TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ci
13-9-2013
|
8-6-2011 11:47:33
Misschien kan je iemand vinden die op jullie trouw wil 'babysitten' en zijn dochtertje vanaf nu al laten gewoon worden aan die babysit (af en toe eens langskomen, babysit meevragen als jullie vb eens naar speeltuin gaan, enz)
Is er misschien geen tiener-nichtje die dan babysit kan spelen (al dan ni tegen een zakcentje?)
|
|
Emily
26-5-2012
|
8-6-2011 11:49:12
Oei oei, moeilijke en gevoelige kwestie.... Ik deel je mening dat je het bijna niet kan maken om ze niet te vragen maar ik snap het probleem ook wel. Babysit is geen optie, schoonmama is geen optie,.... misschien dat ze bij een vriendinnetje kan blijven slapen en daar dan ook de avond doorbrengen? Misschien kan je haar wel mee naar het huwelijk zelf en receptie ofzo meenemen, maar dan laten ophalen door een mama van een vriendinnetje? Of toch nog proberen inwerken met een babysit tegen dan? Als je vriend het niet echt ziet zitten, jij ook niet echt en je schoonmama ook niet (mss gewoon eens tegen haar zeggen dat jullie er die dag echt niet (heel) de tijd op kunnen letten).... is het misschien voor zijn dochtertje ook niet ideaal en niet zo leuk dat ze er is? Anderzijds is het natuurlijk wel raar als ze alles aan het huwelijk van haar papa mist? Succes met je moeilijke beslissing!
|
|
Filipa
23-7-2011
|
8-6-2011 12:01:25
Hoi Nathalie, Ik begrijp je dilemma echt wel... Aan de ene kant kan je haar niet negeren natuurlijk, aan de andere kant wil je natuurlijk van je dag genieten zonder die obstakels... Wat je wel zou kunnen doen is daar bijvoorbeeld enkel bij de kerk en daarna bij de foto's enzo betrekken, maar achteraf naar huis laten gaan met een babysit... of je kan haar heel de dag lang meenemen indien je een babysit vindt die dat ziet zitten om op locatie te komen (om bijvoorbeeld heel de dag lang bij dat kindje te zijn en zich bezighouden met haar)... Ik wens je alvast veel succes toe! Groetjes, Filipa
|
|
Celesta
22-10-2011
|
8-6-2011 12:09:59
Ik heb al koppels met kinderen geweten die trouwden en meestal waren de kindjes erbij tot net na het diner en daarna werden die opgehaald door een buurvrouw of de mama van een vriendje/vriendinnetje die ze dan te slapen legde enzo, anders wordt het toch veeeel te laat. Je zou haar ook al na de receptie kunnen laten ophalen als het dan al een lange dag geweest is... Groetjes, Celesta
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
8-6-2011 12:18:47
Ze heeft hier geen vriendjes of vriendinnetjes omdat ze maar om de 14 dagen komt... De enige kindjes die ze kent hier zijn van mensen die ook naar ons huwelijk gaan komen...
Tienernichtjes heb ik niet, enkel tienerzusjes, maar die gaan veel liever mee feesten op grote zus haar grote dag... Wat op zich niet onbegrijpelijk is...
Mijn probleem zijn haar driftbuien... Als ze zo een bui heeft, kan ze gemakkelijk 3uur aan een stuk wenen, blijten, roepen, tieren enz... En nee, die 3uur zijn niet overdreven, dat haalt ze met gemak...
Het is nog lang voor onze grote dag er is, maar ik vind het wel het denken over waard..
Ik ben misschien egoïstisch, maar het is mijn dag en ik wil dan echt geen gejengel of geblijt rond mij... Je dag gaat al zo snel voorbij, je loopt al zenuwachtig en dan nog zo'n gejengel zie ik niet zitten...
Zelf zou ik er haar liever ook niet bij hebben, maar ik vind niet dat ik dat recht heb om dat te zeggen...
Mijn vriend zijn mama had me de vraag gesteld of ze mee bruidsmeisje mocht zijn en (indien er een sleep is) mijn sleep mocht dragen...
Ik heb dit al beloofd aan m'n zusje bij m'n mama (ik heb 2 zusjes bij papa en 1 zusje bij mama)... Als ik zou zeggen dat mijn zus m'n sleep niet mag dragen, zou ze gekwetst zijn, want ja, grote zus heeft het haar beloofd... Maar mijn vriend zijn mama vindt dat dit moet gedaan worden door m'n vriend zijn dochter...Maar hoe dan ook, die beslissing heb ik gemaakt... Mijn zus draagt m'n sleep...
Nu enkel nog het andere beslissen...
|
|
Filipa
23-7-2011
|
8-6-2011 12:23:08
Nathalie, Hoe is de relatie tussen jou, jouw vriend en de moeder van de dochter van jouw vriend? Is het iemand die je niet kan luchten of kunnen jullie normaal overweg met elkaar? Groetjes, Filipa
|
|
Gitte
14-4-2012
|
8-6-2011 12:34:10
Oké, als ik het goed begrijp moet je vriend zijn dochtertje nog 4 worden? Ze zit dus nog volop in de peuterpuberteit en die driftbuien zijn volstrekt normaal. Niet leuk, maar helaas hebben ze die allemaal. Goed nieuws: het gaat over. Je zal het zelf merken gedurende de komende maanden. Meestal is het vrij hevig tot +/- vier jaar en dan mindert het nogal snel. Dus tegen je huwelijk is die periode lang over en je zal merken dat het een heel ander kind is.
Je hebt nog meer dan een jaar om haar te laten wennen aan een babysit. Is er geen tiener in je buurt? Of neem eens contact op met de babysitdienst van de gezinsbond. Laat haar aan iemand wennen en neem die babysit mee op je huwelijk. Dan heeft ze iemand die ze kent, die exclusief aan haar aandacht schenkt en met haar speelt.
Als je je zusje beloofd hebt dat zij je sleep mag dragen, dan houd je je daar natuurlijk aan. Maar je kan toch nog een extra bruidsmeisje nemen? Laat haar bloemetjes uitstrooien of zo? Dan kan ze ook eventjes in het middelpunt staan, zonder dat het ten koste gaat van iemand anders.
En voor 's avonds. Ik weet natuurlijk niet hoe ver je feest van je woning is, maar er is vast wel iemand die de babysit en het dochtertje even naar huis kan brengen.
voor elk pobleem is een oplossing, maak je niet te veel zorgen ;-)
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
8-6-2011 12:41:44
@ Filipa... Mijn vriend en de moeder van zijn dochter hebben enkel nog contact voor de dochter... Zijn ex en ik kennen elkaar niet, en misschien maar goed ook... Ze heeft me enkel maar op foto gezien (profielfoto van facebook) en ze vindt me een streke-wijf enz... Toen mijn vriend en ik net samen waren, vroeg ze wie ik was, wat ik van werk deed enz om me zo wat te leren kennen (begrijpelijk, want haar dochtertje ging bij mij thuis komen)... Ze woonde vroeger over mijn mama en had uiteraard commentaar over de auto waarmee ik reed... Ik ben een streke-wijf en een luxe- poppemie volgens haar...
Dus misschien maar best dat we elkaar niet kennen...
@ Gitte... We trouwen volgend jaar in juni en juli wordt ze 5 jaar...
De familie langs mijn mama's kant en mijn vriend slapen in een vakantiehuisje op +-4 km van onze feestzaal, wij gaan daar ook slapen... We hebben dit gedaan omdat de afstand anders te groot wordt om nog naar huis te gaan (de familie woont in het antwerpse, wij in de vlaamse ardennen) In de buurt ken ik niet direct iemand die als baby-sit zou kunnen dienen... Ik vind het ook zo raar om een baby-sit tiener alleen te laten met zo'n klein kindje... Voor mijn vriend is de beslissing genomen denk ik, hij wil niet dat ze komt, maar ik vind dat zo'n radicale beslissing...
Bedankt voor de goede moed dat het gaat overgaan die buien... Gelukkig maar... Ik word er soms echt gek van!
|
|
Gitte
14-4-2012
|
8-6-2011 13:37:17
Ik kan me perfect voorstellen dat je er soms gek van wordt! Ik werd er knetter van als mijn zoontje er weer eens een had, en dat is dan nog mijn eigen kind (waarvan je echt wel meer kan verdragen)...
En ik maak al jaren gebruik van babysits (altijd via gezinsbond), de eerste keer was mijn zoontje nog maar anderhalve maand oud. Ik moet wel, ik heb geen familie in mijn buurt wonen. Daar is echt niets raar aan hoor. De babysits hebben meestal ruim ervaring en mijn zoontje is er gek van (hij mag dan altijd net iets meer ;-)) Bovendien worden ze altijd gescreend door de mensen van de gezinsbond zelf, dat geeft toch extra vertrouwen.
Je hebt nog veel tijd voor het je grote dag is, en dus veel tijd om te beslissen wat je al dan niet doet. Geniet ondertussen ook nog een beetje van de voorbereidingen!
|
|
Brenda
10-9-2011
|
8-6-2011 14:52:00
olala, dat is een moeilijke.
Haar weglaten is denk ik heel moeilijk... tegen dat ze 5 is kan je er ook al met haar over praten, nee ? Klikt het tussen jou en haar ?
Heeft ze die driftbuien ook bij haar mama ?
Want wij kennen kinderen die bij de grootouders lieverdjes zijn en bij de eigen ouders ettertjes (sorry voor het woord maar het is gewoon zo) dus misschien is ze ook zo eentje ? Kan je dan in het komende jaar haar niet negeren als ze een driftbui heeft en vooral niet toegeven ? Want tegen jullie trouw zal ze dan toch wel van die streken af zijn ?
ik zou met de schoonmama samenzitten en uitleggen dat als ze haar enige kleindochter erbij wil de oma er toch een beetje aandacht aan zal moeten geven.
Maar ik snap ook wel dat het voor je schoonmoeder niet zo plezant is, mijn mama zou ook niet graag mijn nichtjes de hele tijd aan haar rokken hebben hangen op onze trouw.
En anders : babysit van de gezinsbond die meegaat en na het eten in haar bed. Ze gaat er niet mee akkoord, maar ze zal gewoon moeten, punt. Het is niet aan een kind van 5j om te beslissen dat ze zoiets niet wil.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
8-6-2011 15:52:49
Misschien kan je wel vragen aan de ex van je man om enkel naar de kerk te komen met haar (en aansluitend de receptie, als die er zou zijn). Dan is ze er deels bij, hebben jullie een stap gezet en is het aan haar om te beslissen. Sowieso een hele dag erbij, zou ik ook niet aanraden, denk ik... Zeker als het té laat wordt.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
8-6-2011 17:41:03
Ik denk dat jullie beter wachten tot volgend jaar om deze beslissing te nemen? Zoals eerder gezegd zit zijn dochtertje nu écht in de peuterpuberteit, een jaar is lang en peuters veranderen héél hard op een jaar tijd.
Bovendien beseft dat kind meer dan iedereen denkt dan haar ouders niet meer samenzijn. Ze ziet haar papa maar ééns om de 14 dagen, dan is het toch normaal dat ze zijn aandacht volledig opeist? Ik zou het komende jaar vooral tijd steken in het leren kennen van zijn dochter, en nu nog geen definitieve beslissingen te nemen !
Miss
|
|
Heidi
7-7-2012
|
8-6-2011 17:45:31
oei, niet volledig mijn post is er door gekomen.
...
Misschien kunnen jullie het komende jaar uitstapjes organiseren met jouw zusjes en zijn dochter, dan kennen zij elkaar al en kunnen ze samen bruidsmeisjes zijn...
ik had nog andere dingen gezegd, maar ik kan er momenteel niet meer opkomen :)
ik zou vooral nu nog niets definitief beslissen, in een jaar tijd kan nog héél veel veranderen.
|
|
tima
8-9-2012
|
8-6-2011 19:45:04
die babysits van de gezinsbond krijgen een opleiding en een ehbo cursus dus redelijk safe miss toch proberen waard en als ze al een paar keer voordien komt kennen jullie haar ook is het geen vreemde meer en idd peuterdrift buien dont tell me about it maar het gaat over ivm scheiden mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 4 was en eerlijk ik was een kreng ( toch volgens mijn ma en mijn stiefmama ) bij papa was ik een lief prinsesje maar das ook over gegaan dus idd miss in januari ofzo beslissen ps: praten helpt ook haar op een rustige toon uitleggen wat er gebeuren gaat die dag ik sat alle dagen versteld over hoe goed mijn zoontje van 3 dingen verstaat als je het allemaal op voorhand uitlegt wat er staat te gebeuren en wat er verwacht wordt is hij zelf ook al veel rustiger omdat ie dan al weet van aja nu gebeurt dit en dan dat miss een tip
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
9-6-2011 15:59:40
Zoals hierboven voorgesteld dat de mama (Dave zijn ex) naar de kerk komt is absoluut niet mogelijk... Ten eerste is er de afstand (ze kan ook geen auto rijden) en de ex van mijn vriend wil ik er echt niet bij...
Wat die driftbuien betreft... Dit is zo hier, bij haar mama, bij haar grootouders, op school... Kortom, overal dus :s
Die buien negeren is gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor.. Ik kan jullie garanderen als ze al 3u aan een stuk blijft janken en blijten en roepen dat je er echt gek van wordt... De laatste keer had mijn vriend haar in de tuin gezet (wel in ons zicht) zodat onze oren eventjes konden rusten ;)
De enige mogelijke optie lijkt mij hier dus een babysit... Ga 't er een keertje over hebben met Dave, maar zoals jullie zeggen, hiervoor hebben we nog tijd...
Zijn dochter en mijn zusjes kennen elkaar, dus dat is geen probleem...
Bedankt voor jullie meningen...
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
10-6-2011 10:01:01
Beste Nathalie,
Eerlijk gezegd vind ik dat je niet bepaald liefdevol praat over 'het dochterje van je vriend'. Heeft dat kleine meisje geen naam? De woorden janken en blijten klinken zo liefdeloos!
Liefde, aandacht en tijd heeft dat kleine meisje nodig. Denk je misschien dat het voor haar allemaal gemakkelijk is?
Tegen volgend jaar juni kunnen jullie proberen een band te creëren en leuke dingen samen doen. En, oplossingen zijn er voor alles te bedenken. Vind je nu echt zelf dat ze er beter niet bij is? Al is het maar voor een paar uurtjes. Het is tenslotte toch het kindje van Dave en zij en jij horen toch bij hem? Geef haar de tijd om dat een plaatsje te geven in haar jonge leventje.
Ik weet één ding: wie mijn kindje niet zou accepteren, hoefde ik zelf ook niet. Doe toch gewoon je best!
Sorry als het hard overkomt, want dat is niet mijn bedoeling.
De liefde van een kindje is zo mooi en onvoorwaardelijk... Win haar voor je en beschouw het als een uitdaging.
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
14-6-2011 14:42:05
@ Ingrid... Mijn excuses voor mijn misschien harde- taalgebruik, maar ik kan dit niet beter verwoorden dan janken en blijten, want zo is het...
Als je m'n posten hier leest, merk je wel dat ik het belangrijk vind dat ze erbij is, het is eerder mijn vriend die zou opteren om haar er niet bij te laten zijn...
Voor alle duidelijkheid, ik doe enorm mijn best... Ik ben een enorme dierenvriend en heb dan ook mijn eigen mini- zoo (paarden, honden, konijnen, enz... die ik al had voor mijn relatie met Dave) en betrek haar erbij omdat ze dat leuk vindt... Als ik niets om haar zou geven, zou ik haar niet op m'n paard zetten, zouden we niet samen met de honden gaan wandelen enz... Ze hangt enorm aan mij en meermaals heeft ze meer oog voor mij dan voor haar papa... Want ja, Nathalie doet leuke en gekke dingen met haar (samen koken, fruitsla maken enz... uiteraard wel in de meest veilige omstandigheden), we dansen, zingen enz...
Mijn post komt misschien zo niet over, maar we hebben toch ook leuke momenten hoor... Ik heb zelf geen kindjes en zal er nooit van mezelf hebben (ik kan dit niet door gezondheidsomstandigheden), maar ik doe m'n uiterste best om haar bij haar papa ook een liefdevolle thuis te geven! Sommige mensen (allee de meeste) zeggen dat je van je eigen kinderen meer kan verdragen dan van een vreemd kind... Misschien wel, maar ik heb geen eigen kinderen, dus ik zal het nooit weten... Ik kan enkel maar m'n uiterste best doen voor haar!
|
|
Sas
8-6-2012
|
19-7-2011 22:28:35
Idd een moeilijke beslissing en ik zou ook nog afwachten.
Ik heb het eerder moeilijk om te begrijpen waarom je vriend haar er niet bij wilt.
Kinderen kunnen idd wel jengelen en hun kuren hebben.
Maar ik zou er geen moment aan denken om hen er niet bij te willen.(hebben er eentje van 2,5 en 14 maanden)
Uiteraard kunnen ze niet de hele avond blijven maar toch zeker tot na de receptie.
Ik hoop dat jullie er uitgeraken!
Bedenk ook dat ze op geen enkele foto zal staan van die dag, later vragen zal stellen, mensen mssn zullen vragen waarom ze er niet bij is,...
Toch ook niet zo fijn, denk ik zelf, om dan elke keer een uitleg te moeten geven.
Veel succes met je beslissing.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|