Terug naar overzicht
Hallo Elke, normaliter dien je een altaarstuk te voorzien, dat je ook aan de Kerk geeft. En wij gaan wel versiering aan de stoelen ook voorzien - bloemen dat bij het altaarstuk past vermoed ik. Ik denk dat je best gewoon eens bij een bloemist binnenstapt en eens wat vragen stelt. Zij hebben ook vaak boeken die je eens kan bekijken, en dan kan je nog altijd beslissen. gr
Ik denk dat wij aan enkele stoelen heliumballonnen hangen. Op het altaar komt een bloemstuk dat mijn schoonmoeder gaat maken. Bij ons is er wel een koppel dat voor ons trouwt, dus ik ga eens horen wat zij van plan zijn.
Ik denk dat je deze versiering grotendeels zelf kunt doen.Eens rondkijken in bv. AVA papierhandel zal je al heel wat inspiratie geven denk ik... Ik heb het geluk dat ik een neef heb die bloemschikker geweest is en alles van decoratie voor bij ons thuis en de kerk voorziet. Qua budget kun je hieraan zover je wilt hé. Als je de stoelen met bv. 2 linten versierd heb je ook al wat feeststemming...
wij gaan enkel balonnen voorzien aan de stoelen, witte en rode, op het altaar gaan we zelfs niets voorzien, het is allemaal al duur genoeg, dus daar gaan we de centjes niet aangeven !
Bij vele kerken is het "verplicht" en bloemstuk op het altaar te plaatsen en dit dan te schenken aan de kerk. Wij voorzien denkelijk in het gangpad nog iets van bloemversieringen of linten aan de stoelen maar meer niet.
De rode loper was bij ons ook gratis te gebruiken (ligt er altijd als er een huwelijk of zo is). Wij wilden eerst ook gewoon kleine ballonnetjes in het gangpad hangen (we doen dit ook altijd bij de eerste communie), maar bij ons trouwde er wel nog een koppel voor ons. Wij zijn dan van ons idee afgestapt en hebben met het andere koppel samen gelegd voor bloemen: tuiltjes in de middengang, een heel groot afhangend altaarstuk en een krans rond de paaskaars. Wij moesten elk €100 betalen voor dit allemaal (dus €200 samen), maar hadden dan ook dure bloemen gekozen: véél aronskelken en rozen en van die 'fluwelen' blaadjes. Foto: http://www.facebook.com/album.php?aid=37003&id=1240628751#!/photo.php?fbid=1238500242885&set=a.1238471522167.37003.1240628751&theater
Hey Elke, toen wij 'in ondertrouw' gingen bij de Deken, kregen wij onze instructies mee. Er wordt van ons een altaarstuk, een bloemstuk voor bij de Paaskaars en een bloemstuk voor bij het Mariabeeld verwacht. Deze bloemen 'schenk' je aan de kerk (hij heeft duidelijk gemaakt dat deze moeten blijven staan). Wij hebben bij de bloemist ook nog bloemen voor aan de stoelen besteld. Bij het buitenkomen zullen er ook nog 2 boompjes met lint staan. De rode loper zal ook bij ons uitgerold zijn :) Nog veel voorbereidingsplezier!