TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
26-5-2011 9:51:27
Hoi Nathalie, Je kan altijd trouwen, de vraag is of je zonder job een huwelijk kan financieren of niet... dat is bij iedereen anders, sommige hebben spaarcenten, anderen hebben de ouders die het betalen, en anderen moeten er zelf voor opdraaien.. Daarnaast moet je zien wat voor een trouwfeest je graag wilt... eentje met alles erop en eraan, of een simpel feestje in kleine kring.. de locatie en de menu's maken ook een verschil... je kan redelijk goedkoop of bijzonder duur trouwen naargelang jullie eisen als koppel voor jullie mooiste dag :-) Hem ten huwelijk vragen zou ik zeker durven! Waarom niet? Als je niet zo'n traditionele type bent zoals ik die dacht dat de man het altijd moet vragen, dan kan je dat zeker doen. Doe gewoon waar je je goed bij voelt!!! En dat boekje, ja dat is natuurlijk een heel goed idee om hem te vragen... allemaal redenen en dan als laatste "omdat je hopelijk "ja" antwoordt als ik je vraag "wil je met mij trouwen?"".. super romantisch hé... ;-) groetjes Filipa
|
|
Eline
23-6-2012
|
26-5-2011 10:26:17
Hoi, Natuurlijk kan je dan trouwen, maar dan moet je goed weten wat jullie budget zal worden he. Het is zo dat wij onze trouwplannen ook pas voor 2013 gepland hebben omdat ik in februari afstudeer. Ik studeer verpleegkunde met een uitkering dus heb wel een inkomen, maar met een huis dat afbetaald moet worden enzo schiet er natuurlijk niet veel over om bevoorbeeld volgend jaar al te trouwen. Wij moeten alles zelf bekostigen, omdat onze ouders in het verleden al veel spaarcentjes aan ons gegeven hebben, dus we moeten ook goed zien wat we wel of niet doen. Wij zijn nog maar 25 jaar dus heel veel hebben we nog niet gespaard, alles is destijds naar ons huisje gegaan om het te kunnen kopen.
Ik ben nu al aan het zien hoeveel euro de man wij willen spenderen en besparen daar we kunnen. Zo zullen wij geen diner voor veel volk geven, 's avonds alleen met de ouders, broers, zussen en aanhang (28pers) gaan eten. Tantes en nonkels zullen waarschijnlijk pas voor het dessertenbuffet gevraagd worden met al de rest van de genodigenden. Als ik hen toch meevraag is het een diner voor 58personen wat de kost serieus verhoogd. We houden dus een dansfeest met het nodige lekkers waar ik me best ik kan vinden. Dan zouden we moeten besparen op de latere genodigden wat ik ook niet wil. Nu hebben we ook nog twee jaar om volop te sparen en als ik terug aan het werk ben dan kunnen we nog meer sparen natuurlijk. Maar we kiezen nu wel onze zaal op basis van wat we nu qua budget voor ogen hebben. Ik heb trouwens ook mijn vriend zelf ten huwelijk gevraagd. Hij zei vaak van alee, waarom moet de man het altijd vragen. Ik heb het dan gedaan omdat het inderdaad wel eens iets anders is dat de vrouw de man vraagt. Succes in ieder geval!
|
|
Silke
5-5-2012
|
26-5-2011 10:48:24
Beste Nathalie, Mijn vriend heeft me in februari van dit jaar ten huwelijk gevraagd. En ik studeer ook nog. Normaalgezien studeer ik in juni wel af, dit moet nu wel want moet dringend beginnen regelen voor de trouw. Ook acht ik de kans niet zo groot dat ik al werk ga hebben tegen dat ik trouw. Dit omdat in mijn sector het niet zo geweldig gaat en ze er eerder burgelijke ingenieurs voor zoeken in plaats van industrieel ingenieurs. Dit maakt ook dat heel veel kosten op mijn vriend zijn schouders te recht zullen komen, maar onze ouders gaan wel het feest deels betalen omdat ze weten dat we het al helemaal niet breed hebben (mijn vriend werkt ook nog maar een jaar). Ken ook enkele mensen waar ik bij in de klas gezeten heb die eind juni afgestudeerd waren en begin juli van dat jaar trouwden, dus het is perfect mogelijk. Enkel voor regelen en voor de kosten is het misschien wat moeilijker.
Groetjes, Silke
|
|
Evelien
9-7-2011
|
26-5-2011 11:06:09
Ik studeer volgend jaar ook nog en ik trouw deze zomer :) We hebben wel allebei spaargeld en mijn verloofde zijn ouders hebben ons een mooie som geschonken voor de trouw. Je moet dus kijken naar wat jullie middelen zijn denk ik :) Als je pas in 2013 wil trouwen is het mss best om nog wat te wachten met je aanzoek hoor... Voor hetzelfde geld denkt hij om dat gewoon een jaartje op voorhand te doen, en dan verknoei je zijn kans natuurlijk! 2 jaar op voorhand denken dat hij het niet meer gaat doen, dat is mss wat voorbarig :)
|
|
sofie
21-4-2012
|
26-5-2011 11:51:30
ik heb 9 jaar moeten wachten :-)
|
|
Selena
18-6-2011
|
26-5-2011 12:15:34
Persoonlijk vind ik dat je moet wachten :) Het gaat veel leuker zijn als hij je vraagt, uit ongeduld de rollen omdraaien is niet zo mooi... Als hij al heeft gezegd dat hij wil trouwen met u zal zijn vraag wel komen! Mss ga je door het zelf te vragen zijn plannen in de war brengen of zijn gedachten van hoe hij het zou doen. Ik zou er eerst eens meer over spreken, en zeggen dat je dat echt ziet zitten! Veel succes Ps ik ken enorm veel meisjes en jongens die getrouwd zijn toen ze nog aan het studeren waren. Ik denk helemaal niet dat dat een probleem kan zijn ;) Je zal enkel meer moeten kijken naar geld in het begin, maar dat verdwijnt ook weer!
|
|
Brenda
10-9-2011
|
26-5-2011 13:50:20
ik ben op dat gebied ouderwets en romantisch : de man vraagt ten huwelijk.
wij zijn 9j samen en ik dacht dat wij nooit zouden trouwen (lag er ook niet wakker van overigens want hoefde voor mij niet persé) maar plots kwam daar dé vraag. Bleek hij er al 3 maanden mee bezig te zijn met te bedenken hoe hij het zou vragen en zo.
dus als jullie al zowat afgesproken hebben van in 2013 te trouwen dan zou ik me geen zorgen maken, die vraag komt wel hoor !!
|
|
rafa
6-5-2011
|
26-5-2011 19:17:03
superidee!!!! gewoon doen...
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
26-5-2011 20:23:12
hey meid ik begrijp je wel!! Ik werd ook ongeduldig na 7 jaar, waarbij we er al 4 van samenwonen en er ondertussen al een dochtertje bij hadden van 2 jaar... Eerst was ik zo gefocussed op het trouwen dat ik aan niets anders kon denken. Maar omdat ik toen zag dat het bij hem een averechts effect had (hij zag het al niet meer zitten) ben ik er mee gestopt en heb ik er ook zo weinig mogelijk over gezegd. En ja....dat heeft zijn vruchten afgeworpen..want op 24/12/2010 heeft hij mij eindelijk ten huwelijk gevraagd!!!! En het was een droom!!! Dus als ik jou was, zou ik ook nog eventjes geduld hebben .....maar ondertussen kan je hier op de site al wat ideetjes opdoen hé Groetjes xxx
|
|
Liza
11-11-2011
|
26-5-2011 21:51:37
Hoi Nathalie, Ik zou persoonlijk ook wachten. En ik ben het helemaal eens met Patrizia. Mijn vriend en ik hadden ook al afgesproken om zoiezo ooit wel eens te trouwen. En ik kon op den duur ook aan niks anders meer denken. Ik vreesde dat het niet meer zou lukken voor dit jaar en zag het niet zitten om te wachten tot volgend jaar (en ik wou zeker geen voorbereidend werk doen nog voor we verloofd waren)... maar hoe meer ik er over begon, des te ambetanter dat hij het vond. Uiteindelijk heb ik ook het wijselijk besluit genomen om er niet meer over te beginnen (maar heimelijk heb ik er wel nog aan gedacht hoor). Ik ben ten huwelijk gevraagd begin april met een ring dat speciaal is ontworpen voor mij, dus dat was dan ook de reden waarom ik een tijdje moest wachten. Dus wie weet, misschien is uw ventje ook bezig met iets om je op een speciale manier ten huwelijk te vragen. En dan zou het wel jammer zijn, mocht je hem voor zijn hé. En zoals je ziet, wij kunnen nog trouwen dit jaar :) Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|