Nu Online
Momenteel zijn er 772 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen huwelijksreis ...

2-6-2011 13:55:21
Hey lieve bruidjes en bruidegommetjes (klinkt gelijk snoep eigenlijk hé?)
Mijn vriend en ik trouwen wel pas volgend jaar, maar hebben NU al een kleine ruzie gehad over wat NA het huwelijk ... Hij wil namelijk helemaal NIET op huwelijksreis ... Iemand die me kan helpen over hoe ik hem eventueel kan overtuigen toch te gaan of een leuk alternatief weet?

Nele
28-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1149

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 14:09:12

Hmmm...
wat is zijn reden?
Financiëel --> kijk dan eens op hotelspecials.be (enkele weken op voorhand pas): goedkope overnachtingen in goede hotels :)
Geen zin --> waarom geen zin? Reist hij niet graag?
...?

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik2-6-2011 14:13:18

Het is inderdaad uit "niet graag op reis gaan" ... Financieel is geen probleem, zelfs al zou dat een probleem vormen is er nog een goedkope oplossing, mijn toekomstige schoonpa woont op de filipijnen dus dat zou ook nog gaan, maar hij wil niet ... Allemaal veel te warm en langer dan 3 dagen wil hij niet weg van huis

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 14:49:03

Hoi Nele,

Ja als hij niet graag op reis gaat is dat wel een obstakel voor een huwelijksreis natuurlijk...
en wat zou hij zeggen vaan een verblijf in de belgische ardennen of aan zee? Misschien eens bij Centerparks gaan kijken? Ik weet niet van waar jij bent maar hier bij ons in Zutendaal (Limburg) is er een heel leuke vakantiepark met allemaal houten huisjes: http://www.mooi-zutendaal.be/vakantiepark-belgie

Groetjes,
Filipa

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-6-2011 15:07:41

Wel, wij gingen ook niet 'echt' op huwelijksreis, maar wilden er wel enkele daagjes tussenuit met ons tweetjes, dus wij zijn een midweekje gaan logeren op een hoevehotel in Oostende: http://www.swhosting1.com/users/kruishof/
Echt superleuk!!! Héél rustig, ook al is het vlakbij de luchthaven van Oostende (de vliegtuigen staan in de tuin, bij wijze van spreken), vlakbij de polders (dus ideaal om te fietsen), vlakbij het strand met het Q Beach House, regelmatig optredens of vuurwerk of een avondmarktje in de buurt,...
Een uitgebreid hoeve-ontbijtbuffet is inbegrepen (met verse yoghurt, zelfgemaakte kaas,...) en als je het vraagt, krijg je gratis een zéér verzorgde picknick!
Echt een aanrader!!!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik2-6-2011 15:07:55

misschien naar de noorse fjorden?

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik2-6-2011 15:18:13

mja, als hij niet graag reist dan wordt het niet simpel om hem plots te overtuigen wél te gaan reizen. Sommige mensen gaan gewoon niet graag weg.

wil dat zeggen dat jullie sowieso nooit op reis gaan ?
zoja, dan kan je natuurlijk nog altijd voorstellen dat jullie bvb 2 weken verlof nemen en dan daguitstapjes maken of eens ergens 1 nacht te blijven logeren.
Wij hebben ooit 1x ween vrije week op die manier doorgebracht en dat was eigenlijk wel plezant : Gent, Namen, Dinant, Durbuy (met 1 nacht erbij), de Kust en Luik.

succes

sophie
20-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 16:47:16

Bij ons is het ook niet zo gemakkelijk. we hebben al drie kindjes en ik ben 26 weken zwanger de dag van onze trouw. wij kiezen dus ook voor 3-4 dagen en liefst niet te warm. wij dachten dus eerder aan een citytrip....
misschien vindt hij dat wel leuker.

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik2-6-2011 17:04:23

Leg hem uit dat een huwelijksreis voor jou ook niet per se 14 dagen op een zonovergoten strand liggen bakken moet betekenen.

Er zijn zoveel leuke dingen die je samen kan doen, dicht bij of iets verder (en het hoeft er ook niet warmer te zijn dan hier bij ons) Wij gaan direct na ons huwelijk 2 dagen naar Parijs. mooi hotel, en op Parijs raak ik maar niet uitgegekeken, dus dat is ook geen probleem. Later op het jaar gaan we wel nog wat langer en verder weg.

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 17:17:32

Hey,

Wij trouwen op 12 augustus en ik heb voor één nacht van 13 op 14 augustus een overnachting geboekt in het St.-Martins Patershof in Mechelen. We hebben dan het trouwarrangement genomen. En ik kijk er alvast lekker naar uit :) Volgens mij is het echt héél mooi!

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 19:12:13

@Nele: Ik zou er net al te veel over doordrammen, volgens mij zal hij tegen dan wel bijdraaien. En anders doe je het gewoon achter zijn rug, als verrassing Maar dan wel geen 2 weken gaan bakken op het strand hé, want dat gaat dan ook niet in goed komen denk ik. Mss Safari in Afrika ofzo, of als het goedkoper moet zijn Schotland is heel mooi, of zoals iemand hier al zei de fjorden in Noorwegen.

En als verrasing niet gaat omdat het één pot nat is, maak een onderonsje met iemand van de familie dat ze je een reisje "cadeau" doen als huwelijkscadeau, al is het een reischeque

Grtjs

Sara

an
12-8-2011
 Meld misbruik2-6-2011 22:26:38

wij trouwen op 12 augustus, wij hebben ook geen huwelijksreis. Ik haar op reis gaan! En wij hebben ook een hondje en poes die we niet kunnen achterlaten .

natje
12-5-2012
 Meld misbruik3-6-2011 9:59:41

en een weekendtripje zie hij dat niet zitten.
weekendje barcelona -parijs- londen enz.

Kenza
17-9-2011
 Meld misbruik3-6-2011 11:27:40

Ipv een week vakantie of helemaal geen vakantie...neem je gewoon de middenweg . Dan zou ik ook een citytrip voorstellen, 3 daagjes ofzo, dan hebben jullie beide een toegeving gedaan!
xxx

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik3-6-2011 15:22:27

Hello!!
Leuk te zien dat je ook op dezelfde dag als ons trouwt!!! :-)
Ik ben een reisagente en voor mij hoort een honeymoon er dus natuurlijk bij! ;-)
Ik zou ook een citytrip ofzo aanraden of een autovakantie naar Italië ofzo?
Dan ben je echt wel bezig tijdens je verlof en gaat je verloofde mss niet het gevoel hebben 'dat hij in het buitenland zit'? Een groot voordeel van jullie (en onze! :-)) is dat we het niet te druk gaan hebben tijdens onze verlof en er vermoedelijk veel promoties zullen zijn.
Veel succes!!! Als je 'm niet overtuigd krijgt, stuur je 'm maar eens naar het reiskantoor! :-)))) xxxx

Tom

Meld misbruik7-6-2011 15:35:02

Onze huwelijksreis werd wel afgelast door Thomas Cook!
Ik verzeker je; dan heb je ook een moment geen zin meer om nog iets anders te zoeken!
't Is een ware schande, maar 't schijnt dat Thomas Cook hiervoor gekend aan 't worden is:
als er niet genoeg inschrijvingen zijn, lassen ze de boel af!
Wij gingen op 3 juli op rondreis in Turkije, hadden al volledig betaald, verlof geregeld, huiswacht, vervoer besteld van en naar de luchthaven, en ga zo maar door!
Thomas Cook ziet het echter als een gunst dat wij gratis 'mogen' annuleren!
Ook naar onze vroegboekkorting kunnen we nu wel fluiten!
We zitten momenteel in zak en as door Thomas Cook!

Nele
28-4-2012
 Meld misbruik8-6-2011 14:42:46

Zoals veel van jullie al voorstelden hebben we inderdaad de gulden middenweg gekozen. Citytrippen dus :) Nu alleen maar hopen dat we het eens geraken over welke stad :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums