TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
davina
6-5-2011
|
11-3-2011 10:02:52
hey,
mijn zus is al 4jaar getrouwd maar haar schoonouders komen ook niet hoor, dit is familie van haar en niet van mij, je hebt toch niets te maken met die mensen en zoals je zegt ken je ze niet eens
groetjes
|
|
Hilde
23-6-2011
|
11-3-2011 10:11:29
Mijn zus haar schoonouders vragen wij ook, maar wij kennen ze nu wel redelijk goed ....We zitten regelmatig samen (op verjaardagsfeestjes kids, ....) dus voor ons was het ergens logisch dat wij die mensen ook vragen. Maar als jij die mensen helemaal niet kent, zie ik niet goed in waarom je ze moet uitnodigen ..Misschien enkel op de receptie ? Dan kies je ergens voor de gulden middenweg toch hé ....
|
|
Lindsay
16-7-2011
|
11-3-2011 10:14:54
Hey Elsie,
nee dit klopt niet. Het is zoals Davina zegt. Het is familie van haar en in zekere zin van je broer. Maar jij staat daar volledig los van. Wij doen dat ook niet alhoewel ik die mensen wel redelijk goed ken en ik ze meermaals per jaar zie op verjaardagen en zo. Als ik die lijn zou moeten doortrekken dan zouden het alweer 6 mensen extra zijn op de trouw want ik heb 1 broer en mijn vriend heeft 1 broer en 1 zus. Maar jij moet dit uiteindelijk zelf beslissen en doen waar jij je goed mee voelt. Praat eens met je vriend en kijk eens wat zijn mening hierover is.
Groetjes
|
|
Emily
26-5-2012
|
11-3-2011 10:19:55
ik zit met exact hetzelfde probleem! mijn schoonouders willen de ouders van de vriendin (een jaar samen, tegen de trouw iets langer dan twee jaar) van hun oudste zoon vragen... Wij hebben die mensen nog nooit gezien en bovendien zijn ze gescheiden en komen niet overeen. Die vriendin komt niet met haar papa overeen wel met haar mama, maar ik wil daar geen oordeel over vellen dus als zij die ouders willen uitnodigen, vind ik dat ze ze alletwee moeten uitnodigen, dat ze het dan onderling maar uitvechten ;) maar dus idd, ik ken die ook totaal niet en denk ook niet dat dat zal veranderen tegen de trouw. Toch vinden mn schoonouders dat ze daar niet onderuit kunnen.... Ze zouden ze wel enkel voor de receptie vragen gelukkig. Das de gulden middenweg misschien. Dat vind ik dus echt vervelend aan het regelen, andere mensen die vinden dat 'het zo hoort' en dat 'je dat niet kunt maken'... terwijl zoals davina zegt, dat is niet eens familie van ons...
|
|
joyce
30-4-2011
|
11-3-2011 10:24:27
hoi,
Wij nodigen die wel uit, ook omdat we die mensen wel kennen... En omdat mijn zus, broer en schoonbroer toch al lange relaties hebben...
Bij ons komen ze op de receptie en niet op het avondfeest.
groetjes
Joyce
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
11-3-2011 10:35:38
Bij ons is dat een twijfelgeval, de vader van de schoonzus is de baas van mijn toekomstige... wij nodigen hem en zijn vrouw dus uit. Zou dat niet zo zijn, dan zouden we ze niet uitnodigen!
Als ge daar al mee moet beginnen... waar eindigt dit dan?
Als je die mensen niet kent, dan zou dat voor mij een dikke neen zijn! Je hoeft toch geen vreemden op je trouw uit te nodigen?!
|
|
Tamara
2-7-2011
|
11-3-2011 10:37:40
Bij ons is het de gewoonte dat de ouders van de schoonbroers of zussen ook worden gevraagd, getrouwd of niet. Dus ook al ken ik die mensen niet goed, toch zijn ze gevraagd. Maar de meeste komen dan niet, dus is dat geen probleem.
|
|
Emily
26-5-2012
|
11-3-2011 10:42:51
@liselotte: vind ik dus ook he, maar vind het wel moeilijk om mijn been stijf te houden zeker als de ouders mee betalen :)
|
|
Bruidje 02042011
2-4-2011
|
11-3-2011 10:52:16
bij ons komen ze wel
ons kindjes zijn daar ook al aantal keer mogen blijven slapen
dus deie komen
ze zijn ook nog niet getrouwd
|
|
marjan
16-7-2011
|
11-3-2011 10:52:56
die van mijn zus wonen in frankrijk dus het probleem stelt zich niet echt bij ons maar anders zou ik ze zeker uitnodigen... is denk ik heel persoonlijk/afhankelijk per trouwfeest..
|
|
Lynn
25-6-2011
|
11-3-2011 10:53:50
Hey,
Bij ons komen de schoonouders van mijn zus wel, maar alleen maar naar de receptie.
Groetjes
|
|
kelly
23-6-2012
|
11-3-2011 11:16:27
Hallo, Bij ons worden die ook uitgenodigd en zelfs voor het avondfeest. Je kent hen misschien nu nog niet goed, maar dit gaat zeker in de toekomst veranderen. Denk maar aan verjaardagsfeestjes van je broer of zijn vriendin.Of later als er kindjes zijn bij je broer, ga je nog vele feestjes met die mensen meemaken ; verjaardag van de kindjes, babyborrel, communie- of lentefeest, ... Voor ons horen zij er zeker bij. Groetjes, Kelly
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-3-2011 11:31:03
Bij ons waren die er ook niet bij, hoor... Dan kan je ook de grootouders gaan vragen en zo... Nee, enkel onze eigen familie (was al genoeg volk!).
|
|
ellen
14-4-2012
|
11-3-2011 11:41:12
Hey, Wijzelf gaan deze ook zeker niet uitnodigen. Als je dan met 5 zussen bent thuis en je partner bv ook met 3 zussen of broers dan is dat wel heel veel volk. Is natuurlijk iedereen zijn eigen idee en hangt natuurlijk ook af van de band dat je met die mensen hebt. Maar ikzelf ga het zeker en vast niet doen. Groetjes Ellen
|
|
Celesta
22-10-2011
|
11-3-2011 11:52:55
Hoi,
Bij ons zijn die ook niet uitgenodigd. Wij hebben daar zelfs niet eens over nagedacht. Ik vind ook dat het van mijn en mijn partner eigenlijk geen famillie is en heb het bij ons nog nooit geweten dat dat wel werd gedaan. De schoonouders langs mijn zus en broer hun kant hebben mijn ouders nog niet eens ontmoet, dus lijkt me dat maar logisch dat we ze dan ook niet uitnodigen. Mijn zus zal dan ongeveer 1 en een half jaar samen zijn met haal vriendin en mijn broer een klein jaar ofzo...
De ouders van de vriend van mijn hubbie zijn zus die kennen we ook helemaal niet dusja zou ook maar raar zijn.
Groetjes,
Celesta
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
11-3-2011 12:28:47
Ik denk niet dat dit zo 'hoort', tenzij je ouders en / of jij die mensen behoorlijk goed kennen. Dan kunnen jullie hen inderdaad als vrienden uitnodigen...
|
|
Annelies
2-10-2010
|
11-3-2011 14:15:19
Wij hebben dit wel gedaan. Bij ons is dat de gewoonte. Gelukkig heeft alleen mijn zus een relatie. Ik ken die mensen ook niet zo goed, maar ze hebben het heel hard op prijs gesteld. Misschien kun je een compromis maken, jullie nodigen uit en jullie ouders betalen ...
|
|
Fredie
26-6-2010
|
11-3-2011 15:35:24
Dit heb ik nog nooit gehoord... dat de ouders van de 'toekomstige schoonzus' mee worden uitgenodigd ?! Maar dan moeten ook haar broers en zussen (liefst ook met hun respectievelijke partner) uitgenodigd worden want anders doe je aan discriminatie. Toch te gek gewoon ? Op die manier kan je ook de bakker uitnodigen waar je ouders al 15 jaar elke dag hun brood kopen ; die kennen ze ook goed, he ! Het zijn de 2 betrokken families (van bruid & bruidegom dus) die op jullie trouwfeest horen plus de mensen die jullie nauw aan het hart liggen. Daarom zou ik ook aan de ouders laten weten : "OK,we nodigen hen uit maar jullie betalen er dan wel voor."
|
|
Heidi
7-7-2012
|
12-3-2011 10:56:10
Hey, ik ben 24 jaar en mijn broer is 33 jaar, hij is al 15 jaar samen met zijn vriendin (sinds 3 jaar zijn vrouw), dit wil zeggen dat ik mijn schoonzus al ken van toen ik 9 jaar ben, en haar ouders dus ook... wij vieren geregeld kerst/verjaardagen/ ... samen waardoor ik hen ook wil uitnodigen op ons avondfeest. Maar ik kan me voorstellen als ik hen niet zou kennen, dat ik hen niet zou uitnodigen, of enkel voor de receptie. Mijn vriend heeft nog 4 broers, die ook allemaal een vriendinnetje hebben... gelukkig is mijn vriend de oudste (25 jaar) en zijn alle relaties na ons "begonnen", waardoor we die schoonouders voor de moment niet kennen... die worden dan ook niet uitgenodigd...
Ik denk dat het belangrijk is dat je met je ouders bespreekt waarom jij hen wel/niet zou uitnodigen, en als zij erop staan, dat zij de prijs van dat koppel dan zeker moeten vergoeden (ik weet niet of er tussenkomst is van de ouders, maar dat je daar dan in dergelijke gevallen toch naar toestuurt... )
|
|
nele
1-7-2011
|
19-3-2011 0:02:47
Wij kennen de schoonouders van mijn zussen, schoonzus en schoonbroer goed maar vragen hen niet op ons feest. Liever 8 vrienden dan "verre"familie ... Maar wij betalen wel alles zelf, dus hebben dan ook alles voor het zeggen...
|
|
jill
30-6-2012
|
5-4-2011 13:49:40
wij nodigen die ook niet uit hoor, dan houdt het toch niet op.
wij nodigen enkel familie, goede vrienden en collega's waar ik goe mee opschiet uit en dan zitten we al aan bijna 80 personen.
De familie van mijn vriend zijn stiefmoeder nodigen wij ook niet uit omdat die mijn vriend niet eens bekijken als echte familie, dan wil ik die mensen niet op onze trouw hebben
.De schoonouders van mijn broer kennen wij wel, die zien we als er een verjaardagsfeestje is. Maar als er bij hun iets persoonlijks wordt gevierd, worden wij ook nooit uitgenodigd. Dus ik zie niet in waarom ik hun wel moet uitnodigen op onze trouw. Ik vind het met 80 personen al een hoog kostenplaatje, we hebben nu meer budget om een mooie zaal te nemen ipv een parochiezaal.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|