Nu Online
Momenteel zijn er 276 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

BBQ of dessertbuffet

3-3-2011 9:15:24
hey meiden!

we zijn gisteren naar onze zaal geweest om het menu te bespreken en nu ben ik serieus aan het twijfelen wat ik moet doen...
bij de 1e bespreking waren we overeen gekomen om te dineren met de familie (zo'n 20man) en dan 's avonds enkele hapjes te serveren en een dessertbuffet voor de rest van de gasten.

nu gisteren begon de traiteur over een heel ander idee. hij vond niet dat het paste om de avondgasten enkel hapjes en een dessertbuffet te geven. we geven ons trouwfeest op een vrijdag en hij zei dat als de mensen tegen 7u verwacht worden, dat ze dan geen tijd hebben om te eten en met honger gaan aankomen. als ze dan enkel hapjes en dessert krijgen dat ze dan snel terug zullen vertrekken. en hij zei ook dat mannen over het algemeen al geen zoetebekken zijn...

hij stelde voor om een kleine bbq te doen. en dan daarna 1 dessertje + de huwelijkstaart. op zich vind ik dit ook wel een leuk idee. dan hebben de gasten idd gegeten maar dat is natuurlijk allemaal wel duurder. niet veel maar toch... en we zitten met een strak budget aangezien we ook met de bouw bezig zijn.
mijn schoonouders zeiden, je moet u niet laten ompraten, die man praat voor zijn zaken. maar dat gevoel heb ik wel niet. hij wil de gasten tevreden naar huis sturen.

wat vinden jullie het beste? zouden jullie content zijn met enkel hapjes en dessertbuffet? of toch liever de bbq?

groetjes!

Tamara
24-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 3299

Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 9:20:04

Hey Tamara

Mijn vriend en ik gaan uit van het idee dat onze gasten goed gegeten moeten hebben op ons feest. Wij doen dus ook een bbq.
Het is echter jullie eigen keuze om eventueel te kiezen voor enkel hapjes of toch een bbq, maar dan zou ik dit wel vermelden op de uitnodigingen. Zo weten jullie gasten ook wat ze mogen verwachten en vermijd je teleurstellingen.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van jullie budget.

Groetjes

heidi

Meld misbruik3-3-2011 9:33:18

dessertnebuffet eventueel met kaasschotel en wat belegde sandwiches...zo is er voor ieder wat wils en dit kost heus niet zoveel...je moet dan niet voor het volle aantal pers. dessert voorzien... vermeld gewoon op je uitnodiging dat het om een hapje gaat, dan weten de mensen dit

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik3-3-2011 9:33:19

ja, we waren ook van plan om dit te vermelden. maar het gevoel dat de traiteur ons gaf was niet leuk. het was bijna alsof we ons moesten schamen omdat we de gasten geen eten wilde geven.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik3-3-2011 9:39:46

Mjah wij trouwen ook op een vrijdag en onze genodigden voor het avondfeest mogen komen vanaf 19u30 waar wij een uitgebreid BBQ buffet serveren met daarna nog een dessertenbuffet zodat ze er stevig kunnen invliegen voor goed te feesten !

Ik begrijp het beperkt budget maar op een avondfeest komen en "enkel" hapjes krijgen, hmmmmm, ofwel zeg je het goed op voorhand aan je gasten, dan heb je ook de kans dat velen later zullen komen omdat ze dan inderdaad nog moeten eten ...

Je doet uiteindelijk nog steeds wat je wilt eh, maar als je kiest voor hapjes, laat het zeker weten aan je gasten!

kelly
23-6-2012
 Meld misbruik3-3-2011 9:45:37

Wij zijn ook al uitgenodigd geweest voor enkel het dessertenbuffet. Wij wisten dit op voorhand en er is dan ook geen enkel probleem. Maar daar werden we wel pas op het feest verwacht op 22u. Dit lijkt me wel veel beter, zo kunnen je gasten eerst zelf nog iets gaan eten, en nadien mee komen feesten. Een goedkoop extraatje is misschien om s'nachts frietjes in een puntzakje te voorzien. Zo hebben de mensen die niet van zoet houden toch ook nog iets.
En van het gevoel dat je traiteur jullie geeft, zou ik me niet te veel aantrekken. Het is jullie feest!!
Groetjes, Kelly

bruidje
20-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 9:52:51

Wij doen een bbq voor 50 personen, nadien verwachten wij nog een 60 personen (rond 21.00 uur) die hapjes krijgen (tapa's) en bruidstaart.Wij zullen wel aan de andere gasten vermelden dat ze zijn uitgenodigd op een dansfeest met hapjes ipv avondfeest :-) veel mensen doen dit tegenwoordig, wij hebben ook net een huisje gekocht..

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik3-3-2011 11:04:36

Hey Tamara!
Ik zou er zelf helemaal geen probleem van maken hoor!
Als je het duidelijk vermeld op de uitnodiging dat het vooral om een dansfeest met dessertbuffet gaat, is dat toch prima? Als jullie het zo willen, waarom niet?
Dit kan volgens mij ook heel leuk zijn hoor!

19u vind ik persoonlijk wel heel vroeg voor zo'n dansfeest.
Zijn jullie dan al klaar met de familie en het eten?
Meestal worden de gasten (bij een dansfeest toch) vanaf 20u-21u-22u uitgenodigd.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik3-3-2011 11:06:03

Hoi,

Ik raad aan om je gasten wat later te vragen als je niet echt een maaltijd voorziet.
Want zoals jullie traiteur al aanhaalde... de werkende mensen gaan geen tijd hebben om na hun werk nog iets te eten als ze zich ook nog moeten opmaken en dan al om 19u in de zaal zijn.

Dus ik stel voor dat je hen eventueel wat later pas nodigd, zodat ze de tijd hebben thuis te eten?

En anders. Wij geven een uitgebreid kaas/charcuterie buffet 15euro/p.p. en daarna nog en uitgebreid dessertenbuffet 12euro/p.p. Daarmee heeft iedereen een volwaardige maaltijd gehad, maar is het toch voor ons veel betaalbaarder dan een 3gangenmenu.

Groetjes,
Celesta

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik3-3-2011 11:07:54

heykes,

ik vindt je moet doen waar je u zelf goed bij voelt en wat in je budget past
wij eten ook in intieme kring maar gaan ook de gasten later laten aankomen zodat we ook de tijd hebben op ons gemak te tafelen met de dichtste familie en vrienden

daarna is het bij ons voor de nakomers een apperetief

en dan de bruidstaart
wij gaan ongeveer een 7000euro spenderen aan de trouw denk ik
zou eens alles moeten herbekijken ma dit is onze geschatte som
voor onze dag

trouwen is heel mooi maar ook maar 1dag dus echt te zot om daar te veel geld aan te spenderen vinden wij

en we willen ook een huisje kopen na de trouw

alvast je eigen zin doen en een zaakvoerder zal altijd meer geld proberen te verdienen he

heidi

Meld misbruik3-3-2011 11:24:08

ik regel nu het huwelijk van mijn zus, ze trouwt op 25 Juni 2011, wij gaan eerst eten met de suite dan gaan we tegen 19u naar de zaal waar er een soort van viering zal plaatsvinden, nadien gevolgd met een receptie en op het feest zelf is het een dessertenbuffet, kaasschotel en rond 12u zetten we er broodjes bij... een goedkope en leuke oplossing voor het budget...(ook gaat er een ketel soep staan voor degene die willen, keuze genoeg)

caroline
15-7-2011
 Meld misbruik3-3-2011 11:35:51

Hello,

wij doen het ook op een vrijdag, avondmaal (ook BBQ) met de nabije familie en daarna huwelijksfuif (staat zo op de uitnodiging, dus dat zegt al wat), met kaasbuffet (4.50 euro pp) en dessertenbuffet met bruidstaart (12 euro pp). We wilden de fuif om 20.30uur laten starten, maar dat vonden de organisatoren ook wel heel vroeg, aangezien de mensen tijd moeten hebben om thuis te komen, te kunnen eten, omkleden, ... We hebben het verlaat naar 21.00uur, maar later wil ik het echt niet!

Hilde
23-6-2011
 Meld misbruik3-3-2011 11:47:47

wij trouwen ook op een vrijdag en gaan in de feestzaal eerst een menu eten met de dichte familie (25 personen). Om 17u worden we verwacht voor de receptie, om 18u starten we met de menu ....
Tegen 20.30u worde alle andere gasten verwacht en geven we anderhalf uur een barbecuereceptie - minstens 8 hapjes en nadien uitgebreid dessertenbuffet. 's Nachts worden ook mini - belegde broodjes voorzien. Misschien kunnen jullie ook zo iets doen ?
Ik wou ook eerst de gasten laten arriveren tegen 20u, maar de feestzaal vond dit ook iets te vroeg. Mensen gaan waarschijnlijk eerst nog iets eten, om dan af te zakken naar ons dansfeest, dus 20u vonden ze iets te vroeg....
We willen er ook een mooie dag van maken, maar echt niet ten koste van alles ....
En op de uitnodigingen staat het ook zo: Gunther en Hilde nodigen jullie uit op hun dansfeest met bubbels, barbecuereceptie en uitgebreid dessertenbuffet. op die manier is het voor iedereen duidelijk dat er geen klassieke 5-gangenmenu wordt gegeven ....en ja, misschien stellen we hiermee mensen teleur (ik vrees vooral de iets oudere generatie), maar wij willen het graag zo ..en het is tenslotte onze dag hé ....

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik3-3-2011 12:41:55

Hey Tamara,
Nu wat die traiteur al dan niet vind kunnen is zijn zaak, die moet zich niet moeien is mijn mening hé. Iedereen denkt er anders over en laat je vooral geen dingen aanpraten die je zelf niet wil.
Wel is een gouden tip: zorg dat je gasten weten wat ze mogen verwachten, zo worden vervelende situaties vermeden.
Wij hadden bijvoorbeeld een trouwfuif en iedereen werd pas verwacht om 21h30. Dan weten de mensen ook dat ze geen avondmaal meer moeten verwachten. (wij hadden om middernacht wel nog belegde broodjes voor de mensen voorzien)
Goed omschrijven dus en dan komt alles wel in orde.
(Als je geen echt maal geeft, is 19h wel misschien ietwat vroeg om te beginnen.)
Groetjes,
ilse

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik3-3-2011 12:47:14

Wij geven ook enkel een dinner voor onze naaste famillie (28man) de rest van de gasten zouden zo rond 20u verwachten worden en dan om 21u begint het dansfeest dan hebben wij tijd om iederen te begroeten en nog eventjes te babbelen. Er staan ook enkel hapjes op het menu morgen gaan wij nog is bespreken met onze zaal en dan ga ik weten of 20u goed is of beter 21u te nemen als begin uur dan heeft iedereen tijd om te eten en zich klaar te maken. Wij trouwen op een maandag maar dinsdag is een feestdag dus kan iedereen lekker uitrusten

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik3-3-2011 13:02:28

Hey,

Wij hebben ook zoiets hoor! Wij moeten om 18u in de feestzaal zijn en dan gaan we eten met de suite. Om 20u komen de rest van de mensen. Het is een receptie met koude hapjes voor twee uur. Dan om 22u is het speech enzo en dan een beetje later is het bruidstaart. De bruidstaart blijft dan wel de hele avond staan. Op de uitnodiging gaan we wel zetten dat de mensen zijn uitgenodigd voor een receptie met aansluitend dansfeest, of zoiets in de richting. Ik zou het feest ook ietske later laten beginnen misschien, zo rond 20u maar voor de rest is dit toch prima! Wij hebben ook een huis gekocht dat nog helemaal verbouwd moet worden, dus we zochten ook iets budgetvriendelijks. Voor de bruidstaart heb ik trouwens een oproep gedaan op het forum van de taartenfee en ik heb iemand gevonden die mijn taart gaat maken voor 4 euro per pp, misschien nog een tip voor anderen hé...

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik3-3-2011 13:08:01

Hey Tamara,

Als het niet heel erg veel scheelt in prijs zou ik toch voor de BBQ kiezen. Zoals anderen hierboven al aanhaalden trouwen jullie op vrijdag en gaan de meeste mensen werken en tegen 19u00 waarschijnlijk nog niet gegeten hebben. Denk dat je hen dan meer plezier doet met een BBQ.

Als jullie toch voor de hapjes en het dessertbuffet kiezen (wat ik ook wel een leuk idee vind hoor!) zou ik het aankomstuur misschien ietsje verlaten zodat mensen de kans hebben om op voorhand snel een boterhammetje te eten thuis ofzo. Langs de andere kant ben ik al naar redelijk wat huwelijken geweest en ben ik nog nooit met honger naar huis gegaan, wat de formule ook was.

Het komt allemaal wel goed meid!

Veel succes & liefs,

Nathalie

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik3-3-2011 13:14:07

Ook wij doen enkel een dansfeest. (enkel voor de directe familie, na ons burgerlijk huwelijk nog extra enkele glaasjes champagne en kleine belegde broodjes bij ons thuis). Op onze uitnodiging staat: wij nodigen u graag uit op onze receptie met aansluitend dansfeest. Als uur hebben wij 20u30 gezet. Voor iedereen duidelijk dat het zonder eten is, toch? Op de receptie zijn hapjes voorzien en rond middernacht nog broodjes. Frietzakjes vind ik ook wel een leuk idee. Alleen wil ik niet dat het klinkt als hotdogs en ben ik wat bang dat het een vettige smosboel kan worden.
Wij wilden gewoon niet beginnen met eten. Dit is al zo op elk verjaardagsfeestje, jubileum en familiefeest 'communie'. De mensen zijn dan geneigd om gedurende heel de maaltijd aan tafel te zitten met dezelfde mensen en ook nadien amper te bewegen. De dansformule sprak ons enorm aan en dat zien wij ook als ons trouwfeest. Eten vinden wij geen meerwaarde en is daarbij ook nog verschikkelijk duur.
Ik zou me niet laten ompraten, maar gaan voor de formule die je oorspronkelijk gekozen hebt.
Groetjes,

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik3-3-2011 14:52:04

hey meisjes,
allemaal bedankt voor de tips. ik heb alles nog eens goed uitgeteld en het komt op een verschil van een 400€. dat valt op zich nog wel mee. dan zullen we maar een beetje besparen op de rest. ik heb het met mn ventje besproken en hij zegt ook BBQ.
het voelt ook beter om de mensen iets meer eten te geven.

dan kan ik eindelijk beginnen met de uitnodigingen want die moeten op tijd de deur uit!

groetjes!

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik3-3-2011 16:20:33

Als het voor jullie beiden beter voelt zo, dan hebben jullie de juiste keuze gemaakt! Veel succes nog met de voorbereidingen!

Liefs!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...