Nu Online
Momenteel zijn er 268 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misschien toch onze datum veranderen?

12-3-2011 11:17:45
Hello! Gisteren hadden wij een afspraak in de feestzaal van onze keuze... Hof Ter Meyghem in Oudegem... Nu bleek dat er al een optie genomen was op onze datum zaterdag 07/07/2012... :'-( Hij zou ons gistereavond of vandaag iets laten weten of die andere optie dan zou vastliggen, al dan niet... Tot nu toe nog niets gehoord...
We hebben dan meteen een optie genomen op vrijdag 13/07/2010 ... Die was wel nog vrij en zal dus onze datum worden indien 7/7/12 bezet is...

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij... We zijn 17/7/7 beginnen verkeren, 7/7/12 was daarom wel leuk, omdat we dan met die terugkerende 7 zitten.. vrijdag de 13é zou aan de andere kant ook een leuke datum zijn omdat we altijd al iets gehad hebben met vrijdag de 13e ook, het is ons geluksgetal en in het begin van onze relatie zeiden we altijd "wij moeten ooit trouwen op een vrijdag de 13e" ... aan de andere kant zorgt een vrijdag wel voor problemen... Mensen moeten verlof nemen ed... ik maak me daar een beetje zorgen over ! Stel dat dan enkele familieleden of vrienden geen verlof kunnen nemen, of niet op tijd aanwezig kunnen zijn op de avondreceptie.... dat zou ik echt wel jammer vinden !!

Maar goed, het is zo ver nog niet... hopelijk laat de maître ons snel wat weten !!

Heidi
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 953

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:23:08

Hoi!
Als de mensen dat heel ver op voorhand weten, dan is dat meestal geen probleem om verlof te nemen. Er zullen wel mensen zijn die (als jullie voor de kerk trouwen) misschien niet in de kerk zullen zijn, omdat ze het de moeite niet vinden om daar verlof voor te nemen, maar dat zijn dan eerder de familieleden waar je een minder hechte band mee hebt. Ik denk ook niet dat het echt een probleem is als enkele mensen ietsje later op de receptie aanwezig zijn.
Krijgen broers en zussen en ouders zelfs geen dagje verlof?

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik12-3-2011 11:33:11

Wij trouwen enkel voor de wet... dus dat zeker al hé :) maar je zit dan wel met een getuige die eigenlijk verlof moet nemen hé, kvind dat gelijk zo "amebtant" omdat aan die mensen te vragen... die zullen dat er nu waarschijnlijk wel voor over hebben; als getuige :) maar toch...

Zover ik weet krijgt enkel het koppel "verlofdagen", en dan nog te zien van werkgever tot werkgever ! Mijn vriend geeft les, en als die niet in de zomer trouwen (of in andere vakantie) hebben die helemaal niets van verlof op te nemen in de schoolweken... Ik heb 4 verlofdagen ervoor :)

Nathalie
14-5-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:42:47

Normaal gezien krijgen de ouders en broers en zussen ook wel een verlofdag.
Ik ben zelf ook leerkracht en krijg voor mijn trouw ook een dag verlof, zelfs al trouw ik op een zaterdag.
Mijn vriend heeft er drie.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik12-3-2011 11:50:10

dat moet dan nog verschillend zijn van school tot school... nouja :)

bruidje
20-8-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:53:04

Bij ons aan de kerk is het ook kermis op de dag van de trouw.. Maar 's middags is die nog niet open dus wij geraken er wel.. Vind het nog grappig trouwfoto's aan de kermis :-) .. Je moet eens horen, voor ons tot aan de kerk geraken was geen probleem.
groetjes!

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik12-3-2011 11:57:36

Ik werk voor de overheid en ik krijg 4 dagen verlof. Mijn vriend zit in de metaalsector en hij krijgt 3 dagen verlof.

Ouders en kinderen krijgen ook een dag verlof (indien je op een doordeweekse dag zou trouwen, ander vervalt die) en (schoon)broers/zussen krijgen dit ook. (Bij ons dan toch!)

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik12-3-2011 12:12:33

In het onderwijs is het zo dat je een dag verlof krijgt een week voor of na je huwelijk. doordat jullie op 7 juli trouwen, valt die week sowieso in de vakantie, waardoor hij er inderdaad geen verlofdag voor kan aanvragen. In het onderwijs gaan ze er van uit dat je tijd genoeg hebt om alles te regelen...;

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik12-3-2011 12:43:21

De mensen die er echt bij willen zijn, doen heus wel die moeite, denk ik. Wij hebben al 2 x meegemaakt dat een huwelijk op een donderdag doorging, één keer als familie dus dat was de hele dag. De 2e keer voor een goede vriend van mijn man. Tuurlijk moesten wij er ook een verlofdag voor opnemen maar goed, dat doe je met plezier voor een vriend/vriendin. Maar we hadden dan ook geen probleem om die verlofdag te krijgen, hetgeen jammer genoeg niet van élke baas kan gezegd worden... en ik vrees dat voor veel mensen het ware probleem daarin schuilt. Een verlofdag vràgen is 1 ding, hem krijgen is wat anders.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik12-3-2011 12:51:52

idd, zeker in de zomerperiode.... nuja, afwachten ! Kheb nog steeds geen telefoontje gehad...

Debbie
16-9-2011
 Meld misbruik12-3-2011 13:03:26

Wettelijk krijgt elke trouwer toch 2 dagen verlof alszijnde "klein verlet".
Mijn zus is onderwijzeres en mijn getuige. Wij trouwen ook op een vrijdag dus in principe moet ze "verlof" nemen maar volgens haar heeft elke leerkracht recht op x-aantal dagen verlof om sociale redenen. Zij kan mijn huwelijk inroepen als een "sociale reden".
Mijn ouders krijgen ook elk één dag wettelijk als wij trouwen.

zie:
1. Huwelijk van de werknemer: 2 dagen, door de werknemer te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsvindt of tijdens de daaropvolgende week
2. Huwelijk van een kind van de werknemer of van zijn echtgeno(o)t(e), van een broer, zuster, schoonbroer, schoonzuster, van de vader, moeder, schoonvader, stiefvader, schoonmoeder, stiefmoeder, van een kleinkind van de werknemer: de dag van het huwelijk

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-3-2011 14:00:30

Hoeveel dagen iedereen krijgt is afhankelijk van het paritair comité waaronder ze vallen. De meeste bedienden met een bureaujob vallen onder pc 218, wat betekent dat je wettelijk gezien zowiezo 3 dagen "klein verlet" krijgt als je huwt. Als je natuurlijk als arbeider aan de slag bent, of als bediende toch onder een ander paritair comité zou vallen, dan kan dit sterkt afwijken...

Je moet maar eens googlen op je paritair comité (staat vaak op de loonbrief) en dan weet je het ;-).

Groetjes!

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik13-3-2011 11:23:11

Wij hebben onze datum ook gekozen in functie van een vrije zaal. Wij wouden absoluut een bepaalde zaal omdat we er meteen verliefd op waren. We wouden graag in september trouwen maar hadden nog niet specifiek een datum. 3 september leek ons leuk maar dan was de zaal niet meer vrij. Dus hebben we de 17de genomen. Je trouwdatum wordt zowiezo een mooie datum die je niet meer vergeet.
En verder ben ik het met de anderen eens, de mensen die er echt willen bij zijn gaan wel verlof nemen! Mijn vriend en ik krijgen beiden 3 dagen en zitten in paritair comité 218

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...