Nu Online
Momenteel zijn er 264 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Smoezen om niet naar je huwelijk te komen?

5-5-2011 15:59:53
Hey,

Nu onze trouwdatum nadert, en stilaan iedereen heeft geantwoord, stellen we vast dat er toch een deel mensen met allerlei excuses afkomen dat ze zogezegd niet kunnen komen. Voor ons is dit een heel belangrijk moment, maar dan zie je dat dit voor anderen niet het geval is. Herkennen jullie dit?

Groetjes,

Anneleen
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 1854

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:01:10

Yep!

Eergisteren telefoon. Ze moesten absoluuut thuis zijn om papieren te tekenen en zullen er dus niet zijn...

Een hele familie (8pers) was dat dus. Heel tafelschikking mogen herdoen!

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:05:51

Hey Anneleen

Ik hoop voor u dat het niet 'te belangrijke' mensen zijn!
En zeker dat je het niet teveel aan de hand gaat hebben! Veel succes!

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:09:30

Bij ons was het excuus dat ze de dag erna moesten werken.
Aangezien wij trouwen op 20 juli en de winkels wel degelijk gesloten zijn op de Nationale feestdag vonden we dit toch ook een beetje verdacht...
Maar dat is pech voor hen moet je denken, jij geeft een knallend feest en diegene die er niet bij waren hebben pech

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik5-5-2011 16:12:28

Hey,

je moet het je niet aantrekken hoor, zolang de mensen die het dichtste bij u hart liggen maar aanwezig zijn. De rest hebben pech dat ze zo een feest missen!

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik5-5-2011 16:16:50

Komt mij ook bekend voor. Wij trouwen volgend jaar 26/5/2012. Vorig weekend hebben we aan de familie gevraagd om deze datum al zeker vrij te houden. Dat is toch lang genoeg op voorhand dacht ik. Het antwoord van een nonkel van mij was "dat zal niet lukken, dan ga ik fietsen met maten"
Van je familie moet je het hebben.

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:21:45

Hey Anneleen,

jammer genoeg is dat pure realiteit. En ik vrees dat je kort voor trouw nog zo'n zaken gaat horen. Wij hebben dit weekend ook nog een aantal smoes redenen te horen gekregen waarom ze dan toch niet kunnen komen, terwijl bevestigingsdatum al maand geleden was.

Kop op en je echte vrienden en dergelijke zullen er bij zijn!

@ Aurélie: oei nog eens moeten aanpassen? ik hoop dat wij voor de laatste keer hebben aangepast...

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:22:44

Hm, voorlopig niet echt .. Onze buren komen niet omdat ze dan nog aan de zee zijn (tot zondag) .. Eén koppel dat we voor het avondfeest gevraagd hadden komt later omdat hun dochter dan communie heeft .. 2 collega's (bazen) niet omdat ze in het buitenland zitten .. Dat is het zo'n beetje! Hopelijk niet te veel die last minute toch nog afzeggen.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:33:54

Oeie Anneleen!

Wat voor excuses geven ze dan?
Bekijk het zo: als zij er niet bij willen zijn, dan is dat hun probleem! Jij amuseert je ook zonder hen! Gewoon niets van aantrekken!

Onze uitnodigingen zijn dit weekend gepost... hebben nog gen rare excuses gehad, enkel positieve reacties, een vriendin die in het Zuiden van Frankijk woont, stelt alles in het werk om aanwezig te zijn: mijn dag kan al niet meer stuk :)
Oh en 1 negatieve: mijn neef kan er niet bijzijn omdat hij op reis is. Ik versta dat wel... hij kan zijn reis niet annuleren, hé :)

Ik hoop dat alle belangrijke mensen wel aanwezig kunnen zijn en hoop dat er niet teveel mensen excuses uitvinden!

evelyne
20-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:56:15

Hi meid,

Wij hebben hier ook een probleem. Mijn verloofde zijn volledige familie langs mama's kant woont in Florida (USA). Vorige zomer heeft hij mij daar ten huwelijk gevraagd. We hebben toen al meteen een datum vastgelegd zodat zij lang van ter voren wisten wanneer onze grote dag zou zijn. Oorspronkelijk was de bedoeling dat we enkel in België voor de wet zouden trouwen en dan in Florida een ceremonie wouden doen. Nu de familie drong er op aan om het allemaal in België te doen, zodat zij er een trip naar Europa konden aan koppelen. Ze zijn ook immers al 15 jaar niet meer hier geweest. Wat blijkt nu... NIEMAND komt!!!!!! Zijn grootouders, tantes, nonkels, neven en nichten.... Hij vindt het zoooooo erg....... Dat is al meteen zo'n 30 man minder op het feest. We hadden nu ook niet gedacht dat iedereen zou overkomen, maar toch zeker zijn peter en grootouders. Helaas blijkt het nu niet mogelijk. Ik vind het zo erg voor hem :( .

Groetjes,
Een teleurgesteld bruidje.

PS: Penny, we trouwen op dezelfde dag ;)

lies
2-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 17:53:09

Hoi,

wij hebben al één belachelijke reden gekregen : "Dan is het werchter..."
Tsja, dan weet je idd meteen waar bepaalde mensen hun prioriteiten leggen. Maar dat vergeet je dan ook niet meer. Ach ja, zoals hierboven gezegd, als de belangrijkste mensen er maar bij zijn!

xje

joke
13-8-2011
 Meld misbruik5-5-2011 18:38:19

Wij hebben nog maar 6 uitnodigingen uitgedeeld( net gestart) en al meteen zo een belachelijk excuus gehad, ja die week heb ik een training met het werk en dan ben ik heel het weekend veel te moe. In eerste instantie was ik er niet goed van, net beginnen uitdelen en dan meteen zo ne uitleg maar enfin nu denk ik pech voor hun, het gaat mijn dag niet stukmaken maar hopelijk volgen er zo niet veel meer.

grtjs joke

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik5-5-2011 19:02:46

Niet teveel van wakker liggen. Je weet nu direct wat je aan wie hebt. Het belangrijkste zijn jullie twee samen! Geniet ervan!!!

x
Nancy

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik5-5-2011 20:00:23

mijn vroegere "beste" vriendin had ik ook gevraagd om te komen en haar antwoord was gewoon : ik moet wel werken hé, ik zei daarop: maar ik trouw wel maar 1 keer hé...
haar reactie: ge moet dat maar verstaan!
Dus ja... dan niet hé
kwas er toch wel een paar dagen niet goed van hoor, zo een antwoord...

Delphine
28-10-2017
 Meld misbruik5-5-2011 20:08:27

wij hebben dit ook gehad. Mijn doopmeter en nonkel zijn allebei met pensioen (dus voor het werk moeten ze het niet laten..). Hun antwoord was: we zullen zien of we er geraken voor de ceremonie, waarschijnlijk niet..

Vind dit jammer, maar dan weet je idd wat sommige mensen ervoor over hebben om erbij te zijn.

Aan de andere kant zijn er veel die direct zeiden dat ze een dag verlof gingen nemen om er zeker bij te zijn. Dat ze het niet wilden missen.
Dat geeft toch wel een leuker gevoel

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 21:23:04

Echt ongelooflijk die smoezen
ik verstuur volgende week mijn uitnodigingen en vrees dat ik dit ook ga moeten aanhoren bij velen ... en we zitten al met zo een kleine groep op de feest
Ik weet wel dat ik mijn gedacht eens goed ga zeggen wanneer ze met zo'n smoezen afkomen

Ik heb wel via via al horen zeggen dat een verre nonkel niet kan komen omdat hij zijn duiven moet uitlaten :-)
ahja zo een mensen ben je beter kwijt dan rijk want als ze komen zal er toch niet veel in het envelopje zitten

monica
26-8-2011
 Meld misbruik5-5-2011 21:35:54

Wie er bij wil zijn, zal de moeite doen om er ook te zijn. En pech voor de anderen zou ik zeggen.
Ikzelf heb nog niets vernomen, dus afwachten...
Ook voor sommige bruidjes en - gommen spijtig als eerst vrienden en of familie zeggen dat ze komen tot het zo ver is. Pijnlijk maar laat je dagen er niet door vergallen..
Er zijn zoveel mooie dingen om naar uit te kijken, hou dat voor je

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik5-5-2011 22:54:47

hihihi, eigenlijk zijn die toch gewoon grappig/zielig die smoesjes? Ik heb ooit iemand gekend die niet naar een ceremonie kwam omdat ze die dag de ontlasting van haar hond (jaja) in een zakje naar de dierenarts moest brengen, want het beestje was misschien ziek...:-p

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik6-5-2011 2:57:28

eerlijk is eerlijk : ik heb ook al smoezen gebruikt. Voor 1 nicht en 2 neven.
Die ik nu ga uitnodigen omdat het moet van mijn ouders maar waarvan ik stiekem hoop dat ze ook niet af zullen komen.

Wij hopen bij ons voor de rest op niet te veel smoezen omdat we zelf heel streng geweest zijn en er heel veel mensen uitgegooid hebben die we niet 300% zeker erbij wilden hebben. Degene die er nu nog opstaan zijn echt goede en close vrienden en die wil ik er absoluut bij.

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik6-5-2011 9:29:32

bij ons ook.. een collega kan niet komen omdat hij de dag ervoor terug komt uit verlof...van de zee...Tsja, als het tegen de zin van iemand is heb ik eerlijk gezegd ook liever dat ze niet komen, er is genoeg volk dat al hun vakantie heeft verzet om er bij te kunnen zijn dus heb ik meer tijd om aan hen te besteden die dag! niets van aantrekken dus.. groetjes

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik6-5-2011 9:42:25

ja is hier ook heel herkenbaar:
heb een communiefeest van een ver familielid ( communie is 29 mei en wij trouwen 28 mei)
is te ver,
geruchten gehoord dat die komt dus komen wij niet,
vertrek 2 dagen later op verlof dus moet valiezen maken,
geen oppas voor de kinderen,....
heb idd lieven dat ze niet komen als ze niet willen
ik vind dit echt triestig hoor maarja
van diegene dat nu komen ben ik zeker dat ze met veel plezier komen!

Debo

frida
6-2-2010
 Meld misbruik6-5-2011 10:19:16

Tja dat is natuurlijk niet leuk maar dan moet je maar zo denken die er wel gaan zijn komen echt voor jullie.

nele
1-7-2011
 Meld misbruik6-5-2011 12:13:47

Bij ons komen de meeste allemaal, zelfs een nicht die in Lyon woont, komt speciaal naar ons feest. Maar de smoezen zijn er ook al ... @ Lies, die van Werchter hebben wij ook al gehoord en mijn vriend heeft daar doodleuk op geantwoord "Tja, een mens moet zijn prioriteiten maar kennen".
Ik trek het mij allemaal niet te veel aan ... degene die er echt bij willen zijn, zullen wel komen en liever een zaal vol met mensen die er zijn omdat ze het willen en niet omdat ze zich verplicht voelen.
Ik ga in elk geval genieten van mijn dag, Werchter of niet :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-5-2011 17:26:52

Wees blij dat ze het op voorhand zeggen! Dan moet je hen er niet bij rekenen!
Een neef van mijn man bleek op onze trouwdag afwezig te zijn wegens een... kater! Maar die moet je dan wel betalen, hé!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik7-5-2011 11:31:03

Heb ook al zo eentje gehoord, mijn beste vriendin is getuige, dus zij krijgt een dag klein verlet.
Haar vriend waar ze toch al een jaar of drie mee samen is zou gezegd hebben van: ja het is dan een weekend meeting in Boom, en da gaat voor.

Als ze zo al doen heb ik liever dat ze niet komen.
We zijn net gestart met uitnodigingen ronddragen, dus voorlopig is dat het enige excuus.

Mijn tante gaat normaal die periode op reis, maar ze gaat er speciaal op letten om haar reis later te boeken! Mijn nonkel moet normaal werken en krijgt niet gemakkelijk verlof, maar hij zei me dat als hij geen verlof krijgt, hij zich wel ziek meldt :)

En inderdaad, mensen die met zo'n excuses afkomen ben je beter kwijt dan rijk...

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik7-5-2011 12:29:26

Wij trouwen bewust niet in het weekend van Werchter (of in een Gentse/Lokerse Feesten of ander door vrienden veen bezocht festival in de buurt) omdat we al een 8 jaar zelf altijd gingen. Dus die excuses hoop ik zo al te vermijden.
Ik vind dat wel straf dat sommige mensen het durven om zo'n smoesjes te bedenken. Ze zijn toch uitgenodigd om een belangrijke reden: nl. het koppel vindt die personen belangrijk genoeg om aanwezig te zijn. En dan zeker als ze een smoesje bedenken terwijl ze al maanden wisten dat er een trouwfeest was (als je het maar 6 weken of 2 maand op voorhand weet, dan lijkt het me inderdaad in bepaalde gevallen moeilijker).
Denk dat ik schriftje ga aanleggen met het smoesjesoverzicht als onze uitnodigingen de deur uit zijn.

Lindsay
16-7-2011
 Meld misbruik8-5-2011 8:09:18

Hoi hoi,

wij gaan vandaag beginnen met rondbrengen . Ben ook heel benieuwd naar wie wel en wie niet gaat komen. En als ik dit allemaal zo hoor ben ik héél nieuwsgierig naar de smoezen . Maar inderdaad, daaraan herken je je echte vrienden en zo.
Ik ga ook altijd uit van de veronderstelling: wie echt om je geeft wil er kost wat kost bij zijn. Dus we zullen wel zien hé. Ik hou je in ieder geval op de hoogte .
In ieder geval: trek het je niet te erg aan. Je ziet wel: het komt bij veel bruidjes voor.

Vele groetjes
Lindsay

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info