Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Adressering enveloppen

4-6-2011 10:40:54
Hallo allemaal,

Volgende week zijn onze uitnodigingen klaar en kunnen we ze gaan versturen, nu is het zo dat we van de drukker alvast de
enveloppen hebben gehad en deze dus al kunnen schrijven.

Sinds ik een weekje geleden een redelijke discussie heb gehad met mijn aanstaande (Nederlandse) schoonmoeder over hoe de enveloppe geaddresseerd moeten worden in Nederland, begin ik te twijfelen aan hoe de adressen er nu volgens de "etiquette" moeten opstaan.

Dus kunnen jullie me advies geven over het volgende, hoe schrijf je;

- een hele gezin aan? (Dus ouders incl kinderen?)
- een koppel die getrouwd zijn (dus enkel de ouders, zonder kinderen of koppels die nog geen kinderen hebben)
- een koppel die niet getrouwd zijn (dus enkel de ouders, zonder kinderen of koppels die nog geen kinderen hebben)
- een vrijgezel
- een weduwe die dus wel getrouwd is geweest?

Tot slot; hoe doen jullie dat met de buren? Schrijven jullie enkel de voornamen om deze dan daarna in de brievenbus te gaan steken? Of netjes met achternamen zoals bovenstaande?

Dank voor de adviezen!

van een stressy bruidje...

xxx

Sarah
8-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 2504

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-6-2011 13:02:01

Wij deden het zo:

*hele gezin: Fam. Achternaam Man - Achternaam Vrouw
*getrouwd koppel: Mr. en Mevr. Achternaam Man - Achternaam Vrouw
*een koppel dat niet getrouwd is --> afhankelijk van de leeftijd: mensen jonger dan ons, dus tieners of twintigers: Jhr. Voornaam Achternaam en mej. Voornaam Achternaam, *oudere mensen net zoals ze wel getrouwd zouden zijn
*een vrijgezel --> Ook weer afhankelijk van de leeftijd Jhr. of Mej. of indien ouder Mr. of Mevr.
* weduwe of weduwnaar: Mr. of Mevr. Voornaam Achternaam

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-6-2011 13:02:52

Oh ja, voor de buren / vrienden / familie / ... op net dezelfde manier! ;-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik4-6-2011 13:39:43

In Nederland is het gebruikelijk om als je getrouwd bent als vrouw de achternaam van je man te gaan gebruiken, dus

Joy
18-6-2011
 Meld misbruik4-6-2011 13:42:40

Wij hebben het ook zoals Véronique gedaan, maar ik ben wel erg verschoten voor hoeveel mensen het toch nog niet duidelijk was.
Er waren veel mensen die ervan uitgingen dat hun kinderen uitgenodigd waren, alhoewel het geadresseerd was aan Dhr. en Mevr. xxx-xxx.
Of singles die dan ineens vinden dat ze iemand moeten meebrengen.
Ons feest moet nog plaatsvinden, maar we hebben wel al veel mensen moeten duidelijk maken wie er effectief uitgenodigd is.
Eerst vond ik dit helemaal niet leuk, maar achteraf bekeken, zijn zij diegene die beschaamd zouden moeten zijn omdat ze hun uitnodiging niet deftig lezen.
Sommige hadden zelfs het lef om te zeggen dat het wel niet erg duidelijk was.
Hoe duidelijk kan het zijn!!!
Succes ermee en op uw strepen staan, hé! :)

Els
10-9-2011
 Meld misbruik4-6-2011 13:47:41

Toch nog even zeggen dat de voornaam vooraan moet staan en niet de achternaam.
Daarom is het ook VOORnaam :)

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik6-6-2011 11:28:43

Wij deden het als volgt:

- het hele gezin: Fam. ...
- een getrouwd koppel: Dhr. en Mevrouw ... - ... (naam man evt.+ naam vrouw)
- een niet getrouwd koppel: Dhr. en Mevrouw ... - ... (naam man + naam vrouw)
- een vrijgezel: Dhr.... of Mevr.... (met evt de voornaam)
- een weduwe: Dhr.... of Mevr.... (met evt de voornaam)
- buren: enkel de voornamen (man en vrouw) (evt: met kinderen)

Groetjes
Annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info