TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sofie
9-7-2011
|
11-5-2011 8:18:34
hey Els,
wij waren dit ook eerst van plan, maar hebben nu toch besloten om ons hondje niet mee te nemen naar de kerk. Hij plakt echt aan ons dus vrezen we dat hij zal janken als hij niet tegen ons kan zitten.
Hij zal er wel bij zijn bij de fotoreportage ( heeft zelfs zijn eigen kostuumpje!) en bij de receptie kan hij los rondlopen tussen het volk.
Onze pastoor was er ook niet zo voor te vinden.. hij vindt dat zo'n dingen, net als bruidskindjes de aandacht afleiden en er minder naar de trouwers zelf wordt gekeken. Onze bruidskindjes lopen wel nog mee in de viering!
|
|
sofie
21-4-2012
|
11-5-2011 8:19:33
goh, als ik zou kunnen zou ik die van mij ook meenemen hoor! Maar aangezien wij voor de gemeente trouwen in temse, en onze viering in Zoersel is, zie ik het niet echt lukken... Daarboven, wil ik ze niet alleen thuis laten heel de dag (en nacht) ,dus ga ik ze naar vrienden van vrienden ( aangezien de vrienden op de trouw zijn) brengen in het verre limburg ( vanwaar wij oorspronkelijk afkomstig zijn). Dus vrees dat ik ze de dag op voorhand al moet wegbrengen :-( Vind het jammer, want had graag foto's met haar gemaakt. Denk dat we nadien onze trouwkleren nog eens aandoen ( dan hebben we weer een reden) , en een fotoshoot met haar laten doen :-)
Maar als het in jou geval een mogelijkheid is, zou ik niet twijfelen hoor!
|
|
Kim
19-8-2011
|
11-5-2011 9:03:18
Hoi, Ik wou mijn hondje ook eerst betrekken, maar dat gaan we uiteindelijk toch niet doen. Ze blijft lekker thuis. Wij zullen 's morgens thuis vertrekken naar de gemeente en dan terug naar huis gaan om daar met de suite te eten en erna naar de mis te gaan en dan weer waarschijnlijk thuis te komen om ons klaar te maken voor het feest. Ze kan wel eventjes alleen blijven en verder zullen we ze toch 3 keer buiten kunnen laten. Groetjes
|
|
Leontine
3-6-2011
|
11-5-2011 9:22:55
Jammer genoeg is vorig jaar, enkele dagen na onze verloving, een van onze honden overleden. Onze andere hond is een zogenaamde rescue dog uit Spanje van anderhalf jaar oud. Deze is nog te speels om bij ons te hebben (zou mijn trouwjurk beschadigen met zijn speelgedrag) en daarnaast te angstig naar onbekenden, dus hij gaat ook logeren. Omdat ik toch beide bij me had willen hebben, ga ik een foto van hun in mijn medaillon bij me dragen. Zo zijn ze in gedachten toch bij me.
|
|
Jessica
24-6-2011
|
11-5-2011 9:52:52
Hey, een vriendin van me is een aantal jaar geleden getrouwd, en zij had ervoor gezorgd dat haar berner sennen een mooie rode strik aanhad met daar de ringen aan verwerkt. Haar hond is die dan in de kerk naar voor komen brengen. Echt supermooi ! Groetjes, Jessica
|
|
gaby
16-9-2011
|
11-5-2011 9:57:42
wij maken wel foto's met de hond, maar voor de rest blijft de hond de hele dag bij de buren en als 's avonds de buren naar ons feest komen, komt de zoon van de buren bij hun in huis.
|
|
Ann
21-7-2012
|
11-5-2011 10:13:12
Hey,
Ik zit ook met het gedacht van onze hond de ringen te laten brengen. Ze is tegen dan bijna 3 en zal al wat rustiger zijn dus dit zou moeten lukken. Ze luistert ook enorm goed.
We hebben binnekort een afspraak bij de pastoor en dan ga ik het toch eens vragen.
Bij de foto's zal ze zowiezo ook aanwezig zijn.
|
|
sharon
6-8-2011
|
11-5-2011 10:25:59
Goh hoe een hond een rol speelt in de huwelijksvoorbereidingen....
Hier zitten we ook al een tijdje te piekeren over hoe we hem erbij zouden kunnen betrekken.
Wij hebben een Berner sennen die op onze trouw 1 jaar en 3 maand zal zijn dus nog enorm speels. Daarbij is het een reutje die ferm is uitgegroeid en dus heel groot is en 50kg weegt ondertussen. Wij zouden hem er heel graag bij betrekken tijdens ceremonie of tijdens fotoshoot maar hebben schrik dat we onder de zwarte haren, kwijl of vuile pootjes gaan zitten. Hij luistert ook heel goed (ga er 2x in de week mee naar hondenschool), maar als hij ons even niet heeft gezien en daarna terugziet is hij altijd zoooooooooo content dat ik vrees voor onze kleren... Wij geraken er in ieder geval niet aan uit wat we nu gaan doen...
|
|
Eva
31-10-2011
|
11-5-2011 11:00:02
ik zou ook heel graag onze kleine pup en de twee honden van mijn ouders erbij betrekken ze komen zekers mee op de foto's (het zijn drie sammen) de twee vrouwtjes met een klein hoedje op en het mannentje zoeken we nog een das ofzoiets met misschien een hoge hoed.
Heel graar zou ik van flako (het mannetje) de ringdrager maken (hij zou dat het meeste toe laten) en dan de twee vrouwtjes (honey en kay) naast hem laten lopen maar aangezien wij enkel voor het stadhuis trouwen vrees ik dat het niet zal gaan. Savonds blijven ze gewoon samen thuis bij mijn ouders ze gaan heel de fotoschoot mee dus zijn ze ook lekker buiten geweest. en na het stadhuis zijn ze er ook bij.
|
|
Jos
11-6-2011
|
11-5-2011 12:12:30
Ik vind het een beetje raar, eerlijk gezegd. Een hond blijft een huisdier, 't is niet dat hij/zij dat bewust meemaakt zoals dat bv bij kinderen het geval is. Maar goed, je moet uiteindelijk doen waar je je goed bij voelt.
|
|
jill
30-6-2012
|
11-5-2011 12:45:13
ik ben ook aan het denken hoe ik dat ga doen die dag. Ik ben er nog niet helemaal uit, wij trouwen enkel voor de wet dat vlakbij ons thuis is. Mssn dat we een foto met haar maken als mijn vriend mij komt halen ofzo? Ik wil ze iig ergens bijhebben ;) @jos, mijn hondje is een beetje mijn kindje, ik denk dat dit bij vele mensen het geval is. en ik vindt dat zij bij ons hoort in het gezinnetje en moet er ergens bij betrokken zijn :) Natuurlijk denkt niet iedereen zo he ;)
|
|
Ellen
17-9-2011
|
11-5-2011 12:48:27
Wel grappig :-) Ik zou het persoonlijk nu niet echt doen.
maar bij ons in de kerk mogen ook absoluut geen honden, misschien best toch eens navragen?
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
11-5-2011 13:33:33
Hoi, ik hoop dat ons maltezertje er tegen dan nog bij kan zijn (volgend jaar is hij 14). Hij gaat sowieso mee op de foto's van de verlovingsshoot en op onze trouwdag mag hij 's morgens ook op een aantal foto's prijken. Voor de rest blijft hij thuis, rustig van zijn oude dag genieten
|
|
Veerle
4-6-2011
|
11-5-2011 13:40:55
hey,
wij hebben drie grote honden (tervuren en groenendalers). Als het mooi weer is gaat onze jongste mee, hij zal bijna 1 jaar zijn tegen dan en hij is de rustigste. Wij trouwen wel enkel voor de wet. Een vriendin van mij zal voor hem bijhouden tijdens de ceremonie, daarna gaat hij mee voor de fotoshoot en daarna terug naar huis bij zijn broers
ons honden zijn ons leven en we wouden er toch zeker ééntje bijhebben
|
|
B.
|
11-5-2011 13:55:27
Ik zie de meerwaarde voor mijn honden niet ... ik zou het dus nooit doen en ze lekker thuis in de tuin laten.
|
|
Stephanie
|
11-5-2011 17:18:57
en ik dacht al dat ik de enige was!! :)
Ik had ook heel graag mijn hond de ringen laten dragen, maar mijn pastoor is daar niet voor te vinden. En dat is moeilijk uit te leggen aan niet-hondenliefhebbers.We gaan hem waarschijnlijk toch maar thuislaten, aangezien hij geen uur gaat kunnen stilzitten en zeker niet op een paar meter verwijderd van ons. Hij is nog jong en heel enthousiast! S middags en s avonds zal iemand ermee gaan wandelen.
S morgens voor ik vertrek om mijn toekomstige in de kerk te ontmoeten wil ik wel wat fotootjes van mij en mijn hond. Spijtig genoeg dan zonder mijn toekomstige.
|
|
Els
5-8-2011
|
11-5-2011 17:26:00
Bedankt voor de reacties,
ik twijfel nog altijd, ze is dan net 13 jaar geworden, het is een bordercollie,
ze luistert erg goed en is rustig, ze is het altijd gewoon geweest van ergens mee naar toe te gaan.
ik vraag me idd gewoon af of zij er iets aan heeft... het probleem is ook dat de mensen wie ik haar toevertrouw uiteraard uitgenodigd zijn...
voormiddag is geen enkel probleem maar van 's middags tot 's avonds zoek ik nog een oplossing...
|
|
liesbeth
6-8-2011
|
11-5-2011 18:20:08
wij hebben ook 2 border collies en we gaan gewoon foto's met hen erbij laten nemen. Hun zwart-witte haar komt goed uit op onze trouwkleren :) Het zijn mijn kindjes als het ware, ik wil ze er bij op de foto's... vind het al erg genoeg dat ik ze niet kan meenemen naar het gemeentehuis :) het zou er nogal voorkomen denk ik hehe groetjes
|
|
Sofie
28-5-2011
|
11-5-2011 18:22:41
We nemen een hondje als bruidshondje! Het is eigenlijk de hond van mijne vriend. Maar woont bij mijn schoonouders. Ze komt de ringen brengen. En ze komt ook mee op het avondfeest. Een doodbraaf en héél gehoorzaam hondje
|
|
an
12-8-2011
|
12-5-2011 0:23:06
Hihi, ik dacht dat ik de enige was die mijn hondje erbij wilde betrekken :) Voor mij is ons Yashi mijn kindje dus zij mag echt niet ontbreken! De dogsit komt om half 10 en zij rijdt dan met onze Yash en ons Belle (hondje van men ouders) naar het gemeentehuis. Yashi brengt dan samen met de twee bruidsmeisjes de ringen naar ons als bruidshondje. Daarna neemt de dogsit ze mee naar huis en past op hen totdat wij s nachts terug thuis zijn. Enja de foto's worden getrokken met Yashi erbij, toch een deel van de foto's :) Ze is een deel van het gezin, ze is er altijd voor ons, mijn klein border snollietje, dus voor altijd op de foto :)
xxxx
|
|
Sarah
2-7-2011
|
16-5-2011 17:38:17
Hei
je bent zeker niet alleen hoor!!!
Ons hondje is ook ons kindje en haar outfit hadden we eigenlijk als allereerste.
Ze is nu vier en hebben haar zo een beetje gered, heel angstig hondje (mishandeld) en ze is heeft lang met verlatingsangst gekampt en nog steeds eigenlijk een beetje, dus zij gaat heel veel met ons mee, en anders komt er een doggysit als we langer dan een uur of vier weg zijn.
Op onze wettelijke trouw had zij ook een kleedje en liep ze gewoon met ons mee in het gemeentehuis en zat ze op onze schoot. Ik vond dat evident dat ze erbij zou zijn, en als we s' avonds zijn gaan eten is er iemand op blijven passen tot we terug waren
Op ons eigenlijke feest (wettelijke vervroegd wegens aankoop huis) speelt zij ook een grote rol, zij heeft een kussentje voor de ringen, ze is de foto op de wegwijzeraffiches, enz,
Ook op de foto's van onze uitnodigingen staat ons lukatje ;)
We gaan haar wel na of rond de receptie ( dus na de ceremonie, die overigens in een park is dus geen probleem met hondje, en het eten smiddags en de fotoshoot) naar huis brengen, maar dat is maar vijf minuutjes en iemand bij haar laten komen. Dan komt er veel meer volk, daarvoor is het in intieme kring met mensen die ze allemaal goed kent, maar ze is nog steeds een beetje angstig als er teveel volk is dat ze niet kent, en ja af en toe es zien hoe het met haar gaat, zit er wel een beetje mee om haar dan weg te doen, maja t zou nie leuk zijn voor haar en voor mij is het ook een gedoe om te eten met een hondje op de arm, k zal al werk genoeg hebben met da kleed ;)
Maar ze gaat graag mee, is graag in het park, verschillende mensen gaan tussendoor met haar rondhossen, dus de voormiddag zal wel goed zijn.
Ze gaat ook mee op huwlijksreis, er is geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt haar achter te laten, ze gaat nu ook steeds mee op reis, normaal gaan we wel met de mobilhome, wat nu spijtig genoeg niet kan, dus wordt het de eerste keer vliegen, wel maar een uurtje en bij ons op schoot, anders zou ik het nooit overwogen hebben, ma de dierenarts zei da ik da zeker moest doen in tegenstelling tot twee dagen continu rijden in kleine auto. Ter plaatse hebben we een appartementje in Venetie en een hondenstrand uitgezocht dus kan zij ook haar hartje ophalen :)
Veel plezier alleszins,
en als je je hondje erbij wil, gewoon doen, nie aantrekken wa mensen ervan vinden!
groetjes
Sarah
|
|
Dimme
27-5-2011
|
17-5-2011 15:46:29
Ik wil mijn hondjes er ook bij, 2 geadopteerde greyhounds uit Spanje en net als bij velen onder jullie mijn kindjes.
Er bestaat echter, en geloof me dat vind ik uiterst jammer, nauwelijks mogelijkheid om de hondjes te betrekken bij de viering. Ook wij betrekken onze hondjes echter wel bij ons huwelijk in het algemeen. Beiden pronken op onze huwelijksuitnodigingen en naamkaartjes, de tafels krijgen allen een naam uit de windhondenfamilie en een week na het eigenlijk huwelijk houden wij een aparte fotoshoot aan zee met uiteraard onze schattebouten. Konden ze er ook maar even bij zijn op de dag zelf ...
Liefs,
Dimme
|
|
Saya
29-8-2012
|
8-8-2011 14:28:01
Zeker doen!! je kan alleen spijt hebben van hetgene dat je niet doet of probeert. ik zou ook super graag hebben dat mijn hondje de ringen brengt.hij doet niets liever dan bij ons zijn en tussen de mensen zitten...ideaal dus. ik moet nog wel heel wat trainen want gehoorzaam zijn kent hij niet altijd. veel geluk!!!! x
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|