als de mijne (amateurtoneel...) en een man als de mijn (ITer met plankenkoorts), is het niet te verbazen dat mijn wederhelft liever niet spreekt op onze trouw en het speechen aan mij overlaat.

Aangezien ik nog niet vaak een mooie speech heb meegemaakt op een trouwfeest, maar toch iedereen wil bedanken en nog eventjes een woordje tot mijn wederhelft wil richten (we hebben geen zelfgeschreven trouwbeloften, dus dat moet goed gemaakt worden op een ander moment...) en er uiteraard iemand de gasten moet welkom heten, zal het dus bij ons de bruid zijn die het woord neemt tussen het aperitief en het voorgerecht.

En nu mijn vraag: heeft er iemand een voorbeeldje liggen van een mooie, bondige, maar niet te korte speech? In welke volgorde richt je je tot de aanwezigen om iedereen te bedanken? Is het erover om nog eventjes je man te bedanken dat hij het bij jou uithoudt? Hoeveel info moet je geven over gastenboek, voedsel en dergelijk? Moet je je schoonmoeder bedanken, ook al heeft ze niets gedaan buiten je man op de wereld gezet?

Alle tips en tricks zijn welkom. Op internet vind je veel informatie over bride's speeches, maar vooral op Amerikaanse websites en die doen het vaak toch een beetje anders dan de rest van de wereld hè...

Yicke
26-2-2011
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 833

julie
28-5-2011
 Meld misbruik21-2-2011 17:09:10

Ik vind jouw eerste alinea al een goed begin. Ik start ook zo. Iets in de trend van "zowel mijn supportersclub als de supportersclub van Thomas zullen niet verbaasd zijn dat ik de micro in handen heb vandaag..."
Hoe tof de dag wel al was tot op dat moment. Dat je de mensen wil bedanken omdat ze aanwezig zijn. Dan de getuigen, broers/zussen en dan uiteindelijk de ouders. Waarop je dan eventueel een boeket ofzo geeft.
Daarna wens je de mensen veel plezier voor de uren die komen en smakelijk eten ofzo...

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik22-2-2011 7:30:46

Hey Yicke

Wij zitten met hetzelfde "probleem". Mijn vriend spreekt absoluut niet graag in groep, laat staan dat hij op zijn eigen huwelijksfeest zal spreken!
Toen ik de misboekjes aan het maken was, zei hij al "ik moet toch niet teveel lezen hé"
Dus ja, ik zal ook moeten speechen, wat ikzelf ook niet graag doe.

Veel succes met je zoektocht naar een leuke speeche!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...