Nu Online
Momenteel zijn er 520 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgezellenavond

1-4-2011 22:51:42
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog niets gepost maar wel al enkele malen gereageerd.
Onze Familie is al op de hoogte van ons huwelijk, de voorbije zondag heb ik eindelijk mijn nichtje gezien en wij hebben het haar verteld. Zij zag het natuurlijk al helemaal zitten maar toen wij woensdag gewoon gingen shoppen, kwam ze al met de vraag met de namen en telefoonnrs van mijn vriendinnen. MAAR ik wil helemaal GEEN vrijgezellenavond, ik heb het al meerdere malen meegemaakt en ik vind het maar niets. Ik zei wel dat ik met paar vrouwen misschien nr een beautysalon ga voor een manicure of zoiets of uit eten gaan.., maar ze wou toch echt een avond regelen (omdat ik dat voor haar huwelijk ook heb mogen doen, omdat ze het zelf wou). Ze bleef maar zagen, ik heb geantwoord dat het mijn keuze is en dat ze dat moet respecteren. Maar ik heb toch het gevoel dat ze iets van plan is?
Ben ik nu abnormaal dat ik het niet wil, of kan iemand iets anders voorstellen wat we rustig kunnen doen?
Nog 146 dagen voor onze grote dag, dus ik heb nog even tijd hé
Groetjes

mona
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1281

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik1-4-2011 23:30:38

hoi vind het helemaal niet abnormaal hoor... t'is een keuze dat je voor jezelf maakt. Nu als ik u was dan zou ik eens echt eens rustig met haar praten en haar ECHT duidelijk maken dat je dat helemaal niet wilt... en dat ze zich daar ook maar moet bij neerleggen..
Ik heb mijn schoonzus en mijn 2 beste vriendinnen doorgegeven dat ik niets extravagant wil met mijn vrijgezellen (dus geen stripper en onnozele spelleke ) maar gewoon een toffe avond uit met m'n beste vriendinnen en op het einde van de avond komen we samen met de mannen... dat ziet mijn vriend ook helemaal zitten dusja... opgelost
Veel succes xxx

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-4-2011 8:55:05

Misschien kan je ipv een wilde avond iets rustigers doen. Ik heb ook al eens geweten bij een vriendin die gewoon gingen bowlen en nadien iets eten. Zo een workshop cupcakes versieren doen ze tegewoordig ook veel als vrijgezellen enzo... Ik hou mijn hartje ook al vast, ik wil ook geen wilde vrijgezellenavond!

Roxanne
25-6-2011
 Meld misbruik2-4-2011 11:31:33

Hey

neen je bent niet abnormaal....
Ik heb net hetzelfde meegemaakt....
voor mijne trouw heb ik geen stress maar voor de vrijgezellen das iets anders... !
ik wou ook geen 'typische' vrijgezellen...
maar een 'vriendin' van mij bleef ook maar doorzagen en was ook alles van plan...
bv stoelendans op restaurant op ons avondfeest...
maar ik haat het namelijk om van die opdrachten te doen en verkleed rond te lopen...
ik wou gewoon een rustige gezellige avond en iets gaan eten met de vriendinnen... zonder al die tralalala rond een vrijgezellen...
maar ik kon haar dit niet duidelijk maken... ze zou een vrijgezellen doen zoals ZIJ het wou... dus jammer genoeg spreek ik nu niemeer met haar...
ik vind het vooral spijtig dat mijn mening dan niet werd gerespecteerd...
ik heb er echt van wakker gelegen... maar sommige mensen dringen zich zo hard op... dit ging echt naar het erge toe... ik kreeg smsjes dat ik niet op tijd was met mijn uitnodigingen, ze was boos op mij omdat ze niets mocht doen, niets mocht weten, niet mee mij mijn trouwkleed mocht gaan kiezen en nog zo 101 dingen..
dus ik zou het haar duidelijk blijven maken! spijtig genoeg lukte dat niet bij mij...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-4-2011 13:14:50

Maak zeker jouw wensen duidelijk: iets rustigs, gaan eten, zonder verkleden en zonder opdrachtjes! Geef haar dan ook alleen maar namen van mensen die je echt 100% kunt vertrouwen en die jouw wensen zullen respecteren. Laat ook aan deze mensen jouw wensen weten. Als ze dan samen komen om de avond ineen te steken, weet iedereen wat je wil en kunnen ze desnoods die nicht nog overhalen om iets rustigs te doen (met velen ben je sterker dan alleen).

En als ze toch zo iets van plan zijn, kan je nog altijd weigeren, hé! Jullie zijn toch oud en wijs genoeg om te weten waar de grens ligt! Zo waren er bij mijn man zijn vrijgezellenavond ook een paar die er een kroegentocht van wilden maken, maar uiteindelijk beslis je nog altijd zelf of je dat bier binnenkapt of niet!

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik2-4-2011 14:48:40

Hey Mona,
Zie dat wij op dezelfde dag trouwen! Ik hou ook geen echte vrijgezellenavond, maar doe eerder iets rustig met vriendinnen.
Eigenlijk heb ik ook direct mijn eisen gesteld (vooral geen strippers).
Het is en blijft nog altijd jouw vrijgezellenavond en niet die van een ander. Dus ik zou proberen om te blijven op haar inpraten, totdat ze jouw mening respecteert
Succes ermee!

mona
26-8-2011
 Meld misbruik3-4-2011 23:17:12

Hallokes,
Bdankt voor jullie reactie 's allemaal. Wat ben ik toch blij dat ik niet de enige ben die geen traditionele vrijgezellenavond wil of geen :-)
Ik heb het vandaag al met mijn mama besproken dat ik dat echt niet wil, wel iets rustigs en ze zei direkt laat het haar vooral niet regelen. Maar ik herken het verhaal van Roxanne zo goed, want ook mijn nicht blijft zagen en ze is ook al op haar tenen getrapt omdat ze niet mee mag voor mijn trouwkleed (die ik trouwens al heb) en nog kleine dingen.
Maar ik ga voet bij stuk houden, ben ook alléén bang als wij het tegen onze vrienden gaan zeggen wat mijn vriendinnen gaan zeggen als ik het rustig wil houden. Want zij kennen dat woord ook niet echt...
Aan allen die nog een vrijgezellenavond verwachten, toi toi en succes...
Laat jullie nog weten hoe het verder verloopt
xxx
@ Jolien, mooie datem hé ;-)

mona
26-8-2011
 Meld misbruik3-4-2011 23:30:40

oei dikke fout moet datum zijn

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik4-4-2011 8:18:06

Hey Mona,
Het is vreselijk wanneer mensen zich opdringen en/of bepaalde verwachtingen hebben. Het is ook niet altij gemakkelijk om daarmee om te gaan.
Voor je trouw is er eigenlijk 1 stelregel "doe wat je zelf wil".
Ik had bijvoorbeeld ook geen vrijgezellenavond. Ik ben niet voor al dat gedoe en ben gewoon met mijn getuige (mijn tweelingzus) lekker gaan eten en we hebben wellnessdagje gehad. Heerlijk ontstressen.
Groetjes,
ilse

jill
30-6-2012
 Meld misbruik5-4-2011 10:51:53

Hoi Mona,

Bij ons is het ook een heel gedoe, ik en mijn vriend willen best wel vrijgezel vieren maar we willen s'avonds zeker samen komen zodat we samen kunnen vieren.
Mijn vriend zijn pa doet daar moeilijk over, het wordt meer een vrijgezelle met familie dan met de vrienden, maar blijkbaar hebben we daar al niks op te zeggen.
Zijn pa wilt perse al van smorgends beginnen zuipen tot savonds.
Ik heb hem gezegd: met alle respect maar wij beslissen nog altijd zelf. Maar hij zoekt er precies geen rekening mee te houden, terwijl ik vind dat het nog altijd om ons draait.
Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik totaal niet verkleed ga rondlopen of onnozele opdrachten ga doen. No way das niks voor mij en dat weten ze. Hopelijk houden ze er rekening mee, maar ik zal me wel wat moed indrinken die dag :)
Ik vind het allemaal een heel gedoe eigenlijk :) gewoon lekker uit eten en nadien samen opstap is toch even gezellig :)

mona
26-8-2011
 Meld misbruik5-4-2011 21:29:52

@ Ilse, ja ik heb ook een hekel aan opdringers en ik wil het ook gewoon rustig houden.
@ Jill, ik hoop voor jou dat het nog gaat meevallen en niet teveel moed indrinken hé ;-) anders heb je de volgende een kater hihi

Ah ja ik hoop voor alle bruidjes dat ze krijgen wat ze zelf willen...

jill
30-6-2012
 Meld misbruik6-4-2011 10:47:27

@mona :) nee, da zou idd niet slim zijn he :) anders haal ik de avond nimeer haha

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...