Nu Online
Momenteel zijn er 524 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer een kleed kiezen?

29-3-2011 9:44:34
Hallo bruidjes! Ik trouw op 25 mei 2012 (Nog zo'n 422 dagen dus...;-)) en ik vraag me eigenlijk af vanaf wanneer ik kan gaan kijken voor mijn trouwjurk. Heeft er iemand goede ervaringen met Younieks Bruidsmode of La Tiara? Alvast bedankt!

An
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1655

Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik29-3-2011 10:02:21

Hey An,

Ik trouw op 15 juni 2012 en ik ga binnen 3 weken voor de eerste keer kleedjes passen in Oostende. Eind april heb ik een afspraak in Antwerpen en begin juni ga ik nog eens langs bij Cermo. Na de grote vakantie beslis ik bij welke winkel ik zal blijven.
Ik dacht ook eerst dat ik veeel te vroeg was, maar de verkoopster van scarpellini in Oostende zei me dat ze nu al bestellingen binnen had voor 2012.
Bij mij is het wel zo dat ik geen courante maat heb en dus niet zoveel keuze als een bruidje met een kleinere maat, vandaar dat ik verschillende winkels wil doen en zowel de collectie van 2011 als die van 2012 (komt uit in september) zou willen zien.

Succes!

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik29-3-2011 10:05:06

Je kàn nu al gaan kijken maar mij werd aangeraden om (grmbl!!) te wachten, en ik trouw een dagje na jou. In oktober komt er een nieuwe collectie binnen, maar ik denk niet dat ik tot dan ga (kunnen) wachten hoor... Ik denk dat ik in de zomer eens ga rondkijken. Als ik nu ga, dan heb ik schrik dat ik ineens mijn droomkleed vind en dan nog een jaar moet wachten eer ik het nog eens mag aandoen :-) dus uit zelfbescherming wacht ik nog even ;)

Ik ga ook in de zomer omdat ik al heb gehoord dat er voor sommige kleedjes wel een langere leveringstermijn is, en ik zou mezelf vervloeken als ik in november ga en dat dan blijkt dat ik te laat ben....

Met geen van de twee winkels ervaring dus, maar effe zoeken hier op het forum en je komt veel reacties tegen!

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik29-3-2011 10:21:59

Ook ik ga nog even wachten (vol ongeduld ;)) tot september of oktober. Dan is er eigenlijk nog tijd genoeg naar het schijnt. En zou ook graag wachten op de nieuwe collectie. Wij trouwen ook 26 mei 2012, dus 1 dagje na jullie.
Maar als je graag al wil gaan zien voor een kleedje moet je dit natuurlijk doen!

Groetje

Claudia

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik29-3-2011 10:44:15

Hey An,

bij mij nog 542 dagen op de teller. En ik heb een afspraak bij Linea Raffaelli op 11/07/2011... Ik vind de collectie van dit jaar echt mooi, en ga dus niet wachten op de volgende.

Het maakt mij niet echt uit dat ik dan een kleedje van de 'oude' collectie draag, geen kat die dat weet ;-)

Groetjes

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik29-3-2011 11:02:22

Ik trouw op 13 mei en ben vorig jaar begin juli gaan kijken

Marjannie
4-8-2012
 Meld misbruik29-3-2011 11:09:39

Ik denk dat ik ga kijken rond mei/juni 2011 en voor ons is de datum pas 8/06/2012, 436 dagen op de teller, mij maakt het niet veel uit of het een kleed is van de nieuwe of de vorige collectie, zolang ik het maar zelf mooi vind en mij er goed in voel, dat lijkt mij toch het belangrijkste.

Succes.

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik29-3-2011 11:23:12

Ik ga in november 2011 eens kijken omdat de nieuwe collectie dan echtwel overal ligt.
Met nog 458 dagen op de teller lijkt het inderdaad al "snel" om voor een jurk te gaan kijken... Ik ga het nog moeilijk hebben om eventjes te wachten vrees ik!

Succes ermee!

Hilde
23-6-2011
 Meld misbruik29-3-2011 12:46:29

ik heb mijn kleedje gekocht bij La Tiara, en was daar heel tevreden !
Kelly is een superlieve dame, heel vriendelijk en niet opdringerig.
De keuze aan kleedjes is niet erg groot, maar ik had geluk - bij het 3e kleedje was het "prijs" bij mij :) En - toch ook belangrijk vind ik - de kleedjes zijn er betaalbaar !
Ik ben eind oktober gegaan, en trouw nu eind juni dus 8 maanden op voorhand ...In oktober/november komt de nieuwe collectie inderdaad uit, maar ik heb ook een kleedje van de collectie 2009. Geen mens die dat ziet en als je het mooi vindt, why not ? !

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik29-3-2011 13:54:53

Ik ben de eerste keer gaan kijken in december en heb in januari besteld voor augustus. Dat bleek een beetje op het nippertje.
Ik ben zowel in Jagré geweest als in La Tiara en ik moet eerlijk toegeven dat ik ze in Jagré ietsje vriendelijker vond. Ik heb wel niet Kelly zelf gehad in La Tiara, maar haar mama en zonder afspraak. Misschien lag het ook aan het feit dat er in Jagré meer kleedjes in mijn stijl waren. Ik hou ook van het idee dat ik zelf tussen de kleedjes mag kijken en zelf selecteren, zonder dat er een verkoopster staat te kijken/helpen. dat was dan wél in Jagré en niet in La Tiara.

Maar goed, geen slecht woord over La Tiara, en idd de kleedjes waren er heeeel budgetvriendelijk.

Succes!

evy
27-8-2011
 Meld misbruik29-3-2011 20:01:02

ik heb mijn kleed besteld bij youniek bruidsmode, ik vond dat ze daar vrij veel keuze hadden en je kunt je eigen goesting doen mijn jurk daar hong een bloem op en die vond ik ni mooi dus heb ik die eraf gelaten, nu op 10 april heb ik mijn pas en dan zal ik voor de eerste keer op mijn maat gemaakte jurk zien

ik ben een 11 maand voor het huwelijk begonnen met te gaan zien voor mijn jurk

succes met de zoektocht naar je jurk

frieda

Meld misbruik29-3-2011 23:54:01

Youniek in Turnhout is geweldig !!! Supervriendelijke mensen met een passie voor hun vak en ook nog ns heel aantrekkelijke prijzen !! Mijn dochter vond daar haar droomjurk. Bij hen is het ongeveer een wachttijd van 4 maanden. Dus geen paniek !! Je kan al eens de sfeer gaan opsnuiven, dat is heel leuk. Vond ik toch als mama die mee mocht :-))

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 7:00:20

Ik ga alvast een kijkje nemen tegen de zomer, begin juli. Als ik dan mijn droomkleed zou vinden, des te beter. Anders kan ik nog wachten tot de nieuwe collectie er aan komt, okt/nov. Het belangrijkste is inderdaad dat ik me er goed in voel of het nu "nieuwe" of "oude" collectie is.
Ik heb alvast een lijstje met de winkels waar ik zeker eens wil gaan kijken.

Succes met de zoektocht!

Groetjes,
Sonja

Amy
25-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 8:18:21

Ik trouw op dezelfde dag als u. En ik ga in september kijken voor een kleed. Nu al weleens rond kijken maar september is het definitief. Dan is de nieuwe collectie er.

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 8:57:45

Hoi,

Ik ben beginnen zoeken naar een kleedje eind december/begin januari. Ik had eerst via internet al veel ideëen opgedaan en ben dan naar Youniek Bruidsmode gegaan. Dit is een fantastische winkel. Een aangename sfeer, lieve en behulpzame mensen, ruime keuze en interessante prijzen. Je kan, zoals al gezegd, het kleed aanpassen aan je eigen wensen, qua kleuren, soort stof, lengte, versieringen, ... Normaal is het kleedje af in ongeveer 10 à 12 weken. Ik heb het mijne besteld op 3/01/2011 en het zou normaal gezien rond 8 april in de winkel zijn. Ik ben echt benieuwd.

Succes met je zoektocht

Groetjes Nathalie

jill
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2011 10:32:13

Ik heb als raad gekregen om echt wel op tijd te gaan. Ik heb nog 457 dagen op de teller dus ik wacht nog eventjes omdat ik een beetje aan mijn lijntje wil werken :) alles een beetje strakker fitnisse, zodat ik er super uitzie :) en anders moeten er weer veel aanpassingen gebeuren mssn.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 12:22:34

Schitterende datum! :-) Waar trouwen jullie?

Ik ben van plan om in juli al eens te gaan rondneuzen. Als ik dan mijn zin al vind, ga ik zeker niet twijfelen! Collectie 2011 of 2012, maakt voor mij niet uit.

An
25-5-2012
 Meld misbruik6-4-2011 10:13:21

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik denk dat ik tot in de zomer ga wachten, langer hou ik het toch niet vol . Verder gekeken op dit forum, ik denk dat Jagré de eerste winkel wordt die ik ga doen. Spannend!

Aan Lindsy: Wij trouwen in Paal voor de kerk, in Beringen voor de wet en ons feest gaat door in Schaffen-Diest (Hof te Rhode).

kelly

Meld misbruik12-4-2011 21:59:41

Hallo An,

Kom gerust ook eens een kijkje nemen bij mij id winkel, en ik zal u met veel plezier helpen in uw zoektocht naar uw droomjurk.

Groetjes,
Kelly La Tiara

An
25-5-2012
 Meld misbruik13-4-2011 15:39:54

Gisteren ben ik eens binnengesprongen bij Younieks bruidsmode en Cermo, ik was in de buurt van Turnhout. Bij Youniek waren ze inderdaad supervriendelijk wat ik van Cermo niet echt kon zeggen. Bij Youniek mocht ik meteen passen, bij Cermo wimpelden ze mij af omdat ik te vroeg was. Dus heb ik besloten om nu toch maar te wachten tot de nieuwe collectie er is... (zucht )

Aan Kelly: Bedankt voor je reactie, ik kom zeker eens langs in september-oktober!

Sofie
4-2-2012
 Meld misbruik8-5-2011 11:08:32

Ik zal maar eens gaan kijken zeker? 4 februari, nog negen maanden!!

Sofie

Els
13-1-2012
 Meld misbruik14-9-2011 9:01:32

Ik trouw op 13/01/2012. Ben op 03/09 naar Younieks bruidsmode geweest en dat is een echte aanrader. Het was voor mij voldoende om 1 kleed te passen en dat is het geworden. Ik kan alleen maar zeggen ga daar gerust eens langs...
Veel succes op de zoektocht
Grtjs Els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info