Nu Online
Momenteel zijn er 699 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op zoek

23-4-2011 0:16:28
Een tijdje geleden heb ik iets gelezen over vlinders op de glazen van de gasten (zodat ze weten waar ze zitten). Maar ik kan het helaas niet meer terugvinden.
kan iemand mij hierbij helpen aub.

Alvast bedankt

mona
26-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1038

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik23-4-2011 8:15:17

Ik heb een postje teruggevonden van Sofie. Misschien is het deze ?

Op onderstaande link kan je witte decoratievlinders voor op je glazen terugvinden:
http://weddingshop.theknot.com/weddingwarehouse/Product...

7,50 $ voor een pak van 10 papiergesneden vlinders. Omgerekend : 5,15 € ofwel 0.51 € per stuk. Maar daar zitten geen verzendingskosten bij. Misschien ben je voordeliger af met een pons waarmee je zelf vlinders kan uitsnijden ?

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik23-4-2011 12:02:23

Hallo,

Wij gebruiken ook vlinders als naamkaartje voor op de wijnglazen te zetten.
Ik heb er een tijdje geleden ook iets op het forum over gezet.
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=315524&subject=Gekleurde-vlinders-gezocht
We hebben ze wel volledig zelf gemaakt.
We hebben een ponsje gekocht met een vlinder van 5 cm groot (kost ongeveer 15 à 20 euro) en een gekleurd papier blok (die in de Lidl eens in de reclame stond: 25 kleuren, 2 vellen per kleur: goed voor 40 vlinders per kleur en die heeft ons 1,99 euro gekost).
Totale kostprijs: ongeveer 20 euro en twee dagen knutsel werk voor 1000 vlinders.
Bij het binnenkomen krijgen de mensen een enveloppe waar dan dezelfde kleur vlinder inzit zodat ze niet bij alle tafels moeten gaan zoeken naar hun naam.

els
3-6-2011
 Meld misbruik23-4-2011 12:08:24

je vindt ze zker ook terug op ebay, daar heb ik de onze gekocht!
bestellen bij een bedrijfje in engeland, maar prima afhandeling van onze bestelling en helemaal niet zo duur!
groetjes

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik23-4-2011 12:58:32

trouwartikelen.nl bij plaatskaartjes :)

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik23-4-2011 21:12:29

Jup, trouwartikelen.nl .. Leveren super snel! Wij gebruiken die hartjes voor op glazen te zetten.

mona
26-8-2011
 Meld misbruik24-4-2011 1:11:38

Alvast bedankt voor de reactie's
Fredie het zijn mooie vlinders maar zoals Wendy wil ik ze ook graag zelf maken.
Op de andere site's ben ik ook gaan kijken, mooi maar zolang ik het zelf kan en tijd heb ga ik het zelf doen.
@ Wendy neen het is inderdaad niet duur, alvast bedankt vr de tip

Groetjes

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik24-4-2011 9:28:52

Héy ik speel ook met het idee van de vlinders; heb eraan gedacht om dan bij de uitnodigingen de kaartjes voor het avondfeest ook vlinders te maken, al in de juiste kleuren. En om daar dan op te zetten "vergeet mij niet mee te nemen op onze mooie dag, want aan de hand van mijn kleur weet jij aan welke tafel je ons feest zal doorbrengen" ofzo...
Zou dat een goed idee zijn? natuurlijk gaan er veel mensen dat vergeten :) maar om op de dag zelf iemand verantwoordelijk te maken om iedereen zijn juiste vlindertje te geven... er zal gemakkelijk 200 man zijn... dan ben je even bezig met het zoeken van juiste enveloppe per persoon....

mona
26-8-2011
 Meld misbruik25-4-2011 23:18:41

Hei Heidi,

Dat is een héél goed idee als je al een tafelindeling hebt, maar die hebben wij nog niet . Wat je misschien kan doen is een groot bord plaatsen en onder elke kleur vlinder de naam van de genodigde zetten en zo kan je er iemand aanzetten die kan helpen zoeken en de gasten kunnen zelf ook zoeken.
Wij zitten ongeveer aan 155 genodigden. Zeker weten dat de meeste hun vlinders gaan vergeten, maar als ze aankomen herinneren zich waarschijnlijk wel hun kleur .
Véél plezier met je voorbereidingen...
Groetjes

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik30-4-2011 20:54:19

Als ik volgend jaar ook nog geen definitieve tafelindeling heb, ga ik denk ik ook sowieso met de aparte vlinderkaartjes werken (voor receptie, diner, avondgenodigden.), maar dan misschien gewoon alles in één kleur, de kleur van de suite... op de dag zelf kunnen we een mooi vlinderbord maken waarop elke vlinder in't groot staat, met de namen van de personen aan die tafel... ik zou dan willen proberen om in de zaal, boven de tafels vlinders in de juiste kleur omhoog te hangen, zo ziet iedereen direct welke tafel welke vlinderkleur heeft :)

Sandy
28-4-2012
 Meld misbruik29-12-2011 10:53:59

@ Wendy: ik heb naar je vorige post met de vlinders gekeken!
Echt héél mooi, maar hoe maak je die vlinders vast op zo'n wijnglas? Hoe blijven die daarop zitten?
Indien je je pons nu niet meer gebruikt, ik ben eventueel wel geïnteresseerd...

Groetjes,
S

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...