Terug naar overzicht
In kort gezegd: je trouwvergunning aanvragen. Oftewel alle papieren in orde maken en het aanleveren van een kopie van de papieren van je getuigen.
Hey Kelly Ben er ook niet helemaal in thuis, maar ben even gaan zoeken op internet en kwam dit tegen: "Ondertrouw of huwelijksaangifte is de benaming die gebruikt wordt voor het aangeven van het voornemen om te trouwen." Hopelijk verduidelijkt dit alles een beetje. Groetjes Evelien
hallo kelly, wij hebben onze ondertrouw al gedaan dat houft in als je naar de pastoor moet gaan voor je papieren en je moet daar vragen beantwoorden bv waarom gaan jullie trouwen en zo en nog een paar vragen bij ons was dat veel lachen en wij kregen een borreltje van de pastoor en dan heb je je ondertrouw gedaan wij hebben toen wel de doop akte van mij moeten meenemen omdat ik hier niet ben gedoopt en wij hebben ons misboekje ook mee moeten nemen de pastoor bekijkt dat en zegt dan of het goed gekeurt is of wat je moet veranderen maar opzich is dat vlug gedaan grts sofie
HOI! Wij trouwen ook 25 juni 2011! Spannend hé :)! Ondertrouw is je al uitgelegd geweest, het enige wat ik je wil zeggen is dat je dat zo vlug mogelijk moet gaan vastzetten! Als je in een kleine gemeente woont, dan zal je gewenste uur wel nog vrij zijn, maar als je in een stad woont, dan zou ik me toch gaan haasten! Succes!!
Onze uren liggen vast, en alle papieren op de gemeente zijn in orde. (getuigen enzo..) Bij de pastoor zijn we ook al geweest met het waarom we willen trouwen, ... Dus eigenlijk hebben we onze ondertrouw al gehad denk ik :) thx x
Kelly, heeft die pastoor een document met vragen ingevuld? En heb je iets moeten ondertekenen? Als dat niet gebeurd is, dan is je ondertrouw nog niet gebeurd.
Ja en ja. Is dus gebeurd zonder dat ik het doorhad hihi :)