Nu Online
Momenteel zijn er 512 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorschot op avondfeest bij Bart Claes

15-6-2011 23:25:05
Hallo Iedereen,

Onze dag komt dichter en dichter bij, wij trouwen op 09-07-2011. Onze trouw gaat door in de Roerdomp van Bart Claes. Wij hebben vorige week een goed gesprek gehad met een medewerker van Bart Claes om alles op punt te zetten.
Nu vragen zij voor de betaling een voorschot van 70% op ons avond + dansfeest. Persoonlijk vinden we dat nogal veel(we kunnen dat wel betalen, maar met de onheilspellende berichten die we over Bart Claes met een eventueel faillissement horen zijn we er toch niet zo gerust op).
Nu is dit onze vraag of dit altijd zo is bij Bart Claes en zijn zalen?
En of dit wel wettelijk is?

Bedankt en groeten

Bram
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 2907

Miriame
25-6-2011
 Meld misbruik16-6-2011 7:04:21

Hey Bram,

Wettelijk, ik weet dat eigenlijk niet en vind dat persoonlijk ook nogal veel, wij hebben een voorschot van 500 € betaald en de rest is 14 dagen na ontvangst factuur. Lijkt mij ook veel aannemelijker dat 70 %. Nu wat betreft die geruchten, blijf in gedachten houden dat van horen zeggen, men veel liegt, als je daarover iets of wat uitsluitsel wil zou ik daar de eigenaar van de zaal zelf over aanspreken om tot een geruststelling te komen.
Ik zou proberen te onderhandelen wat het voorschot betreft hoor en zeker geen 70 % betalen.
Succes ermee.
Groetjes

Cindy
27-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 7:15:24

Hoi,

wij zelf hebben 250 euro betaald om datum vast te leggen en twee weken voor trouw is de afspraak om de helft te betalen en twee weken na trouw de afrekening! 50 of 70 % het is natuurlijk nog een verschil he! Probeer te onderhandelen he!
Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik16-6-2011 7:22:25

Wij hebben 600 eur voorschot betaald en moeten de rest van het bedrag voldoen binnen de 8 dagen na het huwelijksfeest.

Ik zou toch geen 70 % van het bedrag al op voorhand betalen hoor :s Zie dat er iets mis gaat (bvb brand ofzo, kan altijd hé)...

Groetjes!

Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 7:49:46

Wij betalen de helft op voorhand! Die mensen moeten toch ook hun eten enzo kunnen aankopen, dat is toch normaal?
70% is mss veel, maar ik zou daar eigenlijk niet zo over hebben nagedacht, zeker aangezien het nog maar 3 weken is :)

Sofie

Meld misbruik16-6-2011 9:27:59

Dit is altijd zo bij Bart Claes zijn zalen. Of dit wettelijk is: vermoedelijk wel, aangezien zij dat al lang zo doen en het toch niet echt gaat om een kleine ondernemer, maar om een groot bedrijf. Als je het graag anders had gezien, had je hier beter voor het tekenen van een contract over onderhandeld.

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik16-6-2011 9:31:47

Hey Bram

Wij hebben €750 voorschot betaald. De rest wordt pas afgerekend na de trouw. Ik denk dat die voorschotbedragen van zaal tot zaal afhangen en zou me daar ook niet al te veel zorgen over maken...

Indien je 70% toch te veel vindt, zou ik dit misschien eens bespreken met Bart Claes.

Groetjes
Melissa

Nele

Meld misbruik16-6-2011 10:17:46

Ik moet zeggen dat het toch direct een groot bedrag lijkt.Tenslotte kan er in die zaak altijd iets mis gaan en misschien geld kwijt zijn hé.Zeker duidelijk op papier zetten met handtekening!

Sofie
9-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 10:18:51

Bij ons is het exact hetzelfde. Hebben jullie al een brief gekregen met het exacte bedrag dat je moet betalen (die 70% dus)? Wij nog niet; we trouwen op dezelfde datum. Wij wachten alleszins op de brief; eerder betalen we zéker niet.

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik16-6-2011 10:34:27

wij hebben 2750 voorschot betaald bij vastleggen van de zaal, 1 maand op voorhand moeten we 80% voorschot betalen.
Wij hebben gekozen voor alta ripa.

mij lijkt het wel logisch, ze moeten tenslotte hun aankopen doen voor het aantal gasten die jullie uitnodigen...

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik16-6-2011 10:50:43

Wij betaalden 500€ voorschot op de zaal bij reservatie, de rest binnen de week na het feest.

Ik lees hier en daar dat mensen argumenteren: 'ze moeten ook hun eten en zo aankopen'. Dat is waar, maar reken erop dat die mensen hun facturen ook niet allemaal contant moeten betalen hé. Ik denk dat het eerder een safety-policy is, want met natuurlijke personen weet je eigenlijk nooit... die hun financiële toestand kan je niet zo makkelijk gaan checken als die van bedrijven. En het gaat tenslotte vaak om grote sommen. Elke zaal zal al wel eens een betalingsprobleem hebben gehad waardoor ze besluiten om grotere voorschotten te betalen. Bij het zoeken naar zalen was er bij ons zelfs een zaal die 100% vroeg de dag voor het feest (Ter Eeste in Roeselare), hier zijn wij dan wel op afgeknapt, het gaf totaal geen gevoel van vertrouwen.

Als je het moeilijk hebt met die 70%, misschien even jullie contract checken wat hierover in staat. Mocht er niets over in staan, dan heb je zeker de ruimte om hierover eventueel te onderhandelen. Staat het er wel in, mja, dan zullen jullie dit bedrag inderdaad vooruit moeten betalen...

Succes!

Bram
9-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 13:33:55

Wij hebben momenteel nog geen enkel contract getekend, we wachten nog altijd op ons contract.

Alleen hebben we 1 jaar geleden 500€ betaald op het reserveren van de zaal.

Jolien
1-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 15:52:39

Zou ik zeker niet op voorhand betalen als je het contract nog niet getekend hebt!
Beter op safe spelen hoor, voor je je geld kwijt bent...
Wij moesten ook maar € 500 op voorhand betalen...

Groetjes

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 16:16:21

ik heb ook via bart claes wel niet roerdomp maar 't Driessent, ik heb vooraf 600 euro moeten betalen.

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik16-6-2011 17:02:19

Wij hebben ook een 250€ moeten betalen als voorschot.
De rest is tot 2 weken na de trouwdatum te betalen.

Moesten ze mij dit vragen zou het mij zelfs niet lukken om dit al betalen ;)

Julie
22-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 17:44:31

@ Bram en Suzy: Bij het betalen van het voorschot heb je toch een factuur ontvangen die je ondertekend moest terugsturen ... Dan heb je toch een contract ondertekend?
Op de achterkant van die factuur staan de algemene voorwaarden. O.a. 'Uiterlijk tien dagen voor het feest dient een tweede voorschot betaald te worden. Dit gefactureerde voorschot bedraagt ongeveer 70% van de geschatte totaalprijs van het feest. (...)"
Dus uiteindelijk ben je toen akoord gegaan met hun betalingsvoorwaarden. Een ander geval is dat het door de feiten vandaag de dag wel risicovol is om veel op voorhand te betalen.

Groetjes, Julie

Julie
22-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 19:37:47

akkoord gegaan moet het zijn ...

A.
23-7-2011
 Meld misbruik16-6-2011 23:20:38

Wij zitten nu niet via Bart Claes.. maar dat op voorhand betalen ben ik absoluut niet voor!!! Wij betalen dus helemaal niets op voorhand. Enneuh..70 % is echt te belachelijk voor woorden. Er kan nog altijd iets zijn war je niet over tevreden bent of weet ik veel.. Persoonlijk zou ik dit niet doen, volgende regel werkt altijd: wie betaald, bepaald!!!

En wat een opmerking... die mensen moeten toch ook op voorhand eten kopen e.d... tja, vergelijk het met een bedrijf.... die produceren toch ook veel alvorens ze uiteindelijk centen zien. En dat is volgens mij niet anders bij een traiteur...

Sofie
9-7-2011
 Meld misbruik13-7-2011 16:54:41

Hey Bram,

Hoe is het geweest bij jullie? De maitre die normaal voor ons feest voorzien was, was volgens onze contactpersoon aan het werk in de Roerdomp (Marcel). Vond het wel grappig, want dat was dus bij jullie :)

Bram
9-7-2011
 Meld misbruik22-7-2011 0:02:02

Ja ons trouwfeest was heel goed verlopen, eten was lekker, toffe ambiance en alles in orde(behalve dat er geen menukaartjes op de tafel lagen) als er iets was dan mochten we het vragen en werd het direct geregeld, echt een fijn feest gehad en niks gemerkt van de financiele problemen van Bart Claes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info