Terug naar overzicht
Ik zou persoonlijk naar de gemeente gaan en het daar dan navragen, dan krijg je mssn meer antwoorden. succes!
Of gewoon eens bellen moest je niet direct tot daar kunnen gaan.Succes!
Wij trouwen 26 mei 2012 en de gemeente gaat ons contacteren voor de aanvraag te tekenen begin april 2012 ergens. Dus ongeveer dikke maand op voorhand. Denk dat dit normaal is. Ik denk dat ze ook niet te vroeg alles opvragen zodat er niks kwijtraakt of in de war raakt. Maar voor je eigen gemoedsrust gewoon best een telefoontje of mailtje naar de burgerlijke stand ;) Denk dat ze dat daar wel gewoon zijn. En zou zelf ook wel zeker willen weten dat het zeker in orde was.Succes! Claudia
Het duurt wel degelijk lang, ik ben ook rond de kerst periode de datum gaan vast leggen in de gemeente en heb pas een seintje gehad dat ze in orde zijn!!Met een fout erin zelfs! Maak je maar geen zorgen, gemeente werkers hebben gewoon alle tijd :) . Mocht je toch echt ongerust zijn, ga even langs! Veel succes
Inderdaad, het is de gemeente he, je mag ze niet opjagen :)Wij hadden in oktober onze data en uur gaan vastleggen, uiteindelijk zijn wij vorige maand pas mogen gaan tekenen. dus alles komt in orde, ze hebben gewoon veel tijd nodig
het duurt wel lang... wij hebben het 5 weken geleden gevraagd en vorige week zijn we alles gaan vastleggen en gaan tekenen. Maar bij sommigen kan het wel degelijk weken duren eer ze je geboorte-akte hebben, daar hebben ze ons ook voor verwittigd. tis idd de gemeente é, daar werken ze zo rap ni é :)
Iedere keer dat ik langsga bij ons in't stadhuis zitten ze daar met een groep van 5 ofzo gezellig op de bureaus te kletsen. Als je dan binnenkomt kan je wachten tot ze uitgepraat zijn! Echt niet zo tof...
ik trouw op 6 augustus en heb ook nog niks van de gemeente gehoord. en ook tegen mij zeiden ze dat ze ons gingen contacteren. ik heb reeds al gebeld om te horen hoe het zat. en ze hadden nog niks binnen. heb toen gewoon gevraagd of het zeker op die dag kon doorgaan op dat uur want dat ik dat moest weten ivm mijn uitnodigingen. en dat was in orde zeiden ze.
ik heb mijn geboorteakte zelf aangevraagd en naar de gemeente gedaan want volgens hen ging het ook weken duren! Ik had mijn geboorteakte na 3 dagen... en alles was inorde.
Wij trouwen op 13 mei en wij hebben een maand geleden ongeveer op de gemeente mogen gaan tekenen. Onze datum lag al vast van augustus vorig jaar... Duurt dus zeker lang maar het moet normaal minstens een maand op voorhand getekend zijn. Ze moeten het namelijk een maand van te voren uithangen... Zo zeiden ze tegen ons op de gemeente...