Nu Online
Momenteel zijn er 734 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

waar blijft de bruidegom?

26-4-2011 18:50:08
Hallo allemaal,

Even een vraagje over het volgende:

Voorlopig hadden we gepland dat ik in het appartementje de avond en nacht voor het huwelijk ging blijven en dat de vriend naar huis ging slapen om dan tegen 10 uur voor de deur te staan.
Nu waren we gisteren aan het nadenken dat het eigenlijk wel praktischer is om gewoon allebei thuis te blijven en ons gewoon apart klaar te maken.

Wat denken jullie? Heeft dit voordelen voor de mensen die het ook zo gedaan hebben of verpest dit de magie van het moment?

Een twijfelend bruidje

Sandy
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1157

Charlotte
2-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 19:03:47

Is ook iets waar we lang over getwijfeld hebben.
Hmmmm, het is verleidelijk om hem de avond voor de trouw bij me te hebben...
Maar toch kiezen we voor de traditionele weg, de bruidegom blijft bij zijn ouders slapen en komt me de dag zelf ophalen...
Maakt het net ietsje spannender :-)

Grtjs,
C

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 19:05:25

Hoi,

wij slapen ook gewoon samen maar mijn vriend gaat zich dan s'morgens klaar maken bij zijn ouders en het boeket ophalen.
Je samen klaarmaken lijkt me idd de magie een beetje weg te halen.
Want dan loopt hij daar rond als ze jouw haar en make up aan't doen zijn.
Dan je kleed aantrekken en hup.

Terwijl als hij aanbelt en jij de deur opendoet in vol ornaat denk ik toch dat dit een kippevel moment gaat zijn :-)

groetjes Penny

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 19:25:24

Hoi,

Ook al wonen we al samen, gaat mijn bruidegom toch bij zijn ouders slapen die avond om het extra spannend te maken hihi :-)
Hij gaat dan ook mijn boeketje gaan halen, en pas achteraf komt hij dan naar mij :-) dan zal de hele suite hier aanwezig zijn, ook zijn ouders al. Doordat hij moet stoppen aan de bloemist (een beetje verder op de straat),, gaat hij toch enkele minuutjes later aankomen dan zijn ouders enzo...

Groetjes,
Filipa

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-4-2011 19:27:00

Het is toch wel héél speciaal als jouw 'man' dan aan de deur komt aanbellen, hoor! Echt een superleuk en spannend moment! Zo zie je ook echt zijn reactie!
Mijn man ging naar zijn ouders slapen en ik bleef alleen in ons huis, omdat het eenvoudiger was om alles aan ons huis te laten vertrekken (stadhuis en kerk liggen op enkele km van ons huis). Wij hadden ook een huifkar als trouwvervoer en anders was dat niet te doen met de afstanden.

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik26-4-2011 20:30:38

wij wonen al 4jaar samen, maar mijn vriend gaat toch ook bij zijn ouders slapen hoor, ik blijf in ons huis.
Ik wil echt wel dat hij mij aan de deur komt halen :)
groetjes

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:13:58

Wij hebben samen 2 kindjes en m'n schoonouders wonen op een uur rijden van ons, dus allemaal niet zo praktisch. Mijn vriend blijft gewoon hier slapen en we maken ons apart klaar. Hij zal me nadien opwachten aan de trap.

Succes!

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:36:08

Wij slapen gewoon hier, maar 's morgens vertrek ik van hier naar de kapper. De visagie + kleed aantrekken gebeurt bij mijn ouders. Dus hij zal nog niets gezien hebben en TOCH kan ik bij mijn ventje slapen.
Ik denk dat ik geruster zal zijn zo.
We zijn er nog niet 100% zeker van.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:42:31

Hallo,
wij kiezen ook voor de traditionele manier, ook al wonen we al drie jaar samen.
Mijn verloofde gaat thuis bij zijn ouders slapen - 45 min rijden ; en komt s morgens mij uithalen.En mijn moeder blijft bij me slapen, zodat zij me uit mijn bed kan zetten
En ook om ergens de traditie te hebben van beiden bij de ouders.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 22:03:00

Haha, ik vind het wel héél grappig dat het hier overal de bruidegommen zijn die thuis gaan slapen en niet zoals vroeger meestal het bruidje :) Bij ons ook hoor, mijn verloofde gaat bij zijn ouders thuis slapen. Mijn zus komt hier bij mij slapen.

Nathalie
24-9-2011
 Meld misbruik26-4-2011 22:10:23

hihi, mijn ventje gaat zelfs speciaal op hotel slapen...,
voor toch het moment te hebben dat hij me komt halen.
Hij is van antwerpen, is toch een 45 min rijden,
dus wou hij in de buurt zitten :)

Sandy
28-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 22:12:32

Ha, dat is inderdaad zo, Kim! We zullen dat maar niet doorvertellen...
Ik denk dat het magische aanbellen boven het praktische gaat worden!

Dank je wel voor jullie berichtjes!

A.
23-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 22:14:43

M'n bruidegom gaat de avond ervoor ook naar zijn thuis. Ikzelf zal in ons eigen huisje blijven dit doordat de afstand naar mijn ouders toe anders toch wel wat groot is (ongeveer 1 uur) Dus komt m'n ventje me bij ons eigen thuis afhalen.

Ben wel nog aant twijfelen om zelf ook de avond ervoor bij m'n ouders te gaan slapen.. maar vrees dat ik zo'n zenuw tik zal zijn als ik een hele avond bij m'n papa ga zitten want hij kan dan waarschijnlijk over niks anders meer kunnen praten.. heb je hier aan gedacht, is dit geregeld,....!?!

evy
2-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 23:23:15

hey,

ik ga bij mijn papa slapen, omdat ik dat wel plezant vind, mijn zussen komen dan ook allemaal thuis slapen, dus is het een echte familienacht. het is ook praktisch, want alls gebeurt in het dorp van mijn ouders... ik zou het raar vinden als mijn vriend bij zijn ouders zou gaan slapen en ik thuis. maar dat is mijn gedacht maar :)

Stephanie

Meld misbruik27-4-2011 0:32:17

Wij slapen samen zodat mijn vriend het de avond de bloemetjes niet buitenzet. Zijn vrienden zijn niet van belgie, dus het zal nogal een feestje zijn als hij apart zou slapen. S morgens kan hij dan onze hond uitlaten en zich dan gaan klaarmaken bij zijn vrienden op hotel. Ik slaap bij mijn ouders, en we ontmoeten elkaar in de kerk, omdat dat het meest praktische is.

Sonia
15-7-2017
 Meld misbruik27-4-2011 7:46:14

Hoi, Wij doen het echt de traditionele manier! Hij bij zijn ouders, ik bij de mijne. Is wel een geluk dat ons ouders op 5 min van elkaar wonen. Maar hij gaat dan smorgens eerst naar de zaal om de suite te verwelkomen en dan komt iedereen met het vervoer naar het huis van mijn ouders. Dan kan iedereen ons reactie zien want anders zit de helft nog binnen en zien die niks. Groetjes

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:30:44

Hier ook een bruid-in-spe die bij mama en papa gaat slapen... Mijn ouders vonden het supertof dat ik dat voorstelde... Mijn lief blijft bij ons thuis slapen, maar vermits mijn zus en haar vriend van vrij ver moeten komen, gaan die hem gezelschap houden en bij hem blijven slapen. Hij zo helemaal alleen thuis vind ik ook maar zielig...

En ik kijk echt al uit naar het moment dat bij mijn ouders thuis de bel gaat...

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:33:13

Wij slapen ook samen om al te slapeloze nachten te vermijden. 's Ochtends ga ik eerst naar de kapper en dan naar mijn mama om mij klaar te maken. Mijn wederhelft gaat naar zijn mama om zich klaar te maken. Ze wonen op ongeveer 25 minuten van elkaar. De suite ( of toch voor 75%) komt dan naar mijn mama voor dat de bruidegom arriveert. Zo kunnen ze allemaal dat eerste moment meemaken én kunnen we in een stoet richting het stadhuis, ook niet geheel onbelangrijk, vind ik:).

Groetjes!

Annelies
6-8-2011
 Meld misbruik27-4-2011 12:06:08

Ik ga bij mijn ouders slapen, mijn vriend blijft op ons appartement en 's morgens komt hij mij ophalen bij mijn ouders, (45min rijden). Ik vind dat dit zo hoort :-)

Kameraden van ons zullen mijn vriend wel uit bed zetten :)

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 12:29:45

Hoi!

Wij slapen de nacht ervoor in ons bedje!
Omdat wij pas om 14u voor de wet trouwen, hebben we genoeg tijd... als ik naar de kapper vertrek, vertrekt hij naar zijn ouders... daar gaat hij zich klaarmaken en om 12u30 belt hij dan aan en doe ik open :)

Ik slaap het best met hem naast mij, anders zou ik beginnen stressen en zou ik niet slapen...

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 13:12:14

Idem hier, wij trouwen voor de wet maar om 14u30 en als ik hem dan al van de avond ervoor niet heb gezien ga ik nog zenuwachtiger zijn.
We slapen samen en 'smorgens gaat hij dan naar zijn vader om zich daar klaar te maken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info