Nu Online
Momenteel zijn er 619 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestlocatie in de buurt van Limburg

17-6-2011 13:52:43
Beste bruidjes,

Wij hebben nog stees geen feestzaal vastgelegd... en dit wordt toch stilletjes aan tijd...

We zijn er wel al enkele gaan bekijken:
- De Waterhoek in Geetbets
- Het Fijn genoegen in Sint-Truiden
- .... en nog enkele die me niet aanstonden.

We gaan nog kijken naar:
- Bevershof in Bilzen
- Hof ten Steen in Orsmaal
- Kleine Graaf in Tongeren

We zijn met 160 personen..

Heeft er iemand al ervaring met 1 van deze locaties of tips voor nog andere locaties?

Dank jullie wel..

groetjes,
Jili

Jili
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 3309

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik17-6-2011 14:10:51

Wij hebben het Veilinghuis gekozen, maar daar is geen tuin aan. Ook heel mooi is 't speelhof, beide feestzalen zijn in Sint-truiden. Wij hebben al een trouwfeest in het fijn genoegen mee gemaakt, de zaal was prachtig, maar het eten vonden wij iets minder. De waterhoek is ook een mooie locatie het eten is er lekker enige nadeel is als er meer dan 1 feest aan de gang is, dan durven sommigen al eens verloren lopen na hun toilet bezoek:-) maar voor de rest dik inorde

ilse
9-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 14:14:06

Wij kozen voor de vrije valk in alt-hoeselt!
Goede prijs kwaliteit en mega toffe mensen!!!
De zaal is een oude gerenoveerde stal. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijke.

Els
16-6-2012
 Meld misbruik17-6-2011 14:19:32

Dag Jill,

Nog andere zalen, min of meer in die buurt:

- Salons Norfolk (Kortenbos): persoonlijk niet echt mijn ding, maar sommige mensen zijn er heel enthousiast over
- Fonteinhof (Borgloon)
- Hoeve Renwa (Horpmaal)
- Chateau de la Motte (Groot-Gelmen)
- Kasteel van Rullingen

Je kan misschien even meegeven welke zalen je 'niet aanstonden', dan kunnen we daarmee rekening houden bij de tips!

Voor wat betreft de Waterhoek vind ik het net als Jessica wel een nadeel dat er vaak meer dan 1 feest is en dat het dan soms idd nogal verwarrend kan zijn voor de gasten.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 14:28:20

Hoi Jili,
We doen ons feest in Kasteel Wurfeld in Maaseik.
http://www.kasteelwurfeld.be/nl/#welkom

Het Speelhof in Sint-Truiden is ook leuk...

Groetjes,
Filipa

Sabrina
5-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 14:31:10

Hoi HOI

Wij trouwen op 5 aug 2011 in Hof Ten Steen te Orsmaal.
Alles verloopt tot nu toe prima.......
Waterhoek is ook heeel lekker, mijn vrienden trouwden in het rubenshof te alken en was ook erg leuk.
Hoeve Renwa te heers is blijkbaar ook een echte aanrader!!

Veel succes

Lien
24-3-2012
 Meld misbruik17-6-2011 14:50:45

Ja Hoeve Renwa vind ik inderdaad ook heel erg mooi.

Wij trouwen in het Monnikenhof in Heks (Heers).
Hebben de zaal onlangs aangekleed gezien omdat er 's avonds een huwelijksfeest was en we waren echt onder de indruk!

Succes!

A.
23-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 14:57:20

Fijn genoegen is een hele mooi zaal... maar het eten vind ik persoonlijk wat magertjes!! Hebben hier al een aantal keren een feestje gehad...BBQ wat verwacht je dan? Lekker smullen van vlees en uitgebreid buffet met allerlei salades.. echter hadden de laatste tafels bijna geen keuze meer bij het koud buffet bleef niet veel meer over. Koude macaroni, patantjes,… waren zelfs op en iedereen was nog maar 1 keer geweest?! Daar betaal je dan 30 a 35 euro voor. Ik vond het persoonlijk echt schandalig!!
Maar weet niet of het zo ook is bij trouwfeesten!

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 15:16:11

Dank jullie wel voor de reacties...

wij zijn nog de volgende zalen geweest:
- Rubenshof: trok me niet echt aan, weet niet goed waarom eigenlijk en ze hadden ook geen datum meer vrij
- Speelhof: leek me te klein, ik heb liever 1 plaats waar we zowel kunnen dineren als kunnen feesten nadien
- Fonteinhof: was geen plaats meer vrij van april tot september volgend jaar

het Fijn Genoegen vond ik wel een mooie zaal, maar ook een beetje schrik voor het eten, ik heb er nog niet zoveel goeds over gehoord
Waterhoek: vond ik een beetje jammer dat er zoveel pilaren in de zaal stonden, dan kan je toch niet iedereen zien zitten

Er zijn blijkbaar nog zalen genoeg in de buurt, meer als ik dacht...

maar ik vind het zoooooooo moeilijk om de juiste te vinden...

Woensdag hebben we een afspraak met Bart Claes voor Hof ten Steen en ik hoop dat dit gaat meevallen...

maar ik ga jullie tips toch ook allemaal eens opzoeken ;-)

Jo
16-7-2011
 Meld misbruik17-6-2011 15:56:02

Wij hebben gekozen voor Hoeve Renwa in Horpmaal! Een pas gerenoveerde tiende schuur, zeer mooi! Het eten is er ook ontzettend lekker en de gesprekken met de mensen van de zaal lopen enorm vlot!

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik17-6-2011 16:56:02

Wij trouwen ook in de Vrije Valk net zoals Ilse.
Feestzalen Grotten van Kanne dat is ook een mogelijkheid
Chateau Neercanne in Kanne
Ons Gedacht in Rosmeer
Het Poortgebouw in Oud-Rekem
....

Groetjes

Patrick

Meld misbruik17-6-2011 20:02:50

De Vrije Valk heeft ook een mooie tuin. Het eten was prima (meerlandenbuffet en showcooking). Maar als je oudere personen in het gezelschap hebt, moet je wel opletten. Voor alle eten en dansen moet je trapjes doen. Misschien iets te delicaat voor personen die niet goed ter been zijn.

Rubenshof (Alken): Eten (ook meerlandenbuffet) was prima. Receptie in de 'orangerie' achteraan.
Ook vriendelijke mensen.

Krekelhof (Kuringen): eten was ook goed. . HuisDJ vond ik ook goed.

Bevershof (Beverst-Bilzen): Eten meer dan prima. Huis-DJ was van de groep DJ-Kurt. Maitre die erg professioneel is.

Salons Norfolk (Kortenbos): daar heb ik van het huwelijkskoppel gehoord dat ze plots moesten bijbetalen na 3u. Verifiëren kon ik dit niet. Eten was een koud en warm buffet.

De groep Bart Claes:
De Baenwinning: eten excellent. Ook mooie locatie.
De Beekhoeve: mooie locatie, lekker eten. Zaal was vrij donker.
De Barrier: mooie ligging, zaal en tuin. Eten was gewoon goed. Hoeveelheid kon een beetje beter. Vooral als er 'jongeren' komen eten.
Driessent; altijd goed geweest. Laatste keer was het gewoontjes als je kan vergelijken.

Met dit alles moet je natuurlijk in het achterhoofd houden dat alles ook afhangt van de prijsafspraak tussen jullie en de catering. Voor wat hoort wat natuurlijk. Ik kan hierover weinig uitspraken doen.

Succes
Patrick

Eveline
6-8-2011
 Meld misbruik17-6-2011 20:35:53

Hallo,

wij trouwen op 6 augustus in WPC-The Loft in Hoeselt !
Zeker eens gaan kijken, een prachtige zaal.. lekker eten, goede service !
Geweldige huis Dj ( zeer belangrijk voor een leuk feestje )

Grtjs

Yves

Meld misbruik17-6-2011 21:31:41

Beste Jili,

Onlangs nog als huwelijksfotograaf in de waterhoek te Geetbets geweest
en zaal en bediening, eten,...alles picobello.

Er was zelfs een BV-feest aan de gang...ik denk dat dit genoeg zegt.

Ik las enkele artikels vroeger iets van een zaal dat de pilaren in de weg stonden.
In deze zaal alleszins niet. Misschien bevragen.

Mooie tuin, ceremonietent,.....meer dan in orde!

Vriendelijke groeten,
Yves

tom

Meld misbruik19-6-2011 10:52:18

Hey,

Wij zijn een 2 maanden geleden naar een trouwfeet geweest in een oude electriciteitcentrale van de steenkoolmijn in zolder ligt mss iets uit de richting voor jullie). Super gewoon; Prachtig gebouw , lekker en veel eten wat bereid werd aan één of andere zwevende !! keuken met schowcooking. zeer prof. bediening. Eerlijk gezegd zelde zo'n ( event ) trouwfeest meegemaakt. Moet wel zeggen dat het voor iemand van VTM was . Veel succes

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik22-6-2011 16:51:17

Hallo,

Geen ervaring met deze zalen, maar ik ben twee weken geleden naar een huwelijksfeest geweest in het Rubenshof te Alken. Hele mooie zaal, super lekker eten,... de prijs ken ik niet maar je kan altijd eens navragen...

Groetjes
Annelies

Irma

Meld misbruik4-7-2011 0:13:08

Gijsbrecht
7-5-2011
 Meld misbruik31-7-2011 9:11:22

'T Fijn Genoegen is geen aanrader.. Mensen zijn een beetje "lui" en arrogant.. Ze doen zich in het begin zeer generus en joviaal voor.. maar de dag voor de trouw leer je hen wel kennen.. Allerlei excuses; van dit gaat niet en dat moet zus en zo.. noem het maar op hebben heel wat steken laten vallen:

- warme cava (waren maar paar flessen gekoeld op een dag dat het 30° was!)
- geen bediening aan tafel van de dranken s'avonds (moest aan de toog)
- 3 garcons voor 150 personen is gewoon te weining.. (zij vonden van niet)
- Desertbuffet zag er op FOTO opmerkelijk beter uit :-(
- Hadden op het avondfeest blijkbaar gasten (8) die kwamen proeven en kijken naar
onze trouw.. kan allemaal zomaar.. echt geen stijl.
- Kortom: volgens mij is het hen echt om het geld te doen.

't Fijn Genoegen te Sint Truiden dus GEEN aanrader.

Annemie
20-10-2012
 Meld misbruik3-11-2011 18:43:16

Iemand recente ervaringen met het rubenshof? Wij zouden graag volgend jaar in oktober daar ons feest doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info