Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help even stress

9-3-2011 14:38:41
nodigen jullie ook "vrienden" uit die je in het echte leven niet ziet, bv. alleen op facebook? en wat met collega's en zo?
ik zit echt met de handen in het haar zucht.
wij doen nl. geen receptie, na de viering in de kerk gaan wij met de dichte familie eten en 's avonds geven wij dan een dansfeest met hapjes, maar dus geen eten. Toch telt de kost per persoon al gemakkelijk op moet ik blozend toegeven, ik verschiet er zelf van, ook al is het geen eten. Mag ik eens vragen hoeveel jullie avondfeest per persoon kost, mét eten / zonder eten? Bij ons komt dat op 44 euro per persoon, dus als ik al die vrienden uitnodig en collega's dan wordt het natuurlijk een dure affaire, en we gingen het eerst kleinschalig houden, zucht!
Wie geeft mij raad???? Met nog maar 37 dagen op de teller ben ik dus echt aan het stressen, want als ik nog mensen wil vragen is het nu de moment wel. Op cadeau's krijgen mag je niet rekenen vind ik, en trouwens, niemand die naar een avondfeest gaat zonder een diner gaat meer dan 50 euro per koppel geven.

elke
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 690

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:00:57

Wij nodigen onze dichte vrienden uit, vrienden van op facebook waar we bij op school hebben gezeten nodigen we dus niet uit.
Ik heb een goede band met mijn collega's, dus wil hun graag op ons trouwfeest hebben. Mijn vriend heeft dit niet en wilt ze dus ook niet uitnodigen.

Wij betalen voor eten (BBQ, dessertbuffet) en drinken zo'n 42 euro per persoon. € 18,- voor de BBQ, € 17,- voor het drinken, € 7,- voor dessert.
We willen op de dessertbuffet ook pralines van Leonidas, dus deze komen er nog eens bij (maar dat is ook geen stukken van mensen). Ook willen we een bruidstaart, dus dit spreken we met de zaal af, dat ze zorgen dat het desertbuffet en de taart samen meer dan genoeg is voor de genodigden..

An
4-6-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:30:48

Ook hier geen verre vrienden op het feest, zo kan je bezig blijven. Wij trouwen in het buitenland (wonen daar ook), dus dat maakt het misschien iets gemakkelijker.
Onze trouwlocatie is een klein hotelletje waar ook onze ceremonie gehouden wordt. We hebben de goedkoopste menu met aangepaste wijnen en die zit rond de 68€ per persoon, plus 8% btw. Er zit wel het drukken van de menu's en de decoratie van de tafels bij in. Achteraf op het feest worden de dranken nog eens apart geteld en de bruidstaart komt er ook nog bij.

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:34:32

Vrienden die je nooit zie zijn geen vrienden. Facebookvrienden zijn ook geen vrienden.

Die mensen wil je toch niet op uw trouw ??

Wij komen aan denk ik +- 80€ pp voor ALLES. receptie, bbq, dessertbuffet, en drank tijdens avondfeest.

elke
16-4-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:36:56

en wat met verre familie?
mijn moeder haar zus bv die ik NOOIT zie
mijn moeder vindt dat ik haar moet vragen, dat ik daar niet buiten kan
wat vinden jullie daarvan?
ps wij betalen alles zelf, moest mijn moeder nu nog betalen...

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik9-3-2011 15:38:10

Héy, wij zitten aan 110 genodigden met familie en beste vrienden alleen. Tegen het dessertbuffet nodigen we nog enkele neven en nichten uit (25 personen) en enkele vrienden (ongeveer 25 personen). Mensen die we enkel via facebook zien nodigen wij niet uit... Je moet ergens een grens trekken !
Wij geven wel een eerste receptie aan 16 euro pp.
Wij hebben een receptie + avond eten menu (walking dinner voorgerecht, hoofdgerechtenbuffet en dessertbuffet) en drankenforfait tot 05.00 'smorgens voor 60,00 euro per persoon. De genodigden tegen het desserbuffet zijn 30,00 euro per persoon ...

Je zit inderdaad al héél rap met veel geld per persoon...

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik9-3-2011 16:06:23

Beste,

Eerlijk gezegd zou ik geen facebookvrienden uitnodigen die je nog nooit gezien hebt. Je huwelijk is toch iets dat je wil beleven met je beste vrienden, met mensen die iets voor jullie betekenen. Iedereen is natuurlijk vrij daarin hé. Maar ik denk niet dat je facebookvrienden dat verwachten.

Succes nog met de voorbereidingen

Groetjes Nathalie

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik9-3-2011 16:24:04

Wij gaan eerst eten met onze ouders, zussen, schoonbroers, grootouders en enkele ooms en tantes. We hebben een luxe koud buffet (34 euro per persoon).
Nadien geven we een korte receptie voor alle gasten (neven, nichten, collega's, vrienden)
Daarna krijgen alle genodigden een dessertenbuffet (7 euro per persoon) + bruidstaart (3 euro per persoon) en 's nachts nog een puntzakje frietjes (2,5 euro per persoon).
Het drinken voor heel de avond (receptie inbegrepen) komt op 19 euro.

Wij nodigen enkel de mensen uit die voor ons belangrijk zijn. Neven en nichten die we nooit zien, vragen we niet. Met mijn collega's kom ik goed overeen dus die vraag ik wel.

Ik zou enkel de mensen uitnodigen die ik graag op mijn feest heb.

Succes nog

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-3-2011 17:08:52

Wij hadden ook enkel 'echte vrienden' uitgenodigd. Wel hadden wij op zondag (wij trouwden op een vrijdag) nog een aparte receptie voor onze collega's en voor verdere vrienden: dit waren dan mijn vriendinnen van in het middelbaar. Waarom? Omdat wij elkaar nog dikwijls horen (oa via Facebook) en minstens 1 keer per jaar nog eens afspreken. Nu moet ik wel zeggen, diegene die nooit naar die 'reünie' komen, heb ik ook niet gevraagd, hoor... Er moet toch wel een band zijn. Het mag niet aanvoelen als een verplichting.

Wat wij betaalden voor het avondfeest? Voor de avondgasten (1u receptie, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessertenbuffet, drank tot einde feest) waren wij 80 euro p.p. kwijt. Voor de dansgasten die ook nog dessertenbuffet hadden, waren wij 40 p.p. kwijt.
Je mag inderdaad niet op de cadeaus rekenen (hebben wij ook niet gedaan), maar ik kan je wel zeggen dat wij àlles hebben teruggekregen in geldcadeaus (en dan waren er nog bloemen en geschenkmanden). Met àlles bedoel ik ook werkelijk àlles: die dag heeft ons geen cent gekost: van vervoer tot kledij tot feest, alles was betaald met de geldcadeaus.
Er zijn mensen waar je lelijk van verschiet: zowel negatief (mensen die naar het avondfeest komen en een potje met een orchidee van +/- 15 euro geven) als positief (een nonkel en tante die niet eens naar het feest kwamen, gaven €250, een andere nonkel en tante gaven €350 voor hen 2). Dus ja... De ene heft de andere op...

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik9-3-2011 17:51:48

Wij zitten op ongeveer € 95 per persoon, alles inclusief.
Als je alles zelf moet betalen, zou ik gewoon de mensen uitnodigen die je zelf wilt!
Facebookvrienden die je nooit ziet, zijn simpelweg geen echte vrienden, toch?
Als je er nooit mee afspreekt...?!
Als familie erop staat om andere familieleden (waar je totaal geen band mee hebt) uit te nodigen, dan vind ik dat ze die personen wel zelf kunnen betalen.
Het blijft vooral JULLIE dag he, en je moet je niet in de schulden steken! :-)
Ik zou wel heel snel beslissen want zoveel tijd heb je niet meer...!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 19:06:07

Wij nodigen familie uit, dus ouders, zussen, broers, tantes, nonkels, nichten, neven, grootouders en dan beste vrienden en collega's. Enkel met collega's vind ik het moeilijk om een grens te trekken. Ik wil zowiezo de mensen van mijn dienst uitnodigen, maar ik weet nog niet goed wat ik moet doen met mensen waar ik wel mee samenwerk enzo van andere diensten...
We eten eerst met de suite rond 18u: dit zal komen op rond de 30 euro pp
Daarna komen alle gasten: receptie met welkomstdrank (6 euro pp) en koude hapjes (5.5 euro pp) voor twee uur
Dan is het rond half elf bruidstaart. Die ga ik laten maken door een kennis die ik heb leren kennen op de site van de taartenfee. Dit komt op 5 euro pp. Deze taart blijft heel de avond staan zodat de mensen er ook in de late avond nog van kunnen eten
We hebben een drankenforfait van 14 euro pp. De flessen wijn moeten hier nog bijkomen
En dan als bedankje geven wij cupcakes en deze kosten ons 2.5 euro pp
Dus als ik dit samentel dan is het voor het avondfeest ongeveer 33 euro pp. Dit is nog te doen vind ik. We hebben zo'n 175 genodigden.
Dit is wat we zelf wilden. Met de aankoop van ons huis waar nog serieuze verbouwingen aan moeten gebeuren hebben wij niet het geld om iedereen eten te geven en voor mij hoeft dat ook niet perse.

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik9-3-2011 20:49:46

wij zitten aan 70 genodigden. waar van aan mijn kant enkel mijn moeder, mijn vader met zijn vriendin en een neef met zijn vrouw. Mijn broers en zus , nonkel en tantes zijn niet uitgenodigd .. Ik ben 6 jaar geleden naar de kust verhuisd en heb die mensen in kwestie geen één keer gezien of gehoord. dus waarom uitnodigen?? er komen meer collega's van me dan familie. Mijn schoonfamilie is vertegenwoordigd ( bezie ze ook als mijn familie ) en dan nog gezamelijke vrienden.Vanaf 16u30 verwachtten we de gasten, er is dan een kleine trouwceremonie gevolgd door receptie met hapjes en daarna BBQ en dansfeest + drinken de hele avond/nacht--> 72 € p/p, bruidstaart 5.5 € p/p

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info