Nu Online
Momenteel zijn er 557 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleuraccenten?

14-6-2011 19:17:16
Hoi,

ik vroeg me eigenlijk af of jullie kleuraccenten gebruiken doorheen jullie huwelijk? Ik weet dat er koppels opteren voor echt een thema maar ik zou gewoon graag een kleur (of twee) gebruiken voor de decoratie, menukaartjes, naamkaartjes, uitnodigingen, boeket, bloemen,...
Aangezien ik het echt als 'rode draad' wil gebruiken moet het natuurlijk wel passen bij zowel mijn trouwkleed (dat ivoorkleurig is) als het interieur van de zaal (stijl van 18de eeuws landhuis, koffiecrème-kleuren en oud roze). Nu zit ik dus met de vraag wat gaat hier mooi bij.
Knalrood, geeft een mooi accent in het interieur maar vind ik niet mooi in combinatie met ivoor (wel met wit)...
Oud roze, past perfect bij de ivoorkleur én het interieur maar geeft weinig contrast op de huwelijksfoto's.
Fel groen, gaat mooi bij het kleed en het interieur maar aangezien we in een veranda temidden van het groen dineren geeft dit opnieuw weinig accent (in de feestzaal).

Pff, en dat allemaal voor een onnozele kleur hé ;-).
Bij deze dus jullie raad gevraagd, wat vinden jullie een mooie kleurencombinatie?
Groetjes,
Stefanie

Stefanie
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1356

Cindy
27-8-2011
 Meld misbruik14-6-2011 19:30:21

Hoi,

wij zijn gegaan voor een zwart wit thema! Alles is zwart wit! Uitnodiging, misboekjes, aankleding van de zaal, we hebben dan ook dresscode zwart wit! Er zijn er wel die zeggen dat je moet opletten omdat ik ook een ivoorkleurig kleed heb en dan is het niet mooi als er iemand naast jou staat in echt wit wit! Maar wij denken dat dit wel een mooi plaatje geeft als iedereen zo hetzelfde is ongeveer en dan zal ik voor foto's wel naast de mannen gaan staan he ;-) Die zullen toch meestal een zwarte vest aandoen!
Nu voor jou vind ik dat rood wit wel kei mooi!! Dat groen lijkt me niets. En dat roze, ja zoals je zegt, wel kei mooi maar misschien niet hevig genoeg voor foto!
Ik zou voor het rood wit gaan!

Groetjes,
Cindy

heidi

Meld misbruik14-6-2011 19:35:11

ons huwelijk was in de kleuren ivoor-grijs en oudroze...dit was een zeer mooi geheel.
mijn kleed was in het ivoor, mijn bruidboeket was in het oudroze, onze uitnodigingen,menu's, misboekjes enz...in het grijs met ivoor, mijn man zijn kostuum in het grijs en ook die van de kindjes in het grijs...
onze zaal was ook in grijstinten en ivoorkleurige tafelnappen met oudroze bloemen en grijze menukaarten...
het geheel was zeer mooi en ook op de foto's

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik14-6-2011 20:53:19

Wij zijn gegaan voor appelgroen en wit... doorheen de hele dag komen deze kleuren terug, ook in de uitnodigingen... wij geven een tuinfeest en hierbij vind ik die kleuren erg fleurig.... wij hebben zelfs gezorgd voor witte en appelgroene handdoekjes op de toiletten... gewoon omdat we het leuk vinden en bepaalde dingen achteraf nog kunnen gebruiken...

Zeker twee kleurtjes kiezen waar jij je goed bij voelt... succes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-6-2011 21:07:56

Wij gaan waarschijnlijk voor felgroen en wit, al zal het wel wat afhangen van de kleuren van volgende lente :-). Als groen, wat er al 2 jaar op rij in zit, er immers dan er niet meer in zit, zullen we iets anders moeten kiezen aangezien we anders heel moeilijk versieringen in die kleuren zullen vinden... Duimen dus maar! :-)

Wij hebben dit gekozen omdat we vonden dat dit mooi opgaf zonder te storen tov onze zaal die met taupe-, beige- en goudtinten aangekleed wordt.

Een andere kleur die we wel super vonden was zonnebloemgeel. Misschien eens zien of dit past bij de zaal?

Groetjes en veel succes!

A.
23-7-2011
 Meld misbruik14-6-2011 21:22:32

Bij ons is het limoen - grijs voor uitnodigingen; misboekjes en tafelplaatjes
Rest is het rood - wit voor bloemen, zaal, ballonnen

Els
5-8-2011
 Meld misbruik14-6-2011 21:54:57

wij gaan voor wit-grijs-oranje
dit is toevallig zo gekomen bij de uitnodiging maar we gaan dit voor de rest ook doortrekken,

een kleur bij jullie kleuren, lijkt me niet zo gemakkelijk...

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik14-6-2011 22:48:53

Hoi wij gaan voor Roze-Parelmoer-Lila! Vond de kleurtjes mooi bij elkaar passen, en mijn vriend heeft de kleur gekozen voor de jurken van de bruidsmeisjes (Paars) en van het één kwam het ander en dan kwamen die 3 kleuren tevoorschijn Mijn kleed heb ik nog niet gekozen, maar we kunnen dat Ivoor eventueel ook vervangen door wit.. daar is altijd wel een oplossing te vinden Veel succes xxx

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik14-6-2011 23:35:35

Bij ons is alles "with a touch of pink", ook voor de gasten, dresscode: with a touch of pink!

Roze doosjes met snoep voor aan het stadhuis.
Witte boa en roze rozenblaadjes op de tafels
Personeel restaurant draagt roze ipv witte handschoenen.
Pink loper ipv een rode loper......
Suite mannen zwart pak en hemd en pink das....!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik15-6-2011 7:31:30

Hey Stefanie,
Ik zou voor felgroen gaan in uw geval.
Wij hadden als kleuren zwart en turquoise. Mijn kleed was immers in die kleuren Wij hebben het doorgetrokken in: de uitnodiging, ballonversiering, gastenboek, bruidsboeket, zakje waar mijn ring in zat, servetten bij het broodjesbuffet, fotoboek, kostuum van mijn man (zwarte das met fijne turquoise streepjes).
Het was wel heel mooi dat de kleur doorgetrokken werd in details. De gasten vonden het tof.
Groetjes

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik15-6-2011 8:43:03

wij hebben mosterdgeel als accentkleur. kvond het lekker fris voor de zomer.

dorien
9-7-2011
 Meld misbruik15-6-2011 9:30:01

Wij gaan ook voor geel,
omdat wij in een klassieke ney york taxi trouwen en een klassieke amerikaanse schoolbus.
Beide geel, uitnodigingen en misboekje zijn ook geel.
Succes

Jessica
24-6-2011
 Meld misbruik15-6-2011 10:21:53

Hoi,

bij ons is alles in het rood-wit.
Super mooi om het te zien !

Veel succes,
Jessica

Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 10:30:51

Hartelijk bedankt voor de inspiratie, geeft weer voer tot nadenken! Mijn vriend kwam gisteren al af met neem anders knal geel... (zowat de enige kleur die echt niet gaat... tot dusver zijn bijdrage van deze week ). Het groene vinden we inderdaad wel mooi maar ook de kleurencombinatie die Heidi voorstelde vind ik prachtig. Zal er nog eens over nadenken, wie weet kom ik binnenkort af met fushia rose. haha

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik15-6-2011 18:34:46

Hoi Stefanie,

Ik zie heel graag oud roze :-)

Misschien kan je hier al inspiratie opdoen (doorklikken voor de foto's): http://www.marthastewartweddings.com/photogallery/cameo...

Groetjes,
Filipa

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik15-6-2011 18:36:28

Sorry, het is eerder deze pagina: http://www.marthastewartweddings.com/photogallery/weddi...

Jamie
12-5-2012
 Meld misbruik15-6-2011 21:59:06

Wij gaan voor ivoor-bruin-parelmoer. Dit wordt voor alles gebruikt. Kostuums van de suite zijn bruin, die van mijn aanstaande ook met een parelmoer das. Onze zaal is ook landelijk dus de kleuren komen terug. Alle drukwerk zal in die kleuren zijn. We zijn gewoon allebei zot van die kleurencombinatie (zelf onze living is zo geschilderd...) Oud roze is ook altijd mooi! Veel succes nog! x

Anouck
5-5-2012
 Meld misbruik9-11-2011 16:52:02

Wij gaan voor rood als accentkleur. Onze save the date kaartjes waren wit met rood, mijn kleedje wordt ivoor met een rood bruidsboeket, roodgelakte nagels en misschien zelfs rode schoenen... De zaal is ook landelijk: bruin, aardetinten dus dacht dat dat wel een leuk contrast gaf. Daarnaast: rood is de kleur van de liefde!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...