TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
9-7-2011
|
23-6-2011 8:34:03
Hey Ik vind dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Persoonlijk vind ik grandeur niet zo belangrijk, vooral niets als die zaal veel te groot blijkt te zijn. Dan lijkt het net Joske Vermeulen op zijn grote stoel. Of een lege fuifzaal. En denk eens aan de schoenen die je allemaal kunt kopen met 500 euro ;).
|
|
Tine
26-5-2012
|
23-6-2011 8:55:43
droom droom schoenen........
Ik zou toch ook gaan voor de kleinere zaal.
Je kan beter de gezelligheid hebben van een kleine zaal dan het gevoel dat je met maar een paar mensen in een veel te grote ruimte zit
|
|
Michèle
12-5-2012
|
23-6-2011 9:46:57
Wat zou ik doen met 500 euro.. denk denk denk :-)
|
|
Fredie
26-6-2010
|
23-6-2011 10:28:55
Eerlijk gezegd zou ik er niet over aarzelen en de kleinere zaal nemen. Tot nu toe heb je 11 'afwezigen', dat aantal kan nog verhogen. Niet dat ik jullie dit wens, he, integendeel ! Ook vind ik dat het aanbod van de zaal -als jullie zouden ruilen- zeker mag overwogen worden ; alleen al het ter beschikking stellen van de limo -kost gemiddeld toch 300 € !- plus nog eens 500 € zaalhuur gespaard,... Bovendien, mochten er toch nog mensen afvallen en je komt onder de 100 gasten te zitten, wat dan ?... Voorts heb ik het al vaak geschreven : denk niet dat je gasten komen om naar de grandeur, de hoge plafonds enz... te kijken. Die kijken in de allereerste plaats naar wàt en hoevéél er in hun bord en glas komt, hoor ! Belgen zijn Bourgondiërs en wie in het mooiste kasteel van België uit een bord met gouden randen en met zilveren bestek eet maar met honger van tafel gaat, zal, al die mooie glorie ten spijt, aan het trouwfeest geen goede herinnering bewaren...
|
|
lieselot
23-7-2011
|
23-6-2011 10:29:10
Hoi, pffff vervelend.... Als je die zaal echt in gedachten had is het wel lastig om de knop nu nog om te draaien. Wat ik me vooral zou afvragen is of je in de andere zaal met het maximum aantal gasten niet te opgepropt zit, want dat is helemaal niet leuk! Ze schrijven hun maximum aantal altijd te hoog heb ik al gemerkt. Ik zou dan toch vragen om nog eens een gedekte zaal te mogen zien (als er een feest is in het weekend). En dan zou ik zeggen dat ik wel wil veranderen maar ik zou er toch nog wat tegenover zetten hoor. Oké, je hebt die 500 euro minder (maar deze zaal zal sowieso wel minder huur zijn?) en je hebt de limo, maar die zat er sowieso al bij. Ik zou nog proberen om iets anders te regelen met de zaal zoals niet betalen voor versiering zaal (als dit wel zo is normaal), als de DJ van de zaal is kan je deze aan een goedkopere prijs vragen, je kan vragen iets te regelen i.v.m. de drankenformule... Voor wat hoort wat... en jullie waren wel de eerste hé!
|
|
Sofie
28-5-2011
|
23-6-2011 11:22:51
kleinere zaal. Op het laatste moment krijg je vaak toch nog afzeggingen. En te veel open ruimte in je zaal, is nefast voor de gezelligheid.
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
23-6-2011 11:40:54
Ik zou ook voor switch gaan hoor... Het is idd niet makkelijk dat knopje om te draaien, maar als het aantal mensen niet passend is met de zaal, zal je dat spijten de dag zelf denk ik. Bovendien, eens je de knoop hebt doorgehakt, zal je dat beeld in je hoofd wel snel kunnen wijzigen!
|
|
B.
|
23-6-2011 12:48:23
Het wow effect dat een zaal op iemand heeft is meestal van korte duur ... Een eerste indruk meer niet. Een te grote zaal is in mijn ogen niet bevorderlijk voor de sfeer, zeker niet als de eerste gasten huiswaarts keren ...
Kleinere zaal lijkt me zeker de goeie keuze, maar zoals je het nu beschrijft zijn de voordelen niet beter dan wanneer jullie initieel voor de kleine zaal hadden gekozen. Als jullie wisselen wint vooral de zaal eigenaar en het andere koppel ... Dus een extratje onderhandelen, betere flessen wijn, extratje bij het dessert of iets dergelijks
|
|
Kelly
4-6-2011
|
23-6-2011 14:10:18
Switchen!
Is veel gezelliger om in kleinere ruimte te doen. Met 500 euro kan je een citytripke boeken na huwelijk, .....
Veel meer voordelen dan nadelen vind ik persoonlijk.
|
|
Kristien
25-5-2012
|
23-6-2011 17:47:58
Ik zou voor de kleinere zaal gaan, zonder twijfelen.
En let op, misschien kan je wel niets extra eisen, zoals sommigen suggereren: als die grote zaal pas kan vanaf 100 genodigden, staat dit misschien ook wel in het contract... Bovendien wordt vriendelijkheid soms onderschat, en doe je er zowel een ander trouwkoppel (voor wie het ook de belangrijkste dag van hun leven is) en de zaal een plezier mee!
|
|
Brenda
10-9-2011
|
23-6-2011 21:17:04
mmmm das een moeilijke.
1/ Lieselot heeft wel een punt vind ik, je moet idd oppassen dat je met je 97 mensen die je nu op de lijst hebt staan wel comfortabel in de zaal van 105 kan zitten.
Onze zaal is voor max 150 personen maar ik zou in die zaal no way 150 man willen neerzetten want dan zitten ze echt bijzonder dicht op elkaar allemaal.
Zijn jullie het type die tussen nu en de trouw plots nog van iemand zou zeggen 'tiens die willen we er toch/ook bij ?', allez ik bedoeld eigenlijk of jullie 108 - 11 die niet kunnen def def def is of niet ?
2/ voor max hoeveel man is die grote zaal ? Dat we ons beetje idee kunnen vormen.
3/ 500 euro zijn natuurlijk wel hééééél mooie schoenen he ;o)
Worst case scenario betaal je de catering voor 100 man ook al komt er maar 97 maar dan heb je die zaal wel.
|
|
ine
3-9-2011
|
24-6-2011 8:48:42
Dank u voor alle reacties!
Wij gaan morgen kijken, dan staat de zaal gedekt voor 85 mensen. Dan zou er bij ons hoogstens nog 1 tafel bij komen.
Ons aantal uitgenodigden staat echt wel vast, dus er kunnen enkel nog maar mensen afzeggen, dus we gaan zeker niet meer dan
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|