Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help mijn moeder!

24-2-2011 15:03:13
Hoi bruidjes,

Ik heb een vraag en wil dan ook bij jullie mijn hart even luchten. Mijn mama dringt zich enorm op bij de beslissing van de trouwjurk wat uiteraard niet de bedoeling was want ik weet héél goed wat ik wil! Alleen ... zij gaat daar niet mee akkoord (voor alle duidelijkheid ik betaal mijn trouwkleed).

Zij wil me persé in een Jarice steken ... waarvan ik verdorie geen enkele naar mijn zin vindt op hun site. Ja maar is haar uitleg nu ze hebben boeken en nog andere voorbeelden etc... ook en ze maken op maat! Hallo ik ben zo een controlefreak van hier gezien dat ik een trouwjurk uit een boek laten maken terwijl ik een uitgesproken mening heb over mijn trouwkleed. Wat als zoiets totaal tegenvalt? Vanuit een boek gekozen en op maat gemaakt... dan heb je 1 000 € voor niets verspild en ben je ongelukkig op je huwelijk want ik ken mezelf. Maar neen mijn moeder vindt het absoluut niet kunnen dat ik een jurk zou willen aankopen van Ian Stuart ik ben werkelijk weg van zijn collectie lekker extravagant en het straalt ook een zekere persoonlijkheid uit. Voor mij voldoen momenteel maar 2 jurken :

1. ben ik helemaal van weg : Ian Stuart - model Dauphine - prijskaartje : 3 250€ :-(
2. Maggie Sottero - model weet ik niet goed meer omdat ik echt weg ben van het Dauphine model

Wat betreft Jarice wil ik niet tegendraads doen en mijn moeder toch een plezier doen om erheen te gaan. Zondag heb ik evenwel reeds een afspraak voor de andere 2 te gaan passen. Ik vrees dat dit vuurwerk gaat geven?!

Wat moet ik nu doen? Dat ik geen trouwkleed draag tegen mijn zin staat vast, dat ik er geen laat maken dat ik op voorhand niet kan zien ook niet maar hoe moet ik mijn moeder nu toch in godsnaam overtuigen, ik wil niet voor de rest van mijn leven ruzie met haar!

Vele groetjes,
ve hopeloos bruidje

Marlies
9-12-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1289

lies
2-7-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:10:14

Hoi Marlies,

gewoon voet bij stuk houden meid!
Het is JOUW dag, jouw kleed en jij betaald! Simpel toch... gewoon eerlijk zijn tegen je mama!

Evelien
2-4-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:10:40

Ik vind alvast ook dat je een trouwkleed moet gepast hebben voor je kan zeggen of het bij jou past of niet, dus zo bestellen uit een boek, daar ben ik helemaal niet voor.
Ik zou afwachten tot je de 2 andere gepast hebt, wie weet vind je ze ook wel niet zo mooi meer nadat je ze gepast hebt.
Daarna nog tijd genoeg om te discussiëren ;-) Misschien jouw ma dan eens meenemen om het kleed van jouw dromen te tonen als je het aan hebt, misschien is ze dan makkelijker te overtuigen.

Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk 3250€ ook wel wat veel vind voor een kleed, maar dat is jouw keuze natuurlijk.

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:20:15

Hey, 

ik zat ook met een heel opdringerige mama. ben uiteindelijk met haar mee geweest met de gedachte 'dit doe ik om haar een plezier te doen en dan te kunnen zeggen, ziet ge wel en nu gaan we naar een winkel van mijn keuze!'. Maar, het eerste kleedje dat mijn ma voor mij had uitgekozen was hét droomkleed. ook niet wat ik op voorhand had opgezocht in de boekjes, heel andere stijl. Maar een trouwkleed is nu eenmaal iets dat er heel anders uitziet als je het aandoet dan als in de boekjes op een model.

Mijn advies, pas zoveel kleedjes als je zelf zin in hebt. Het passen op zich is ook al leuk hoor :-) Maar, jij betaald, jij bepaald! 

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:20:31

Hey Marlies

Heb je een zus?
Ik vraag dat omdat mijn mama ook heel goed wist wat ze wou voor mij... daarom heb ik mijn zus meegenomen... onder het motto 'samen staan we sterk' heb ik mijn goesting gedaan!
In tegenstelling tot u, betaalde mijn mama mijn kleedje wel.... op een bepaald moment heb ik gezegd, als het zo zit, dan betaal ik liever mijn kleedje zelf en dat was het keerpunt!

Probeer u mama ervan te overtuigen dat het u kleed is en dat het u goesting is!
En zoals hierboven gezegd; je kan zot zijn van een kleed, maar als je het niet hebt gepast, dan weet je het nog altijd niet!
Ik was ook enorm fan van maggie sottero, tot op het moment dat ik een kleedje aanhad en eigenlijk besefte dat het op niets trok! Je moet je niet zo fixeren op een merk / model, gewoon afspraak maken in een winkel, en kleedjes passen, dan zullen jij en je mama wel overeenkomen als je 'het' kleedje aanhebt :)!

Sarah
21-10-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:24:45

Hallo,

Mijn mama die was ook zo over haar toeren. Ben alleen op stap geweest, heb 2 kleedjes gepast haar foto gezonden en ze was direct akkoord en nog geen 5 min later was alles geregeld. Juist mijn schoonmama is snel komen kijken en die zei dat het ok was
veel succes !!!

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:25:14

doe waar jij je goed in voelt! en zelfs al moest mijn mama betalen, ik moet het toch dragen en erin trouwen? ik vind dat je je echt niks mag laten opdringen, hoor! en ik kan me niet voorstellen dat je mama boos gaat zijn als ze ziet dat jij gelukkig bent!

Tinnie
15-4-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:26:42

Hey

Ik begrijp je frustratie! Toen ik mijn trouwkleed ging kiezen vond mijn mama er één supermooi en mij zei dat helemaal niets. Voor haar een plezier te doen heb ik het maar gepast en het stond me beeldig...ik zat er supergoed in (al was het kleed 2 maten te groot en stond mijn rug vol klemmen om het vast te houden).
De bruidsjurken die ik in mijn hoofd had om te passen stonden me helemaal niet...dus ik zou zeggen....zeker passen die jurken! Je kan pas beslissen als je er jezelf in ziet in de spiegel.

Ik heb ook de Ian Stuart jurken gepast maar ze waren te bombastisch en stonden me helemaal niet! Een geluk bij een ongeluk want over de 3000€ voor een trouwkleed is nu ook wel juist dat tikkeltje erover.

Marlies
9-12-2011
 Meld misbruik24-2-2011 15:57:02

Hoi bruidjes,

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind mezelf zeker terug in jullie antwoorden. Wat betreft Evelien bv. daar ga ik ook van uit laat me nou eerst die Ian stuart passen waar ik zo gek van ben misschien denk ik oh mijn god dit is het echt niet al weet je dat niet goed op voorhand. Wat de 3 250 € betreft dat vind ik er ook best over maar ze zeggen steeds als je bijvoorbeeld twijfelt over iets laat het wat bezinken en denk dan of je dat echt wel wil en mijn antwoord is nog steeds ja ik wil dit na enkele weken. Maar het is idd héél erg veel voor een kleed maar voor mij is dat zeer belangrijk om niet te zeggen bijna het belangrijkste. Mijn ma heeft liever dat ik dit liever geef aan een ring ofzo wat begrijpelijk is maar mijn keuze blijft erbij... kan er niets aan doen. Maar soit wachten sowieso tot zondag ik hou jullie op de hoogte. Wat het bombastische betreft net daar ben ik zo verliefd op én net daarom is mijn ma er zo tegen omdat het zo bombastisch is maar i love it. En ja, ik heb een broer en die zal meegaan om vechten in de bruidswinkel te voorkomen ;-)

Ik twijfel gewoon héél erg aan het merk dat mijn mama aanhaalt omdat er een héél groot prijsverschil zit en ik toch van mening ben dat de prijs echt wel ergens in zit. Ook de stoffen waarmee Ian Stuart werkt bv. zijn kant daar ben ik geheel weg van. Ik heb hier ook al goede reviews gelezen over zijn jurken. Ik hou jullie op de hoogte! Tot maandag...

Vele groetjes & nog veel succes bij de planning!
Marlies

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 18:54:41

Tijdens de voorbereiding van mijn trouw hebben al veel mensen me op het hart gedrukt dat het mijn trouw is, en dat ik moet doen waar ik me goed bij voel. Zo moet jij dat ook doen, uiteindelijk is het jullie dag, en niet die van je moeder of weet ik veel. Er zijn weinig momenten in een mensenleven die zo een nadruk laten als je eigen huwelijk, zie dat je naderhand geen spijt krijgt!
Ik troost mij op zo een momenten altijd met de gedachte dat ouders nu eenmaal een generatie dichter bij de apen dan wij

kim
7-7-2012
 Meld misbruik24-2-2011 20:12:53

Misschien kan je met je mama eens naar de winkels gaan waar zij naartoe wilt.
Even passen zodat ze 'content' is.. En wie weet, vind je uw droomkleedje wel ?

Als je ze na het passen niet mooi vind, moet je gewoon eerlijk zijn met haar en doen waar jij je goed bij voelt!
Jou dag, jou kleed, jou geluk ! ;-)

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik25-2-2011 11:42:21

Het is jouw trouwkleed en je verdient van erin te stralen.
Weet wel dat de boeken bol staan van gephotoshopte modellen met maatje 36 en van 1.80m groot. Waarmee ik wil zeggen dat de kleedjes heel mooi lijken op papier, tot je er ééntje aan hebt. Pas zo veel soorten kleedjes als je zin hebt. Wanneer je "het" kleedje gevonden hebt, zal je dat gewoon weten. Laat je vooral niet te veel beïnvloeden door wat andere zeggen of denken!

Sanne
9-4-2011
 Meld misbruik25-2-2011 20:41:34

Het is jouw trouw! Als jouw mama wilt kiezen zal ze zelf moeten trouwen !
Wil je de trouwjurk Dauphine om zijn creator of omdat je de stijl mooi vindt? Want het is een eerlijk 'klassieke' stijl, ik denk dat je zo een soortgelijk kleed ook wel een pak goedkoper zal vinden (maar ik weet niet of je echt dat merk wilt of budgetbeperkter bent). http://www.morelle-mariage.com/boutique/missparismp11336-p-7076.html?osCsid=fc625bfeb53ad8d4a104620b61f7b7d5 Bijvoorbeeld een trouwkleed in dezelfde 'genre' dat in prijs wel erg verschilt.

Groetjes,

Sanne

Marlies
9-12-2011
 Meld misbruik28-2-2011 11:10:39

Hoi iedereen hier,

Bedankt voor jullie steun en tips hier ga ik ook even mijn bevindingen en tips neerschrijven.

Ik ben gisteren dus naar Rotterdam geweest naar de honeymoonshop om een trouwkleed te gaan kiezen. De Ian Stuart die ik zo mooi vond was inderdaad prachtig maar in het echt is het vooraan op het kleed meer met zilveren bedrading en daar kon ik moeilijk aan wennen. Het hoeft ook niet carnavalachtig te gaan worden. Het was te erg wennen wat ik jullie wel kan meedelen is het feit dat de Ian Stuart jurk in Nederland (honeymoonshop) 300 € duurder was ten opzichte van dezelfde jurk als een winkel in Deinze!

Het is uiteindelijk de jurk van Maggie Sottero (2 100 €) geworden meerbepaald het model nora.Ik vroeg mij af of iemand deze jurk reeds gekocht heeft in België en zoja tegen welke prijs? Mijn ma begon nadien ja in België ging ze stukken goedkoper geweest zijn maar dat is makkelijk gezegd als je meer dan een uur staan kiezen hebt de winkeljuffrouw je daarbij geholpen heeft. Nu begint mijn ma daarover te panikeren goh zo is het ook altijd wel iets. Maar ondanks dat ik er geen vertrouwen in had dat we er samen gingen uitkomen is dit dus wel héél goed gelukt.

Vele groetjes aan ieder...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info