Terug naar overzicht
bij ons was het in ieder geval bruid links en bruidegom rechts... wij hadden thema liefde is voor ons gastenboek...
Hallo, Normaal is het bij het binnekomen van de kerk de bruid (en haar familie) rechts, de bruidegom (en zijn familie) links. Na het ondertekenen en de ringen uitwisselen wisselen de bruid en bruidegom van kant (dus bruid links en bruidegom rechts). Dit is een teken dat je in elkaars familie opgenomen wordt. (links en rechts als je de kerk binnenkomt, niet als je aan het altaar staat!) Als tafelthema hadden wij ook "Liefde is". Wij hadden prentjes gezocht die bij ons van toepassing waren. De mensen kregen per tafel het originele prentje. Op de tafel konden ze onze foto van dat prentje terugvinden. Bij elk prentje hadden we dan ook een bijpassend liedje gekozen... GroetjesAnnelies
Zaterdag getrouwd met ceremoniemeester: bruid links, bruidegom rechts, mannen van de suite zitten links naast de bruid, vrouwen zitten rechts naast de bruidegom
Bij ons was het als volgt: bruid links en bruidegom rechts. Normaal moest volgens onze ceremoniemeester de familie van de bruid dan ook links zitten en die van de bruidegom rechts.. Maar bibi hier had dit verkeerd begrepen en de stoelen anders geplaatst. Gevolg: zijn familie zat aan mijn kant en omgekeerd. Maar ik vond dit niet erg! Niemand trouwens... Bij het binnegaan moesten alle vrouwen rechts lopen, bij het buitengaan weet ik het niet meer . Weet je, zoals je hierboven kan lezen, is het bij iedereen wat verschillend. Dus maak je daar maar niet te druk om! Kies zoals het best aanvoelt voor jezelf .
Bedankt voor de leuke reactie's!!! wat een geluk dat er zo een forum bestaat voor alle vragen!