Nu Online
Momenteel zijn er 626 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelf achter zitten?

9-3-2011 15:31:23
nog 37 dagen hier en ik heb van 3 koppels nog niets gehoord, NADA, NIKS.
Buiten het feit dat ik mij hieraan erger (ik vind het onbeleefd dat zij niet eens even een berichtje hebben gelaten met dank voor de uitnodiging of mooie uitnodiging of whatever) vroeg ik mij af of ik daar nu zelf moet gaan achter zitten achter die bevestiging van of ze nu wel of niet komen. Ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Wat zouden jullie doen?

elke
16-4-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 758

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik9-3-2011 15:33:43

Ik zou ze bellen om te vragen of ze nu komen of niet ... Even tanden bijten als je niet graag belt, maar je hebt wel direct een antwoord (hopelijk!)

Groetjes

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:34:49

ik zou ook bellen anders betaal je voor die mensen ook.

elke
16-4-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:34:59

ja maar ik zou juist niet willen bellen uit principe. ik vind het een beetje raar dat ze mij er zelf achter laten zitten, het komt zo over als smeken of ze komen, zo ben ik niet

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik9-3-2011 15:36:37

maar nee elke, dit komt niet over als smeken, dit komt over als je lijst in orde willen hebben...
formuleer dit ook zo, laat hen weten dat de feestzaal nu het correcte aantal vraagt en je van hen nog geen nieuws kreeg...

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 15:47:20

Ah ik bel niet ze. Wie ik niet gehoord heb voor de datum, die komt er gewoon niet in. Dat is een KLEINE moeite om 1 sms, 1 belleke of een mailke te doen tegen een bepaalde datum !

Julie
16-4-2011
 Meld misbruik9-3-2011 16:20:00

Hallo Elke,

Bij mij ook nog 37 dagen op de teller.

En inderdaad, hier hetzelfde! De uitnodigingen zijn weg, van heel veel mensen leuke reacties gekregen, maar dan...een hele hoop, gewoon niets!!

Niet te geloven he, ja ik vind het ook een kleine moeite gewoon iets te laten horen, als dat al niet lukt!

Ik moet wel zeggen, elke dag komen er nog smsjes binnen, de mensen hebben bij ons tijd tem 31/03/11. Dus ik wacht geduldig af.

Onze zaal heeft pas antwoord nodig 1 week voor ons huwelijk. dus na 31 maart heb ik nog een week tijd.

Ik twijfel ook om ze te bellen hoor! Zoals Aurelie zegt! 'T is toch een kleine moeite!!

Succes.

Groejtes, Julie

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik9-3-2011 16:34:51

Hey ! Het is inderdaad een kleine moeite, maar het is een even kleine moeite om zelf even de telefoon op te nemen !
Ik zeg dit, omdat ik mezelf ken en bij het huwelijk van mijn neef, waar ik een hele goeie band mee heb, heeft hij mij ook zelf moeten opbellen van "héé, hoe zit het??" ik was het gewoon pats vergeten ! Ken je dat, elke dag denken van: Ik moet die nog bellen, en voor je't weet is de dag weer om !
Ik begrijp heel goed hoe frustrerend het moet zijn, en ik zal mij volgend jaar wrs ook ergeren, maar aan de andere kant gewoon even stilstaan bij het feit dat het mss enorm verwarde/vergeetachtige/... mensen zijn... want ze bestaan (hoera voor mezelf...)
En dan gaat alles nog het snelste door gewoon even te bellen, desnoods een sms:" graag voor vanavond bevestiging, indien geen bevestiging, kunnen wij jou na vanavond niet meer toevoegen aan onze lijst ! "

monique
7-5-2011
 Meld misbruik9-3-2011 16:36:17

het is idd voor die mensen een kleine moeite, maar misschien zijn ze het gewoon vergeten, of gaan ze ervan uit dat je weet dat ze komen. Ik ben zelf ook een verstrooide en het zou mij ook eens kunnen gebeuren dat ik vergeet te verwittigen. Ik weet wel dat dat lastig is voor de mensen in kwestie, maar ik bedoel dat nooit verkeerd. Ik zal dus absoluut niet beledigd zijn als mensen bij voor onze trouw nog niet verwittigd hebben. Ik bel gewoon en maak duidelijk dat het is om mijn lijst in orde te hebben. Ik ga ook niet smeken om te komen natuurlijk, maar je moet nu eenmaal voor de zaal weten wie komt en wie niet en dat begrijpt iedereen wel denk ik. En daarmee heb je misschien nog eens een leuke babbel aan de telefoon. Je moet gewoon naar het positieve kijken en zoveel werk is het niet. Zeker niet als het gaat om 3 koppels. Als het er 10 waren, dan was het wat anders natuurlijk...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-3-2011 16:52:30

Ik zou ook bellen... Als ze er niet staan en je hebt ze toch meegerekend, moet je ze betalen aan de zaal, ook al zijn ze er niet. Als je ze niet meerekent en ze staan er toch, wat dan?? Dan moeten er nog snel stoelen en borden en zo bijgeplaatst worden (daar gaat je tafelschikking) en zal er te weinig eten zijn, waardoor misschien ook andere mensen vanalles gaan denken...
Nee, ik zou ze gewoon bellen, maar er misschien wel iets van laten vallen dat ze nog niks hadden laten weten.

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik9-3-2011 18:00:29

Ik zou toch ook even bellen en zeggen dat je het exacte aantal moet doorgeven aan de feestzaal, maar dat je van hen nog niks hebt gehoord.

Sommige mensen gaan er van uit dat ze enkel moeten bellen als ze komen, sommigen gaan er van uit dat ze moeten bellen als ze niet komen, ze kunnen het dus gewoon verkeerd begrepen hebben of mss is hun uitnodiging gewoon verloren gegaan (kan altijd)

In principe kan het niet dat ze de moeite niet doen om je iets te laten weten, maar ik denk dat je al stress genoeg hebt, zonder je daarin te moeten opjagen en dat je het gewoon simpel kan oplossen door zelf es te horen hoe te zit.

Het is zoals Suzy en Véronique zegt, als je ze meerekent en ze komen niet, moet je ze mee betalen. Als je ze niet meerekent en ze komen wel, mag je nog halve verbouwingswerken beginnen uitvoeren tijdens je feest, en dat kan toch ook de bedoeling niet zijn.

elke
16-4-2011
 Meld misbruik9-3-2011 18:06:29

wel hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik besef dat het écht niet kan, zeker niet in deze tijd, komaan jongens. we lopen allemaal rond met gsm en internet, dus één kleine moeite is het ja. een simpel sms-ke, een beeltje, voor mij is het een gebrek aan elementaire beleefdheid.

elke
16-4-2011
 Meld misbruik9-3-2011 18:07:18

een mailtje bedoel ik

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik9-3-2011 18:23:11

Ik zou ook gewoon eventjes bellen hoor...voor alle redenen die hier al opgenoemd zijn ( vergeetachtig, veronderstellen dat je weet dat ze komen, enz enz...). Ik denk echt niet dat dit slecht bedoelt is! Bel gewoon...dan weet je het direct in plaats van daar nu heel de tijd aan te denken! Je zal dan waarschijnlijk ook direct de reden weten waarom ze nog niets laten weten hebben.. Je moet niet altijd het slechtste denken, sommige mensen vergeten dit gewoon!

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik9-3-2011 20:48:20

Den dag van vandaag, nemen de mensen het allemaal niet meer zo nauw....met verantwoordelijkheid, etiquette, plezier doen enz....

Ik zou ze ook bellen! anders betaal je ervoor....maar je kan wel je eigen mening vormen.
Ik ben er me goed van bewust, het zal hier ook wel het zelfde zijn.

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik10-3-2011 9:48:28

Maar 3 koppels op 37 dagen voor de trouw. Dat zit volgens mij ver boven het gemiddelde. In de week nadat je een reactie verwacht, zal de telefoon roodgloeiend staan.

Als koppel ben je een jaar volop bezig met voorbereidingen, maar voor een buitenstaander lijkt dat allemaal evident en liggen ze daar lang niet zo wakker van.

En zoals Véronique zegt, zelf opbellen als je geen reactie krijgt. Als je van niks weet is dat miserie gegarandeerd.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info