Nu Online
Momenteel zijn er 560 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tekst uitnodigingen

16-3-2011 13:05:44
Hey bruidjes

Ik ben al een beetje aan het brainstormen over de uitnodigingen, maar ik zit met een paar vragen. Er is mij altijd gezegd geweest dat de uitnodiging bestaat uit 2 delen:

1) Huwelijksaankondiging: leuk tekstje + namen bruidskoppel en eventueel ouders of grootouders + uur wettelijk en kerkelijk huwelijk, dresscode en cadeautip

2) Een apart kaartje waar je de mensen dan uitnodigt voor de receptie, diner of dansfeest

Klopt dit?

Nu mijn vriend en ik trouwen op 2 dagen, ons wettelijk huwelijk doen we enkel onder ons 2 op vrijdag 21 september. Onze ceremonie en receptie + avondfeest vinden plaats op zaterdag 22 september 2012. Hoe vermelden we dit het best op de uitnodigingen?

We hebben eigenlijk 3 soorten aparte kaartjes nodig:
- eentje voor de dichtste familie die we uitnodigen op de receptie, ceremonie en avondfeest
- eentje voor de kenissen en collega's van mijn moeder die we uitnodigen voor de receptie
- eentje voor de mensen die we enkel uitnodigen voor het dansfeest

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Groetjes

Lynn
21-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1639

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:25:04

Wij plannen alles op 1 dag dus daarbij kan ik je niet helpen maar ik kan je wel zeggen hoe wij het oplossen met de uitnodigingen:
Wij hebben 1 algemene uitnodiging met vermelding van het burgerlijk huwelijk en de melding "wij nodige u uit op de kerkelijke plechtigheid..."
Daarnaast hebben we 2 kaartjes: 1 voor de receptie en 1 voor het avondfeest. Voor de mensen die op beide mogen komen steken we gewoon 2 kaartjes in de de uitnodiging.
De suite krijgt nog een algemeen overzichtje van de dag zodat ze kunnen "volgen" waar ze zijn en wat er nog op de planning staat. Dit papiertje maken we zelf maar in dezelfde stijl en met hetzelfde logo als op onze uitnodigingen.

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:33:13

Als je liever hebt dat bepaalde mensen niet komen naar het wettelijk huwelijk en naar de ceremonie, dan zet je er best ook geen uur op vind ik. Anders zal je toch enkele mensen hebben die denken dat ze daar ook gevraagd zijn.
Wij werken zelf niet met kaartjes, maar met aparte teksten op de uitnodiging, maar wel laten de kaarten dan ook maken door een vriendin. Bij een drukker zorgt dit voor extra kosten als je verschillende uitnodigingen hebt. Ik zou wel jullie officiële datum vermelden waarop jullie trouwen en er dan wel heel duidelijk bij vermelden dat het avondfeest de dag erna is.

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik16-3-2011 13:39:02

Wij trouwen enkel voor de wet, dus 1 dag, en we hebben 2 uitnodigingen. Dus mensen krijgen 1 kaart in hun bus, niet met aparte kaartjes dus...

Je doet daarmee wat je wil, hé, 't is niet omdat de meeste mensen voor aparte kaartjes gaan, dat jij dat ook moet doen...

En als je het wettelijk huwelijk met jullie tweetjes doet, zou ik dat gewoon niet op het kaartje zetten...

groetjes

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:01:29

Wij hebben twee feesten, das dus iets anders dan jou, maar mss helpt dit je:

Voor de dichte familie (mensen van de suite), steken we een kaartje bij, dat ze de hele dag verwacht worden en ook op het tweede feest.

Voor de mensen die op de avond zelf zijn uitgenodigt, steken we er een kaartje bij met "Wij nodigen u uit op ... om ..."

Mensen die op het tweede feest mogen komen, krijgen een kaartje met "wij nodigen u uit op ... om ..."

Wij schrijven op ons kaartje enkel het uur van de kerk, de wet is enkel voor de suite! Daar is ook niet veel aan en tegenwoordig is het ook enkel de kerk die vermeld wordt op het kaartje

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:01:58

Wij trouwen op 1 dag. Eerst voor de wet, daarna een ceremonie.

Op ons wettelijk huwelijk nodigen we allen ouders, broers en zussen uit. Hiervan zetten we dus geen plaats of tijdstip op onze uitnodiging, degene die we hier bij willen krijgen een apart kaartje bij hun uitnodiging.

Naar de ceremonie mag iedereen komen, of beter gezegd, willen we dat iedereen komt.
Wij hebben dan ook op de uitnodiging plaats + tijdstip van de ceremonie staan en met aansluitend receptie met locatie (geen tijdstip dus). Bij ons is ook iedereen uitgenodigd op het avondfeest, dus meteen na de receptie volgt het buffet en dan DANSEN!!!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-3-2011 14:31:55

De cadeautip hadden wij op het kleine kaartje gezet, omdat je enkel een cadeautje 'verwacht' van de gasten die uitgenodigd zijn op het feest. Ik zou de dresscode ook hierop vermelden, omdat je die dresscode ws enkel hanteert op het avondfeest en niet noodzakelijk ook op de receptie...

Ik zou één grote kaart maken met daarop jullie namen (ev. ouders), de trouwdatum, de plaats en het uur van de ceremonie (als iedereen daar naartoe mag komen). Als de receptie in dezelfde zaal plaatsvindt als het avond- en dansfeest, kan je dit eventueel ook op de grote kaart vermelden. Indien dit verschilt of indien dit ook gegeven wordt aan mensen die niet zijn uitgenodigd op het feest, vermeld je dit uiteraard niet, dan enkel op de kleine kaartjes.
En dan zou ik 3 verschillende kaartjes maken: eentje voor de gasten voor de receptie, eentje voor de avondgasten en eentje voor de dansgasten. Wat je ook kan doen, is één kaartje maken waarop staat:
... & ... nodigen u uit op ____________________ om __________________
Dan moet je zelf nog (liefst met dezelfde kleur pen als de inkt van de uitnodiging) noteren waarop de mensen precies zijn uitgenodigd. Zo deden wij dat, dan moesten we maar één keer drukkosten betalen.

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik16-3-2011 14:57:44

Wij hebben het volgende gedaan:

gedichtje op buitenkant

Binnenkant:

Erik & Leontine (groot en in sierschrift)
trouwen op 3 juni 2011

Op 4 juni willen wij dit heugelijke feit uitgebreid met u vieren.
U wordt daarom tussen 18.00 en 18.00 uur verwacht bij (naam feestlocatie + adres).

Onze namen + adres

Kunt u ons uiterlijk 30 april laten weten of wij u mogen verwachten?

Daarnaast hebben we een insteekkaart met de volgende tekst:

U bent tevens uitgenodigd om ons huwelijk op 3 juni bij te wonen.
Om 12.30 uur wordt u verwacht in (locatie + adres) voor een lunch.

Na het huwelijk in het stadhuis zullen wij ons in een trouwstoet begeven naar (restaurant + adres) voor de bruidstaart en een feestelijk diner.

Erik & Leontine (groot en in sierschrift - zelfde als originele uitnodiging)

Wij hebben dit op deze manier gedaan omdat we maar circa 30 mensen op de bruiloft zelf uitnodigen en zo'n 150 mensen voor het feest de volgende dag.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info