Nu Online
Momenteel zijn er 389 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagjes kostuum

6-4-2011 8:45:06
Hallo,

Wij zitten met enkele vraagjes en bedenkingen ivm het kostuum van de bruidegom.
En waren kunnen we beter terecht dan hier?

Mijn ventje draagt af en toe een kostuum (feesten, belangrijke meetings enz).
Als trouwkostuum zouden we dus wel een mooi degelijk kostuum willen, maar toch eentje dat hij nadien nog kan dragen (zonder teveel tralala).

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een gewoon kostuum (vb Mexx, Hugo Boss, enz) of een echt 'trouwkostuum (bruidswinkel, Cossmo enz) ? Schilt dit veel in prijs? Schilt dit veel in look?
Zou het eventueel gaan om wel een gewoon kostuum te kopen, maar af te werken met gilet en das uit de trouwcollecties?

Alle info, ervaringen of ideetjes zijn welkom

Ce
13-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1515

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik6-4-2011 8:48:16

Bij mijn weten worden de merknamen (zoals Hugo Boss) verkocht in de bruidswinkels, misschien één verschil dat je er in deze winkels meer voor betaald als in de Outlet (Maasmechelen ) of de merkwinkels..

Ce
13-9-2013
 Meld misbruik6-4-2011 8:57:15

Ahaa, dan kunnen we beter naar de gewone winkels gaan
Heb jij toevallig een idee qua prijzen? Gewoon om te weten in welke richting we zitten.

Thanx !

Brecht
2-7-2011
 Meld misbruik6-4-2011 9:28:17

Ik draag dagelijks een kostuum. Daardoor wou ik eens iets anders, dan een gewoon maatpak. Ik heb mijn kostuum op maat laten maken bij Café Costume (Gent-Brussel-Antwerpen) en ben er zeer tevreden over! En qua prijs valt dit goed mee! Misschien een aanrader?

Merel
13-8-2011
 Meld misbruik6-4-2011 9:28:41

Wij hebben het pak (Hugo Boss) gekocht in Maasmechelen. Pak zelf was 300euro en zijn 2 hemden, nog eens 150 dacht ik... Schoenen bij Van Lier 121 en kousen bij tommy 9euro... De das ga ik zelf maken. Lang leve outlet!

joke
13-8-2011
 Meld misbruik6-4-2011 9:49:38

hoi,

wij hebben bij Vossen gekocht, hebben eigelijk ook een gewoon pak genomen, met dan wel een hemd in ivoorkleur zoals mijn kleed en een das en een stoeferke met ook dat ivoor in.
Dan kan je het kostuum later altijd nog dragen met ander hemd, of andere das.

Els
10-9-2011
 Meld misbruik6-4-2011 10:50:11

Mijn verloofde heeft zijn pak ook bij Café Costume laten maken.
Volgens hem een uitstekende service en je kan echt alles zelf kiezen; knopen, binnenvoering, ... Uniek en op maat dus!
Prijs viel nog wel mee, mannen kunnen het pak meestal nog doordragen voor andere gelegenheden natuurlijk.

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik6-4-2011 11:35:40

Wij zijn gaan kijken in Dod (http://www.dod.be/EN/men.html), Leuvensesteenweg in Brussel. Ook outlet, voor gewone kleren niet echt iets, maar wel een aanrader voor kostuums. Mijn lief heeft 300 euro betaald. Een andere tip: bij Matinique hebben ze ook echt mooie kostuums, voor niet teveel geld.

Julie
22-7-2011
 Meld misbruik6-4-2011 11:38:30

Hallo!

Wij waren verliefd op de colectie van Cossmo. En omdat je zo een kostuum meestal maar één keer in je leven koopt (net zoals ons trouwkleed toch ook wel wat mag kosten ) vonden we dat dit extraatje wel mocht op zo'n dag. Hij heeft ook andere merken gepast, maar voor ons sprong er dat merk over de hele lijn toch echt wel uit. Hebben dan ook gilet, das, stoeferke, hemd, schoenen en riem van Cossmo gekozen en dit vormde een super mooi geheel.

Ik zeg natuurlijk niet dat dit met andere merken niet kan en misschien zelfs goedkoper, maar wij zijn uiterst tevreden!

Groeten, Julie

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik6-4-2011 12:28:53

Mijn aanstaande heeft zijn kostuum gekocht in Waaslandshopping center bij winkel Marty voor een goeie 300 eur en het is heel mooi. Toen ik nog eens naar de bruidswinkel ging vanwaar mijn kleed komt zagen we daar een kostuum van Nicky Vankets en het was bijna identiek hetzelfde, we hebben dan nog gezegd tegen elkaar dat we wel goed gekozen hadden

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik6-4-2011 12:31:04

Ah ja we hebben dan in de winkel vanwaar mijn kleed komt voor hem een ondervest en das en stoeferke gehuurd voor 27 euro en het is heel mooi... Enkel nog een hemd moeten we kopen maar die hemden daar zaten niet goed.

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik6-4-2011 12:40:28

Mijn verloofde had eerst een kostuum gepast van Hugo Boss, een mooi degelijk, nog af te dragen kostuum, 2-delig. Denk dat het met hemd en das bij iets van een 600 - 700 euro ging kosten. Daarna zijn we naar Vergo geweest en daar verkopen ze Cossmo. Al van int begin van de verloving vonden we deze kostuums SUPERmooi. En ja hoor, aangedaan in de winkel en bibi stond met tranen in de ogen Dus knoop was snel doorgehakt. Dit was een 3-delig kostuum (dus incl gilet) en het is een kostuum dat ook later nog kan gedragen worden. Prijs hiervan was 1180 euro, dus ja, wel een 480 euro duurder, maar pakt dat de gilet iets van een 200 euro kostte, dan betekent dat we 280 euro moesten bijbetalen om het DROOMkostuum (voor ons althans) te kopen. Knoop was dus voor ons snel doorgehakt, zeker als je bekijkt wat mijn trouwkleed kost.... Onze ventjes mogen uiteindelijk ook schitteren op ONZE dag hé!

Veel succes met de keuze

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik6-4-2011 12:55:15

Hey,
Mijn man had gekozen voor een gewoon kostuum dat hij achteraf nog kon afdragen, anders is het zo zonde van het geld hé (want zogenaamde échte trouwkostuums zijn toch altijd duurder hoor). En hij zag er ook super uit hoor!
Hij had een kostuum van Tommy Hilfiger, simpel zwart. Gekocht bij Inno. Ik denk dat het in totaal met hemd (van Mexx) en das (van C&A) op zo'n 650 euro kwam ofzo.
Wij hebben toen gaan kijken bij Esprit, Mexx, Hugo Boss, Inno.
Als je verloofde een kostuum wil dat hij achteraf nog vlot kan afdragen zou ik toch niet voor een écht trouwkostuum gaan hoor. En wat maakt het ook uit, zolang hij er maar goed uitziet ;-)
Groetjes,
ilse

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik6-4-2011 13:39:51

Hoi,

mijn verloofde draagt ook regelmatig een kostuum. Daarmee dat het voor hem nu toch wat specialer mocht zijn. Hij heeft een zwart satijnen kostuum van D&G gecombineerd met ivoorkleurig hemd, das en stoeferke. Toen ik hem daarin zag, was ik meteen verkocht. Het kostuum kan hij nadien nog altijd met meer specialere gelegenheden afdragen en het jasje kan vlot met een mooie jeans gecombineerd worden.
Maar zijn kostuum komt in totaliteit even duur uit als mijn kleed.  

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik6-4-2011 13:48:17

Wij kozen ook voor een 'gewoon' (maar zéér mooi afgewerkt en trendy) kostuum van Paul Smith. Bij Paul Smith verkopen ze geen echte trouwkostuums.
Wij hebben dan bij De Prijcker in Nieuwkerken-Waas een ivoorkleurig (passend bij mijn kleed) gilet+das+hemd gekocht.
Hij heeft dus geen 'echt' trouwkostuum, maar hij ziet er echt wel een bruidegom uit.
En dat kostuum kan hij met een ander hemd en andere das zeker nog dragen achteraf.
Wat ze in suitewinkels verkopen, is daarvoor te stijf, vinden wij.

Succes met jullie zoektocht!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info