Nu Online
Momenteel zijn er 78 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijk...beetje raad is welkom

30-3-2011 9:11:54
Goedemorgen iedereen,

Ik zit met het volgende:
We hebben iemand verloren die ons zeer dierbaar is, nl mijn ventje zijn broer, nu wil ik hem op ons feest wel op één of ander manier erbij/herdenken zonder dat dit echt een "domper" op het feest legt, vind het zo moeilijk om het te verwoorden :(...want klinkt nu precies een beetje egoïstisch :( en das echt niet de bedoeling maar hoop dat jullie begrijpen wat ik ermee bedoel.
We spelen sowieso een liedje dat we voor hem gekozen hebben en dat we ook gespeeld hebben op de begrafenis, iedereen aanwezig, weet dan wel dat dat "opgedragen" is aan hem maar zou er toch iets bij willen zeggen maar wil dan niet dat iedereen aanwezig zich ineens verdrietig gaat voelen ook wijzelf niet...hij zou dat ook niet gewillen hebben...
Kunnen jullie mij helpen aub?
Groetjes

Miriame
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 963

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik30-3-2011 9:25:04

Hey Miriame,

ik begrijp perfect wat je bedoelt. Het is inderdaad moeilijk om een gepaste manier te vinden om iemand te herdenken zonder dat je je verdrietig voelt. Misschien kunnen jullie tijdens de viering een aantal kaarsjes aansteken om de mensen die jullie heel dierbaar waren te herdenken of een klein tekstje in het boekje van de viering zetten? Of iets integreren in het feest dat bij jullie positieve herinneringen oproept aan je schoonbroer?
Ik denk dat je schoonbroer waarschijnlijk ook niks liever zou hebben dan dat jullie beiden stralen op jullie grote dag zonder dat er een verdrietige sfeer over valt.
Liefs,
Evelien

kristel
1-7-2011
 Meld misbruik30-3-2011 9:31:08

wij herdenken mijn broer bij de voorbeden, namelijk de laatste voorbede:

'voor diegenen die hier hadden moeten zijn' en dan sommen we kort op.
het gaat hier om de grootouders, mijn nonkel en mijn broer.

hierna spelen wij een liedje voor hem.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik30-3-2011 9:34:37

Je kan ook een met hellium gevulde ballon de lucht in sturen, met daaraan een kaartje, dat hij er ook bij is!
De tweelingsbroer van mijn verloofde is ook overleden (is als baby gestorven). Ik had Wouter voorgesteld om het bruidsboeket op het graf te gaan leggen, maar hij vond dat ik mijn boeket maar moest weggooien naar de volgende in rij..

joke
13-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 9:55:37

hoi meid,

ik zou het moment om hem te gedenken in de mis laten plaatsvinden zodat je toch nog een fijn feest hebt, ik vrees als je dit opt avondfeest zal doen, de stemming bij vele zou kunnen verdwijnen. In de mis wordt bij de meeste mensen wel zo een moment ingelast en dan kunnen de mensen zich weer een beetje herpakken voor jullie feest, zijn broer zou het zeker op prijs stellen dat hij zo een moment krijgt en zou ook zeker willen dat jullie toch nog een mooi feest hbben, je moet maar denken in jullie harten en gedachten zal hij er toch altijd bij zijn, ik heb net op 3 maanden tijd mijn beide grootouders verloren en laat dit ook subtiel vermelden in de mis, ik weet dat ze dit op prijs zouden stellen, en in mijn hart zijn ze er op het feest ook zonder dat daarom iedereen net opt feest verdrietig moet zijn.

veel sterkte aan jou en je toekomstige

joke
13-8-2011
 Meld misbruik30-3-2011 9:58:36

wat me net nog binnen schiet, als jij of je man een speech houdt op het feest kan je hem subtiel vernoemen, gewoon zijn naam of zo noemen en zeggen we weten dat je er toch bij bent vandaag of zo...maar niet te lang over hem praten dat de stemming niet omslaat

sterkte

Debbie
2-4-2011
 Meld misbruik30-3-2011 10:49:50

Wij trouwen zaterdag en twee weken geleden is de opa van m'n vriend overleden. Wij herdenken deze ook eens in de voorbeden en laten dan een ballon wegvliegen met een kaartje met zijn naam op.

alvast sterkte!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-3-2011 11:12:03

Dag,

Ook wij hebben mijn dochtertje, broer , moeder en beide ouders van mijn ventje herdacht in een voorbede daarna hebben wij het lied van Enya - If could be where jou are laten horen.

Sterkte !

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik30-3-2011 12:03:32

Hey Miriame,
Ik herdenkt mijn overleden vader in de ceremonie door even stil te staan bij de mensen die we missen. Vermitst hij geen enkele van zijn 3 kleinkinderen heeft gekend gaan we die dan een ballon laten oplaten met elk een zelfgeschreven tekstje voor opa.
In de viering past dit zeker, voor het avondfeest zou ik er inderdaad niet al te lang bij stil staan, zodat het inderdaad de sfeer niet doet omslaan. Het gemis zal er altijd zijn, zeker op zo'n dag, maar vergeet niet te genieten, dat zou je schoonbroer ook waarschijnlijk liefst zo gehad hebben.
Groetjes,
Cindy

Marijke
3-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 12:18:40

Mijn vriend zijn moeder is 3 jaar geleden overleden. Er wordt een kopie van mijn boeket neergelegd bij het haar graf. Mijn vriend en de pastoor (die kende mijn schoonmoeder heel goed) vonden enkel een vermelding in de voorbede net iets te weinig. Mijn vriend gaat nu een briefje schrijven aan zijn mama (niet te triestig maar iets positief) en dat zal worden voorgelezen in het stukje waar je je ouders kan bedanken...

Miriame
25-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 15:06:02

Hallo allemaal,

zo hard bedankt voor jullie reactie, daar zijn de traantjes dan weer
We trouwen niet voor de kerk en doen ook geen viering alleen maar gemeentehuis dus in de mis herdenken gaat niet, het idee van de ballonnen vind ik idd wel leuk en ga ik zeker aan mijn ventje voorstellen...en hem vermelden op het avondfeest wil ik sowieso doen, dacht aan een gedichtje voor hem te schrijven (omdat hij daar zelf ook zo van hield en ze zelf schreef) maar er iets proberen in te vermelden dat hij zou willen dat we ons amuseren en niet verdrietig zijn, hij zou normaal DJ geweest zijn op ons feest dus de sfeer zou wel goed gezeten hebben...maar is zo moeilijk...hij leeft sowieso verder in onze gedachten en in ons hart maar het blijft zo hard en moeilijk...
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en zelf ook veel sterkte toegewenst met het verlies van jullie dierbaren...
Groetjes

Inge
16-4-2011
 Meld misbruik30-3-2011 15:06:46

Ik vind dit ook zeer moeilijk. Mijn mama is enkele maanden geleden overleden. En ik het het er veel te moeilijk mee om iets te doen op de dag van onze trouw. Zowiezo bij de voorbeden word er algemeen gedacht aan de overleden familieleden. Achteraan in het boekje staat er bij het dankwoord iets verwezen naar mama. De pastoor stelde voor om een foto van mama in de kerk te zetten, zodat ze er toch bij is, maar een foto, een woord, een liedje, ik zou alleen maar moeten wenen, dus ik ben er totaal nog niet uit wat er kan gebeuren...

Kelly
11-6-2011
 Meld misbruik30-3-2011 18:48:14

Hey,

ik zou in jouw geval bij het avondfeest een liedje dat hij graag hoorde aan hem opdragen, en als je een dansbaar, up-tempo liedje kiest, dan kan je iedereen vragen om speciaal voor hem je beste beentje voor te zetten...en is het niet direct "zwaar-zwaar". mijn schoonzus is vier jaar geleden zelf uit het leven gestapt en in haar geval zouden we "Girl" van Anouk kunnen spelen, was een liedje dat helemaal 'haar' was!

Hopelijk vind je snel een manier die jou het best ligt...
Sterkte

Gr Kelly

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...