TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
|
Tinneke
9-7-2011
|
14-3-2011 14:11:12
Goh, ik benijd jullie! Ik moet maar naar een appel kijken en ik kom bij. Zou zeker een 15-tal kilo willen afvallen. Ga straks eens zien voor die infraligne en trilplaat zie ;-)
Heb je zo geen nadelen bij die bypass? Vanaf wanneer kom je daarvoor in aanmerking? Heb altijd te horen gekregen dat ik hiervoor niet in aanmerking kwam want niet dik genoeg. En met sporten en opletten kom ik er ook niet echt hoor...
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
14-3-2011 14:22:06
Dag Tinneke, Er is natuurlijk een groot verschil tussen 15 kg en 60kg afvallen he ... Ik kwam in aanmerking voor de bypass omdat mijn BMI hoger dan 40 was ! Nadelen? Tja je kan echt niet veel meer eten. Ik kan wel enorm genieten van mijn eten, maar vlug een hapje lukt niet meer, alles traag en liefst in kinderportie (een kinderspaghetti krijg ik al bv niet op!). We eten wel meerdere keren op een dag, maar echt kleine porties ... Me verloofde is nu op nog geen 2 maanden tijd 11kg afgevallen puur door te sporten en zijn eetgewoontes te veranderen. Iedere dag lopen + echt je eten gewoon halveren, enkel water, en gezonde tussendoortje (denk aan fruit, special k) dan lukt dat zeker om een tiental kg te verliezen, het enige wat je moet hebben is een doelstelling. Van hem was dat: ik moet een gezonde BMI hebben om eventueel het leger binnen te kunnen. De laatste twee weken van zijn dieet leefde hij op de modifast shakes ... 3x per dag een vervangende maaltijd en 1 tussendoortje ! Succes!
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
14-3-2011 14:30:59
Hey,
Merci voor de feedback! Ik ben denk ik al meer dan de helft van mijn leven aan het 'dieëten' en gezonder eten. Been there, done that. Mijn lichaam werkt niet mee. De diëtiste begreep het op den duur ook niet meer. Lopen vond ik zalig, maar mag het niet meer doen van de orthopedist. Ik zoe aan zumba en beweeg elke dag meer dan een uur... Dus blijf ik maar dat mollige meisje dat niet dik genoeg is voor een bypass en te dik om zich ok te voelen. Ik weeg zo'n 15 kilo meer dan mijn lengte, wat denk ik ook niet gezond is. Ik ben dus geen 'valse dikke'. Thumbs up voor infraligne en de trilplaat!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
14-3-2011 15:10:29
Amai, ik ben ook wel een beetje jaloers :) Ik zit ook zo'n beetje in de situatie van Tineke, zo'n 15 kg meer als m'n lengte, maar ondertussen is er al 5 Kg af, dus 10 Kg.
2 maart 2010 ging ik voor de eerste keer bij de diëtiste, ik woog bijna 90kg en dat werd toch wat veel van het goede... Ik was van maart tot mei bijna 10 Kg kwijt, maar in de zomer heb ik me weer wat laten gaan waardoor het 5 Kg is die er ondertussen al een jaar af is... Nu wil ik graag de volgende 10 Kg aanpakken, zodat ik tegen deze periode volgend jaar scherp sta :)
Ik denk dat de "truuk" is, een dieet te vinden dat je goed ligt. Ik weet van mijn dieet dat het vol te houden is en dat het uit doet, maar het is natuurlijk de kunst van vol te houden hé. Ik zeg regelmatig "een goed dieet is eigenlijk geen dieet meer, maar een levenswijze waar je heel je leven kan volgen"
Ik speel competitie volleybal, drie maal per week gemiddeld 2 uur intensief sporten... dat helpt om die 5 Kg stabiel te houden, maar niet om er nog extra af te krijgen (als ik niet op mn eten let). Dus je moet echt all the way gaan. Ik vond het concept "Slim back & Legs" wel leuk klinken, dat hier in het andere topic vermeld stond... Ik overweeg om daar eens een profsessie van mee te doen. In april is het volleybalseizoen ten einde, en moeten we dus een andere manier vinden om op tempo te blijven.... en gaan lopen is nooit mijn sterkste kant geweest :) In Destelbergen is een fitness waar nu een project loopt met dat Slim back en legs, het is 3 maal per week (40 min) gedurende 4 weken, en je betaalt 19.95 euro... ik weet niet of het de moeite waard zou zijn... want mijn "billekes" zijn wel mijn grootste probleem... ik draag graag rokjes, maar doordat mijn billen tegen elkaar "schuren" krijg ik telkens wonden tussen mijn billen, waardoor ik onder rokjes altijd een legging ofzo moet dragen, en bij temperaturen van 20° en meer, is dat echt niet leuk... Daarom denk ik er toch aan mij in te schrijven !
Waar een vrouw zich allemaal zorgen om maakt hé :)
|
|
Tinneke
9-7-2011
|
14-3-2011 16:19:57
Hey Heidi,
Komt me zo bekend voor! Ik ben net eens gaan horen bij Celluforma hier bij ons in de buurt, had daar paar goede reacties over gekregen. Morgen heb ik mijn eerste afspraak met de dietiste daar. Hoe gaat het in zijn werk, wel...:
Het proteïne dieet: principe van ketose.
Het proteïne dieet is gebaseerd op een vermindering van inname van calorieën, maar in tegenstelling tot andere laag calorische "evenwichtige" diëten waarbij men de hoeveelheid voedsel vermindert, wordt de hoeveelheid proteïnen en vitaminen behouden en de hoeveelheid glucose (suikers - koolhydraten) en vetten vermindert.
De mens heeft glucose en vetten nodig om te functioneren omdat zij de energiebron zijn van ons lichaam. De proteïnen zijn onmisbare bouwstenen voor de constructie van de meeste van onze weefsels. Het grootste deel van ons lichaam is opgebouwd uit proteïnen: onze spieren, interne organen, hart, lever, nieren maar ook onze ogen, beenderen zijn chemische combinaties waarbinnen de proteïnen een belangrijke rol spelen.
Ons energieverbruik kan men vergelijken met een lopende-giro en spaarrekening. De suikers vormen de lopende rekening: zolang er geld op staat - suikers in ons lichaam aanwezig - zullen we geen gebruik maken van onze spaarreking (vetten-proteïnen). Slechts wanneer de lopende rekening helemaal leeg is en er geen vooruitzicht is dat deze zal worden aangevuld, dat men gebruik zal maken van de spaarrekening. Afvallen is namelijk leven op zijn reserves. Algemeen kan men stellen dat men na 24 - 48 in ketose gaat. (ketose = vetverbranding)
Belangrijk: Indien er tijdens het proteïnedieet suikers worden opgenomen (bijvoorbeeld een appel-brood-...) gaat men terug uit ketose. Ons lichaam gaat terug over naar de lopende rekening. Het duurt dan opnieuw 24 - 48 uur om in ketose te komen. De appel of de tros druiven is helemaal niet ongezond ! Maar het verhindert wel dat ons lichaam zijn reserves aanspreekt. Daarom is het heel belangrijk de richtlijnen van het proteïnedieet heel strak te volgen om een mooi resultaat te bekomen.
Mooi, dat ga ik dus eens proberen. Heb wat met die man gepraat, hij denkt dat ik te weinig calorieën verbruik in rust, waardoor ik altijd heel veel uithoudingssport zal moeten doen en eerder op lange termijn zal moeten werken, maar de eerste vetten kan ik er zeker met dit dieet af laten gaan! Jeuj! Nu nog duimen dat het ergens naar smaakt en goed vol te houden is!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
14-3-2011 17:06:03
Succes aan beiden !!
|
|
Cindy
5-5-2012
|
14-3-2011 18:24:29
Wat een reacties allemaal.
@ Aurelie: fantastisch meid. Ik had je al eens gefeliciteerd met je mooie foto's, maar zou in de verste verte nooit gedacht hebben dat jij ook een bypasser bent. Wat een mooi figuur! Ik moet nu nog wachten tot aan de 12 maanden post-op en ga dan beslissen over eventuele correcties. Bij mij gaat het voornamelijk de buik zijn en de borsten (heb vernomen dat ze die tegenwoordig ook terugbetalen als het enkel om een lift gaat, niet vullen).
Aan alle anderen, de moed niet verliezen. Zeker iets zoeken die je als levenswijze kan doordoen, anders hou je het inderdaad niet vol. Een bypass is geen gemakkelijkheidsoplossing, maar een noodoplossing die je niet moet doen voor het figuur maar voor de gezondheid. Anders zie je veel te veel af. Je kunt inderdaad maar heel kleine porties meer eten, en zeker opletten met vetten en suikers, want dan krijg je dumping (erg ziek!!!!).
Voor zij die het overwegen: vanaf een BMI van (denk ik) 37 doen ze al een bypass en vanaf een BMI van 40 krijg je meer terug van het ziekenfonds omdat je in een morbide obesitas klasse zit. Ik ben bij Dr Dillemans geweest in Brugge.
Groetjes,
Cindy
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|