Nu Online
Momenteel zijn er 591 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vermelding gemeentehuis ??

26-5-2011 14:07:33
Hey

Wij trouwen op 2 dagen, op vrijdag voor de wet (enkel ik en mijn verloofde en geen andere mensen erbij) en de dag erna is de ceremonie, receptie en avondfeest.

Hoe zet ik dit op de uitnodiging?

Ik had eerst: (heb er express de datum en uur niet bijgezet omdat ze anders nog zouden kunnen komen opdagen terwijl dit niet de bedoeling is).

Het wettelijk huwelijk zal in intieme kring plaatsvinden in het gemeentehuis in Lier.

Ik vond dit goed, maar ons mama zei dat ze met intieme kring nog zouden kunnen denken dat de zussen en broers wel welkom zijn terwijl het de bedoeling is dat we het wettelijk huwelijk enkel met z'n tweetjes zijn.

Iemand suggesties?

Lynn
21-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 910

Sofie

Meld misbruik26-5-2011 14:18:59

Als je er echt niemand bij wil, zou ik het er gewoon niet op zetten? Al komt dat misschien raar over, maar dan ben je tenminste zeker dat je geen gênante toestanden hebt op het moment zelf... (en dan nog zal je erover moeten waken dat het nieuws zich niet toch nog verspreidt en mensen met de beste bedoelingen toch nog willen komen kijken)

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik26-5-2011 14:20:14

Niet vermelden wij houden het gemeentehuis enkel voor onze twee 'gezinnen' , mijn beste vriendin en mijn verloofde zijn beste vriend en die nodigen we dan persoonlijk uit.
Dus wij vermelden het niet op de uitnodiging, zo zijn er ook geen misverstanden!

Ik vind jouw idee wel goed en dat mensen denken dat zussen en broers er wel bij zijn, maakt toch niet uit? Je broers, zussen en ouders weten dat jullie dat met twee willen doen, dus gaat het concept niet verloren denk ik.

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik26-5-2011 14:21:29

Ik zou niets schrijven over je wettelijk huwelijk.
Wij trouwen op dezelfde dag voor de wet en de kerk, maar hebben liever niet dat iedereen aan het stadhuis staat die dag, dus vermelden wij enkel de kerkelijke viering.

Bv. ...&... geven elkaar het ja-woord op .... in de ....-kerk om ...uur.
Of vind je het belangrijk dat de mensen weten dat je de dag voordien al je ja-woord hebt gegeven?

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik26-5-2011 14:23:37

Ik denk idd dat ik het niet op de uitnodiging ga vermelden, had er ook al aan gedacht, maar was dan bang dat iedereen zou beginnen bellen om te zeggen dat het gemeentehuis er niet op staat en om te vragen hoe laat ze daar moeten zijn ...

monica
26-8-2011
 Meld misbruik26-5-2011 14:53:23

Lynn,
Die vraag zal je ongetwijfeld toch krijgen, maar dan antwoord je gewoon dat iedere genodigde van harte welkom is op de ceremonie ... op datum vermeld op uitnodiging.
Groetjes

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik26-5-2011 15:05:28

wel lynn, àls ze dan al bellen kan je ook meteen uitleggen dat dit er niet opstaat omdat je alleen met je man gaat.

gewoon weglaten meid

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik26-5-2011 15:21:00

Ik denk dat de mensen dat wel doorhebben hoor, wij hebben zelf ook al uitnodigingen gekregen, ongeacht of het op dezelfde dag plaatsvond of niet, waar dat uur niet opstond. er zijn er velen die dit liever in intieme kring doen (al dan niet met zn tweetjes) als ze ook nog een ceremonie hebben, geen probleem! Ik denk dus dat je zelfs niet veel telefoontjes zal krijgen daarover :)

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-5-2011 15:53:21

Hey, Ik zou het gemeente huis er niet op vermelden.

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-5-2011 18:47:59

Het gemeentehuis wordt meer en meer niet vermeld hoor! Als er een kerkdienst is, komt men wel naar daar! ;-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik27-5-2011 9:25:59

Wij hebben het ook niet vermeld (behalve bij de mensen die we er wel bij willen hebben natuurlijk) en nu 2x de vraag gekregen hoe het zat, waarvan een die er enorm graag bij willen zijn.
Nu trouwen wij niet voor de kerk, dus de meeste mensen zijn alleen voor het feest uitgenodigd...

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik7-6-2011 12:44:51

Hallo,

wij hebben ook al uitnodigingen gekregen van mensen waar het gemeentehuis niet op stond en zijn dan gwoon na de kerk gegaan.
Zijn jullie al met de uitnodigingen bezig? Want ik zie dat jullie in sept 2012 trouwen.
Wij hebben daar ng niets aan gedaan of over bezig geweest en trouwen in juni 2012...

groetjes Britt

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik7-6-2011 14:22:46

Exact 1 jaar op voorhand (september 2011) zullen onze save the date kaartjes verzonden worden, al het drukwerk van ons huwelijk is in dezelfde stijl dus het is voor ons belangrijk dat we al met de stijl en aard van de uitnodigingen bezig zijn aangezien in september het eerste deel al zal verzonden worden. Het is zo dat mijn verloofde grafisch ontwerper is dus hij gaat onze uitnodigingen zelf maken. Hij is nu al bezig met verschillende schetsen zo dat we een paar versies hebben waar we later dan de mooiste kunnen uitkiezen. Ikzelf ben al bezig geweest met de tekst ... we hebben nog tijd, maar doen liever de grotere zaken op voorhand omdat we ons de laatste maanden serieus gaan moeten bezighouden met de ongelofelijk vele details.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info