TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Emily
26-5-2012
|
14-3-2011 15:36:02
Hei zoals je ziet trouw ik 2 à 3 maanden voor jou. Wat bij ons vastligt is de zaal en de fotograaf ook, al moet die zijn offerte nog opsturen. We hebben daar een gesprek mee gehad, viel super mee en heeft de datum alvast voor ons vrijgehouden. Volgende stap is bij ons de catering (enkel het eten) en de meubels, aangezien we een superlocatie hebben gevonden, maar zonder catering, DJ, dranken etc. In jouw geval: 1) bedenken concept: wettelijk, kerkelijk huwelijk, ga je dit op dezelfde dag doen? of neem je een buitenceremonie met de goede herder/rent a priest/.... 2) zaal vastleggen, goed bezig dus ;) 3) fotograaf, ceremoniemeester en DJ schijnt het dringendste te zijn nu, al heb ik de indruk dat dit best nog meevalt... Verder is het natuurlijk superleuk al te speuren naar trouwkleedjes, aankleding en decoratie en van die dingen, maar vastleggen hoedt nog niet. Ik heb verschillende bruidswinkels gebeld en die zeiden mij een 7 maanden op voorhand te gaan kijken. Op zich kan je nu al gaan kijken, maar dit forum heeft mij al geleerd dat er veel bruidjes bij het eerste vrijblijvende bezoek 'om wat rond te kijken' direct hun droomkleed vonden en dus ook nog superlang moeten wachten voor ze dit opnieuw kunnen passen. Ik wacht dus nog eventjes, want zo geduldig ben ik niet. Ik vermoed dus dat ik rond oktober op jacht zal gaan! Succes met de voorbereidingen en geniet ervan!!
|
|
Emily
26-5-2012
|
14-3-2011 15:37:55
sorry, lees nu net dat je voor de kerk gaat trouwen. Ik zou daar niet superlang mee wachten, als je een bepaald uur in gedachten hebt. Kan geen kwaad om dat al vast te leggen he! En mannenkledij, ik denk dat dat een 3 maanden op voorhand ruim op tijd is hoor, zijn nu eenmaal gemakkelijker dan bruidjes ;)
|
|
Michaël
2-7-2011
|
14-3-2011 15:52:35
Hoe vroeger, hoe beter, hoe meer keuze. - trouwzaal - Vastleggen kerk + wet - fotograaf - DJ - ceremoniemeester Zodra dit allemaal vastligt, kan je de rest op je gemak doen.
|
|
Tamara
2-7-2011
|
14-3-2011 17:16:22
Je kleedje kan je dan best kiezen als de nieuwe collectie uitkomt voor 2012 dat zal waarschijnlijk rond okt-nov 2011 zijn. Veel succes
|
|
Leen
28-5-2011
|
14-3-2011 17:17:15
Je zou de datum bij het gemeentehuis moeten reserveren, zo ben je er zeker van dat deze voor je wordt vrijgehouden!
Ik trouw niet voor de kerk maar ik denk dat dit hier ook wel mogelijk is.
Je trouwkleed... dit doe je wanneer je wilt, maar september - oktober komt de collectie van 2012 in de winkels. Als je een kleed naar de mode van 2012 wilt, moet je na september pas gaan kijken! Misschien ook niet te ver op voorhand gaan (ze bestellen een maat die het dichtste bij je maten komt, als je nu al zou gaan moet je zorgen dat je dezelfde omtrek (minder mag, meer niet - ze kunnen stof wegnemen, maar niet bijplakken) behoud..
Een goede fotograaf die je goed helpt, zo ééntje moet je hebben en die zijn er jammer genoeg niet veel, daar moet je dus ook wat vroeger naar op zoek.
Als je in een oldtimer wilt trouwen, moet je ook niet wachten tot de laatste paar maanden (wij hadden ons vervoer vastliggen en is nu pas uitgevallen wegens "papieren van de auto niet in orde" - dik balen want we vinden geen lichte oldtimer meer in de buurt. Gelukkig kent mijn zus iemand met een oldtimer kevertje (wel in het rood) die het voor een prijsje gaat doen, want voor een rode oldtimer ben ik niet bereid 500 euro te geven!)
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
14-3-2011 17:24:20
Hey Geertrui,
Als de locatie vast ligt, zou ik ook stilletjesaan op zoek gaan naar een DJ, fotograaf (eventueel videograaf), ceremoniemeester, vervoer en jullie datum reserveren bij de gemeente (bij ons kan dat ten vroegste 1 jaar op voorhand) en de kerk. Voor een kleedje en trouwringen zou ik pas in het najaar gaan kijken. Ondertussen kan je veel ideetjes opdoen!
Veel succes!
Nathalie
|
|
Eveline
23-6-2012
|
3-4-2011 15:53:03
Dag Geertrui!
Wij trouwen (ook zoals hierboven :-)) op 23 juni 2012.
Ik heb reeds een afspraak laten vastleggen voor de 1ste pas op 11/07 maar de verkoopster zei me dat ik ook kon wachten tot de collectie voor 2012 die rond september/oktober uitkomt. Aangezien ik al uuuuren bezig geweest ben met boeken inkijken en foto's op sites en net op de site van haar winkel volledig mijn goesting had gezien kon ik echt niet langer wachten. Niets zegt natuurlijk dat ik met iets anders nog uiteindelijk de deur uitga maar meestal is m'n eerste gedacht ook altijd het juiste.
Het is nu inderdaad nog allemaal heel vroeg en m'n vriend krijgt soms zenuwen van mij omdat ik er al allemaal dagdagelijks mee bezig ben maar alles kan beter al vastgelegd worden, zo wordt alle voorbereidingsstress tot het minimum gebracht en kan je gerust aftellen tot de dag er is.
Veel succes!
Groetjes,
Eveline
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|