Terug naar overzicht
Hoi! Wij hebben zonder Eucharistie, omdat de priester dat zo wou. Maar voor ons maakt dat echt niet uit :) Eucharistie is eigenlijk de wijn en de hostie... zonder wil dus zeggen dat je niet van de wijn kan drinken en dat je geen hostie krijgt... zonder wil ook zeggen dat de mis een half uur minder duurt :)
hoi Patrizia Zoals Liselotte al aanhaalt, wordt het gedeelte van de communie weggelaten bij een huwelijksviering zonder eucharistie. Aangezien de eucharistie en het huwelijk 2 sacramenten zijn, kan een huwelijk perfect zonder eucharistie, maar het kan er ook gewoon wel bij. Dat is voor ieder een persoonlijke keuze. Wij hebben gekozen voor een viering met eucharistie, omdat dit voor ons wel een betekenis heeft, en zeker in de viering mocht zitten. groetjes Joyce
Hoi,inderdaad. Wij kiezen ook om geen eucharistie te doen, omdat de diaken dan onze trouw kan doen en we dus geen pastoor nodig hebben. Nu is het bij ons wel niet zo dat daarom de viering zoveel minder lang duurt hoor. Ja er valt een stukje weg, maar de trouw opzicht duurt toch ook al een tijdje.Groetjes
Wij mochten kiezen van onze priester, en zijn dan uiteindelijk toch voor een viering met eucharistie gegaan. Dit is een beetje een persoonlijk aanvoelen denk ik...
Wij doen ook met eucharistie en zoals charlotte zegt, het is een persoonlijk gevoel. Nu bij ons moet ik ook wel zeggen dat een tante van mij (zeer katholiek) er ook wat heeft op aangestuurd, volgens haar: geen eucharistie, geen echt mis :-) Dus hebben we haar zo ook weeral tevreden gesteld!
hallokes, wij hebben héél lang moeten zoeken. De pastoor en de deken konden niet. De diaken kon wel maar dan wel zonder eucharistie. We wouden toch wel graag met eucharistie omdat dit wat persoonlijker is. we hebben gelukkig nu een deken gevonden van een andere parochie die ons gaan huwen. Gisteren waren we op gesprekje geweest. Amai het had 2 uur geduurd en we kregen toch wel héél moeilijke vragen. Veel geluk Ellen
Hoi Patrizia, In ons parochie is het sowieso zonder :-) GroetjesFilipa