Terug naar overzicht
Hallo Marjanie, Wij konden een optie nemen op datum en uur, dit zetten ze dan in potlood op het agenda. Ongeveer 6 maanden voor de huwelijksdatum kan je dan langs gaan om dit echt om te zetten. Zelfs al is het gereserveerd, denk ik dan toch dat je op dat moment niet te lang wacht. Je weet maar nooit... Bij ons is het wettelijk huwelijk in Roeselare, maar ik denk dat het nemen van een optie in de meeste steden / gemeentes wel mogelijk is! Groetjes, Charlotte
Behalve in Leuven dan... wij mochten pas exact 6 maand en 14 dagen op voorhand gaan om onze datum én uur vast te laten leggen. Geen optie nemen en in het potlood in Leuven :p.Dus het beste is op voorhand eens te gaan informeren, dan weet je het zeker :). Groetjes!
Ja idd, en behalve in Ninove... daar kan je het ook pas 6 maand op voorhand aanvragen. geen optie mogelijk :-s. Groetjes
maar dan kan je toch nog niet echt een exacte datum bespreken voor de receptie en dergerlijke? Vind het zo stom dat sommige gemeente of steden daar moeilijk over doen, dus dan moet je al precies snel zijn...! groetjes.
In Brugge ook maar 6 maand en 14 dagen op voorhand hoor
Ik snap dat ook niet goed.. Hoe kan je nu een zaal vastleggen als je niet zeker bent of je die datum kan trouwen voor de wet? Gelukkig deden ze bij ons niet heel moeilijk in Balen en hebben ze het ook onofficieel ingevuld in de agenda omdat ze de nieuwe agenda van 2012 nog niet hebben, en half september mogen we dat dan officieel gaan vastleggen. Dus normaal neemt zij de namen over van haar onofficiele agenda naar de nieuwe, en dan maar hopen dat er niets misloopt, want ik heb geen zin om alles te gaan verzetten en er dan bij uitkomen dat die dan niet kunnen. Ff bang afwachten tot september dus... Maar ik zou het idd gewoon gaan navragen! groetjes
Dat gaan we zeker doen, heb nog eens gecheckt op de website, staat uidrukkelijk vanaf 6 maand tot 14 dagen voor het huwelijk. Maar ga er zeker nog eens langs. Men moet toch ook maar aan alles denken hé . grt
Wij trouwen in het districtshuis in Berchem (Antwerpen). Je kan hier spijtig genoeg je datum niet op voorhand reserveren. Het verloopt als volgt: vanaf 6 maanden voor de datum kan je je ondertrouw gaan doen. Dan pas wordt er een plaats voor jou gereserveerd, maar je kan ook niet zelf je uur kiezen. Wij hebben een plaatsje om 11u30 en hier viel niets aan te veranderen. Groeten
Op de website van onze gemeente staat ook die 6 maand, maar dat is de officiële ondertrouw. Wij hebben op voorhand "gereserveerd", is zelfs via telefoon gebeurd. Wij hebben ons uur ook al gekozen. Hangt dus een beetje af van het gemeentehuis...
je kan normaal vroeger je datum al vastleggen, en vanaf 6 maand op voorhand je ondertrouw doen enkel de prijs is misschien 15 euro voor het boekje, maar het totaal prijskaartje komt op 145euro ongeveer
In Dendermonde kan je ook pas 6 maanden voor het huwelijk de datum kiezen maar het uur niet meer. Ofwel in de voormiddag, ofwel in de namiddag. Je wordt gewoon aan de lijst toegevoegd.Trouwboekje kost inderdaad 15 euro maar daar komt bij ons nog eens 100€ bij.
ook in Deurne (Antwerpen) kan je pas 6 maanden en 2 weken op voorhand een datum vastleggen. wij konden zelfs het uur niet kiezen. ze beginnen om 10u, de volgende om 10u15, dan 10u30, enz...wij hebben geluk en waren de eersten om op 30 april te trouwen, en trouwen dus als eerste koppel om 10u :-) groetjesJoyce
Ja dan zal het in Merksem ook zo wel niet zijn, dan moeten we er maar op tijd bij zijn als we trouwen op 8/6/2012, die stad Antwerpen toch hé ;-). Groetjes!
hey Marjannie, Niet ongerust zijn, er staan geen max aantal op huwelijken per dag... Wij zijn stipt 6 maanden en 2 weken op voorhand naar het districtshuis gegaan, en er stond nog niemand op. Ik vind het wel een beetje logisch voor zo'n grote stad... Anders doen ze niet anders dan data reserveren voor huwelijken die dan misschien toch niet doorgaan. groetjes en veel succes met de voorbereidingen! (zie wel dat je je geboorteakte al hebt opgevraagd, dan gaat de ondertrouw heel vlot!)Joyce
In de districten van Antwerpen, doen ze altijd moeilijk (heb ik gemerkt). Pas 6 maanden en 2 weken op voorhand. Heel lastig voor de dagplanning, je dag zal wel in orde komen, het uur daar kan je dan pech mee hebben. Wij waren er in Wilrijk als eerste bij en hadden het uur dat we wilden. Groetjes Roxanna