Nu Online
Momenteel zijn er 267 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wettelijke trouw - nog geen bevestiging van de gemeente !

31-3-2011 12:02:15
Onze wettelijke trouw is op donderdag 23 juni 2011. Tijdens de kerstvakantie zijn we de datum en het uur gaan vastleggen en dit stelde geen enkel probleem. Ze gingen ons dan contacteren als de geboorteaktes er waren en het dossier volledig klaar was. Maar tot op heden heb ik nog niets gehoord !!! Ik heb al een paar keer gemaild, maar krijg telkens het antwoord "uw dossier is nog niet volledig in orde. Wij contacteren u" ....Moet ik mij nu zorgen beginnen maken ..??? Een geboorteakte opvragen duurt toch niet zooo lang ...

Hilde
23-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 770

jill
30-6-2012
 Meld misbruik31-3-2011 12:08:08

Ik zou persoonlijk naar de gemeente gaan en het daar dan navragen, dan krijg je mssn meer antwoorden.

succes!

nele
1-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 12:09:54

Of gewoon eens bellen moest je niet direct tot daar kunnen gaan.
Succes!

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik31-3-2011 12:16:37

Wij trouwen 26 mei 2012 en de gemeente gaat ons contacteren voor de aanvraag te tekenen begin april 2012 ergens. Dus ongeveer dikke maand op voorhand.
Denk dat dit normaal is. Ik denk dat ze ook niet te vroeg alles opvragen zodat er niks kwijtraakt of in de war raakt. Maar voor je eigen gemoedsrust gewoon best een telefoontje of mailtje naar de burgerlijke stand ;) Denk dat ze dat daar wel gewoon zijn. En zou zelf ook wel zeker willen weten dat het zeker in orde was.
Succes!

Claudia

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 12:43:13

Het duurt wel degelijk lang, ik ben ook rond de kerst periode de datum gaan vast leggen in de gemeente en heb pas een seintje gehad dat ze in orde zijn!!
Met een fout erin zelfs! Maak je maar geen zorgen, gemeente werkers hebben gewoon alle tijd :) .
Mocht je toch echt ongerust zijn, ga even langs!

Veel succes

Inge
16-4-2011
 Meld misbruik31-3-2011 14:38:18

Inderdaad, het is de gemeente he, je mag ze niet opjagen :)
Wij hadden in oktober onze data en uur gaan vastleggen, uiteindelijk zijn wij vorige maand pas mogen gaan tekenen. dus alles komt in orde, ze hebben gewoon veel tijd nodig

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik31-3-2011 18:38:07

het duurt wel lang... wij hebben het 5 weken geleden gevraagd en vorige week zijn we alles gaan vastleggen en gaan tekenen.
Maar bij sommigen kan het wel degelijk weken duren eer ze je geboorte-akte hebben, daar hebben ze ons ook voor verwittigd.
tis idd de gemeente é, daar werken ze zo rap ni é :)

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 18:53:10

Iedere keer dat ik langsga bij ons in't stadhuis zitten ze daar met een groep van 5 ofzo gezellig op de bureaus te kletsen. Als je dan binnenkomt kan je wachten tot ze uitgepraat zijn! Echt niet zo tof...

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik31-3-2011 19:57:10

ik trouw op 6 augustus en heb ook nog niks van de gemeente gehoord. en ook tegen mij zeiden ze dat ze ons gingen contacteren. ik heb reeds al gebeld om te horen hoe het zat. en ze hadden nog niks binnen. heb toen gewoon gevraagd of het zeker op die dag kon doorgaan op dat uur want dat ik dat moest weten ivm mijn uitnodigingen. en dat was in orde zeiden ze.

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 20:48:07

ik heb mijn geboorteakte zelf aangevraagd en naar de gemeente gedaan want volgens hen ging het ook weken duren! Ik had mijn geboorteakte na 3 dagen... en alles was inorde.

Els
13-5-2011
 Meld misbruik31-3-2011 21:32:33

Wij trouwen op 13 mei en wij hebben een maand geleden ongeveer op de gemeente mogen gaan tekenen. Onze datum lag al vast van augustus vorig jaar... Duurt dus zeker lang maar het moet normaal minstens een maand op voorhand getekend zijn. Ze moeten het namelijk een maand van te voren uithangen... Zo zeiden ze tegen ons op de gemeente...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...