Terug naar overzicht
hoi, je kunt best wel eens op het gemeentehuis gaan luisteren voor een"vergunning" en de benodigdheden een vriendin van wij had een gastank ofzo iets en mijn tante over paar jaartjes geleden was met een toestel en buskruid een zwaar gewicht op dat kruid laten vallen en dat knalt dan blijkbaar
Hey, Je moet inderdaad naar het gemeentehuis of de politie om een vergunning te krijgen. In sommige steden is het zelfs al niet meer toegelaten, hebben wij ondervonden... Grts
hey, je moet daarvoor de toestemming vragen aan de politie. wij hebben dat daar ook moeten vragen en dat was geen probleem. het materiaal weet ik niet goed, want daar ging mijn neef voor zorgen. maar als je wilt hooor ik daar wel eens achter
Hey, zowiezo toelating vragen bij de gemeente. Het schieten moet buskruit is niet overal meer toegelaten omwille van de veiligheid. Wij hebben richtlijnen gekregen van de gemeente samen bij de vergunning met de producten die wel gebruikt mogen worden. Tegenwoordig mag je bijna alleen nog met knalvuurwerp 'schieten', al is het dan naar mijn mening geen schieting meer en gaat de traditie errond verloren. Nu ja, mijn schoonpapa regelt alles dus ik ga het gwn ondergaan, maar vind het zeer stom dat het echte traditionele schieten met een kanonneke niet meer mag. succes!
Alvast héél erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal dus zeker toestemming vragen in de gemeente/politie. @Evy: zou je dit inderdaad eens willen navragen bij je neef? Alvast merci'kes! Groetjes
In het stadhuis een vergunning vragen: verplicht! Want anders kan de politie alles stil leggen. Wat heb je nodig? Een kanon natuurlijk: dit kan een gaskanon zijn (dan heb je ook gas nodig) of dit kan eentje op buskruit zijn (dan heb je een poedermengeling nodig: zwavel en bicarbonaat: te koop bij AVEVE of de apotheek).
Dank je wel Véronique!