Terug naar overzicht
Hebben jullie geen ceremoniemeester? Die regelt bij ons alles.Daar moeten we ons geen zorgen over maken.We hadden dat ook eerst niet. Je kunt er één hebben voor onder de 200 euro als je die enkel en alleen neemt tot aan je feestzaal.
Wij hadden ook geen ceremiemeester hoor, ik zat links mijn man rechts mijn familie links en zijn familie rechts.
Dat hangt vaak van regio af heb ik al gehoord. 'officieel' zou het zijn dat de bruid links neemt en de bruidegom rechts. Maar voor onze pastoor bleef het allemaal gelijk. Wij hadden een paar mensen die hielden van deze traditie en daarom hebben wij het ook zo gedaan... Maar in het gemeentehuis bijvoorbeeld, zaten we omgekeerd.. Heel veel maakt het dus niet uit denk ik :)
Ceremoniemeester kan dan misschien handig zijn, maar DAARVOOR heb je dat toch niet nodig hé. Even vragen op het forum en 't is opgelost, nietwaar Sandy? (Wij hebben er zelf geen.)Bij ons is het de traditie om als bruid links te zitten. Wij gaan dat ook zo doen, gewoon omdat het traditie is en omdat ik geen reden heb om liever rechts te zitten. Als jij liever rechts zit, dan doe je dat gewoon hoor! (Tenzij jullie pastoor dat een probleem vindt natuurlijk, dan moet je hem proberen te overtuigen hé) :o)Ik vind het wel nog mooi als de familie en vrienden van de bruid aan dezelfde kant zitten en die van de bruidegom aan de andere kant, maar we gaan dat ook niet echt opdringen aan de mensen, alleen die van de hele dichte familie en onze getuigen.
Vroeger zat de bruid altijd links, dan had de bruidegom zijn rechterhand vrij om zijn zwaard te trekken mocht ze belaagd worden :-) dat is de reden van die traditie.
Idd, voilla opgelost.Even laten weten dat wij uit noodzaak één hebben moeten nemen. Aangezien we zelf een zaal zonder catering hebben genomen, en ik geen zin had om de gasten zelf naar hun tafels te wijzen.Maar ik ken ook koppels die die taak aan een goede vriend hebben overgelaten.Ieder zijn eigen keuze!Want ieder maakt er zijn eigen dag van... En aan alle bruidjes, nog veel voorbereid plezier
@ IsabelleAha, dat wist ik niet! Leuk!
Dank je wel voor jullie leuke reacties! Ik zal eens vragen aan mijn verloofde of hij zijn zwaard gaat meenemen :-)en dan kunnen we dit weeral van het lijstje schrappen!