Terug naar overzicht
Wij trouwen op 10 juni en vragen om te verwittigen voor 1 mei. We gaan ze eind deze maand, begin april afgeven. We gaan proberen zo veel mogelijk persoonlijk af te geven maar dat zal maar ongeveer de helft zijn, denk ik. De rest zal met de post gaan. Veel plezier met de voorbereidingen Groetjes Nathalie
Wij rekenen een maand en een half voor de datum waarop ze moeten verwittigen. De mensen die in de buurt wonen, of die we zoiezo zullen zien (vrienden, buren...) krijgen hun uitnodiging persoonlijk. Alle andere uitnodigingen voor famillie en vrienden die verder weg wonen versturen we met de post. Groetjes, Celesta
Hey Lesley! Ik zou ze zo'n 6 tot 8 weken op voorhand versturen. En degene die ik kan persoonlijk afgeven zou ik zeker doen! Prijs van postzegels lopen toch ook op! Groetjes, Elsie
Hey, Wij sturen ze 2 maanden op voorhand op omdat we midden in de verlofperiode zitten.Wij brengen ze zelf rond in onze gemeente en de aansluitende gemeentes en de rest sturen we op. Groetjes, Marjan
Standaard is het 6-8 weken voor de trouwdatum. Vroeger versturen heeft weinig zin, want de mensen hun reis ligt intussen toch al vast... Het kan enkel maar in de vergeethoek raken. Wij reden een middag rond om de meeste uitnodigingen te bussen (niet allemaal persoonlijk afgegeven, hoor). Wie verder weg woonde, kreeg de uitnodiging per post.
amai, laten jullie de mensen bevestigen tot 1,5 maand op voorhand? Wij gaan ze pas 2 maand ervoor beginnen ronddelen. Wij trouwen op 6 juni en dachten ze de tijd te geven tot 14 mei. is dat dan te laat?
@Melodie: Standaard is het 2 tot 4 weken op voorhand bevestigen. 2 weken vind ik persoonlijk wel redelijk kort: er zijn altijd mensen die je nog moet nabellen of ze nu wel of niet komen en dan moet je nog beginnen aan je tafelschikking. Dus eerder 4 weken.
ik vind ook dat ze mogen beslissen tot 2 weken voor de effectieve trouwdatum je kan toch moeilijk de uitnodigingen 6 w op voorhand versturen en dan al kort daarop bevestiging vragen? iedereen de keus natuurlijk..
Héél erg bedankt voor al jullie reacties!
Hoi LesleyWij trouwen ook op 8 juli en de mensen krijgen ook de tijd om te antwoorden tot 10 juni. Precies hetzelfde dus!Wij zullen de uitnodigingen halverwege mei bezorgen. Sommige geven we af, andere sturen we op.Ik vind drie weken om te bevestigen niet krap. Je moet toch gewoon kijken of die dag voor je past en dat ik het. En de meeste mensen houden die datum al lang vrij voor ons... PS: Duimen voor een zonnige dag hé!
Hoi Sylvie, Wat leuk dat jullie op dezelfde dag trouwen! Ik had eigenlijk hetzelfde idee als jou om ze begin-half mei te versturen of rond te brengen. We houden het niet te groots, zo'n 50 personen en die zijn eigenlijk al allemaal op de hoogte van de datum dus vind ik 3 weken toch ook ruim voldoende. Hopelijk hebben we goed weer hé! Waar trouwen jullie? Hoe ver zit je al met de voorbereidingen? Je mag me hiervoor ook altijd mailen op lesley.verheughe@telenet.be Groetjes...