Terug naar overzicht
Hallo Eline, Ik vrees dat uw vriend gelijk heeft. Ik geef les in het eerste leerjaar en krijg geen enkele dag voor mijn trouw. Wij trouwen op 4 juni 2011 (zaterdag). Enkel als je op vrijdag trouwt, krijg je die dag. Dat is toch niet eerlijk hé? Groetjes, Anne
uit de omzendbrief van mei 2009 Huwelijk Aantal dagen voor het huwelijk van: · het personeelslid en het afleggen van een verklaring van wettelijke samenwoning door het personeelslid: één werkdag Uitzondering - vier werkdagen De leden van het administratief personeel, de administratief medewerker van het beleids- en ondersteunend personeel, de administratief medewerker van het ondersteunend personeel en de vastbenoemde leden van het meesters-, vak- en dienstpersoneel krijgen voor hun huwelijk of voor het afleggen van een verklaring van wettelijke samenwoning vier werkdagen Uw vriend is ondersteunend personeel en zou dus 4 dagen moeten krijgen. Groetjes, Celesta
Huwelijk
Aantal dagen voor het huwelijk van:
· het personeelslid en het afleggen van een verklaring van wettelijke samenwoning door het personeelslid: één werkdag
Uitzondering - vier werkdagen
Hoi Eline, Het verlof is inderdaad niet eerlijk verdeeld... Ik werk voor de overheid, overheidspersoneel krijgen 4 verlofdagen voor te trouwen, eender (weekdag of weekend) wanneer! Mijn vriend zit in de metaalsector, daarom krijg hij 3 verlofdagen (als hij niet in de metaalsector zat kreeg hij er maar 2), dit ook eender wanneer (weekdag of weekend). Vergeet ook niet, ouders en zussen/broers hebben ook recht op een verlofdag, indien ze de dag van het huwelijk moeten werken. Tijdens weekdagen komt dit al vaker voor, in het weekend denk ik dan vooral aan: winkelbediendes, verzorgend personeel, horeca, ... Als ze recht willen hebben op deze dag zouden ze eigenlijk best wachten met te vertellen over de dag van het huwelijk tot ze er zeker van zijn dat ze moeten werken (verzorgend personeel krijgt per week of per maand een werkrrooster)
Hoi Mijn vriend is ook ICT coördinator en krijgt maar 1 werkdag. Als je als leerkracht trouwt (ik sta vanaf september in het onderwijs) heb je toch recht op één werkdag? Ik trouw op zaterdag en zou die dag dan maandag willen opnemen dat we er kort tussenuit kunnen. Grtjs Vicky
het aantal verlofdagen is (volgens mijn directrice) vastgelegd op de gemeente waarvoor je werkt (als je natuurlijk in een gemeenteschool werkt). Ze zijn verplicht jou 1 dag te geven... In ben juf in 3/4 en ik heb 4 dagen gekregen omdat dat zo is vastgelegd op de gemeente, ik werk ik een gemeentelijke school. Ik heb dus gewoon geluk gehad met de gemeente waarvoor ik werk :). Ik heb vandaag mijn tweede huwelijksverlofdag --> ik trouw zaterdag, dus nog 2 dagen op de kalender staan! Succes nog! Sanne
@ vicky: mijn aanstaande is geen leerkracht dus ik denk dat ie buiten de regeling valt
Ik denk dat het ook afhangt van het contract waarin hij staat! Staat hij in onderwijzende uren (= 24sten) of effectief in ICT-uren (=32sten)... Het is niet omdat je ICT geeft dat je ook in ICT-uren staat... Ik zou zeggen: vraag het aan de vakbond! ;-)
Mijn vriend (ICT-coördinator) gaat het vandaag op zijn school eens vragen. Ik laat het weten. Grtjs
thx vicky
Hoi Eline De secretaresse was er niet dus we weten nog niks. Het zal dus voor na de paasvakantie zijn. Grtjs
hey vicky stijn is het opnieuw gaan vragen maar aan een andere secretaresse die het heeft opgezocht ... en ... het zijn dus inderdaad 4 dagen chance dak op mijn strepen stond :) groetjes eline