Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwzaal tussen Aalst en Sint-Truiden...

23-6-2011 10:03:27
Dag bruidjes!

10 dagen draag ik mn verlovingsring, ik blijf er maar naar staren :) Echt supergelukkig!
Tijd om in actie te schieten dus :) (iedereen die me proficiat wenst vraagt me wanneer ze vrij moeten houden... 2012 is te ruim :))

Ik ben op zoek gegaan naar een zaal tussen Aalst en Sint-truiden, dus regio Brussel - Leuven zou ideaal zijn.
Ik dacht aan:
- Gravenhof in Dworp
- Kasteel van Diepensteyn te Steenhuffel
- Kasteel van Ruisbroek in Ruisbroek

We zouden graag de ceremonie op dezelfde locatie als het avondfeest doen (dus aansluitend), iemand ervaring mee? (negatieve reacties zijn zeker welkom... dan kan ik toch nog een kerk zoeken... )

Zijn er nog leuke feestzalen die ik over het hoofd zie, in dezelfde regio?
alvast bedankt!

Carol
29-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1551

Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik23-6-2011 11:14:18

Doe die ceremonie op je locatie!
Ik ben een paar weken geleden naar een feest op een kasteeldomein moeten gaan, met daar ook de ceremonie.
Er was daar een grote vijver, en er stonden allemaal witte stoelen naar die vijver opgesteld.
Het was echt prachtig, en je zit in een periode waar je kans hebt op goed weer.

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik23-6-2011 11:35:37

Hallo,

Wij gaan dat ook doen, alles op 1 plaats in een zeer mooi domein èn dit aan zeer democratische prijzen.
Neem eens een kijkje naar Kasteel De Rozerie in Aalst.
Je vindt hier en daar wat commentaren op dit forum.

Proficiat en succes met de voorbereidingen.

Patricia

Sofie

Meld misbruik23-6-2011 11:49:48

Waar wij al naar trouwfeesten geweest zijn tussen Aalst en Sint-Truiden:

Salons de Romrée - Grimbergen (makkelijk bereikbaar vanaf autostrade, meerdere feestzalen, met tuin)
De Waterhoek - Geetbets (ook weer meerdere zalen, met tuin)
Gasthof Ter Venne - Wijgmaal
Groenhoven Estate - Malderen
Château-Ferme de Profondval - Court-Saint-Etienne
Beekhoeve - Neerlanden

De feesten vielen allemaal goed mee, maar dat is subjectief natuurlijk (en hangt bij mij vooral af van de DJ en het gezelschap en niet zo heel erg van het eten, om eerlijk te zijn). Of je ter plaatse een plechtigheid kan doen op elk van die plaatsen, weet ik wel niet. Best je informeren dus.

Geweldige locatie waar we nog niet geweest zijn: het Koloniënpaleis in Tervuren. Heb er al eens een event gehad met het werk en dat was toen dik in orde. Hoe de trouwfeesten zijn, heb ik zelf nog niet ondervonden.

Elien
21-4-2012
 Meld misbruik23-6-2011 14:48:04

Dag Carol,

Eerst en vooral een hele dikke proficiat!

Ikzelf woon in Aalst dus ken alleen de commentaren van feestzalen in de omgeving van Aalst. Ik weet ook niet hoeveel personen je ongeveer wil vragen en wat je budget is?
Dit zijn de feestzalen waar ik prijs vroeg. Uiteindelijk hebben wij voor Ter Oude Poste in Haaltert gekozen omdat zij een all-in formule hebben en wij daar ook trouwen, zij hebben ook een tuin.

http://www.hostelleriedebiek.be/
http://www.salonscarlton.be/
http://www.teroudeposte.be/

Nog veel succes!

Groetjes,
Elien

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik23-6-2011 16:02:09

Het hangt een beetje van je budget en aantal gasten af. De meeste zalen rond het Brusselse zijn niet bepaald goedkoop. Toch niet deze die ik gecontacteerd heb (en dat waren er best veel).
Ik heb zelf geen ervaring met de zalen die je opnoemt, maar mijn collega's in de ouderraad wisten me te vertellen dat het kasteel van ruisbroek topkwaliteit is (maar dat is helaas ook aan de prijs te merken, het zou verschrikkelijk duur zijn).

Davy

Meld misbruik23-6-2011 19:37:45

Feestzaal Camargue Korbeek-Dijle
De Venkel - Kortenberg
Den Ast - Kampenhout
3 Hoog Leuven
Gasthof Ter Venne Aarschot

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik23-6-2011 20:20:54

Wij trouwen in Kasteel De Rozerie in Aalst, er is een bijhorende kapel ook voor ons altaarnatief.
Er staan enkel lovende commentaren hier op her forum!
Wij kennen de zaal van vroegere feesten, en waren steeds zeer tevreden.....
Wij hebben enkele zaken in en rond aalst bezocht, maar niks anders kon ons bekoren!

Carol
29-9-2012
 Meld misbruik24-6-2011 12:59:27

Dank jullie voor de reacties!
We zouden het echt 'klein' houden, enkel familie en onze beste vrienden. 150 à 170 personen. De vrienden van onze ouders en verplichtingen komen naar onze burgerlijke trouw eind juni. Dan zou ook de receptie plaats vinden.

Hoeveel budget voorzien jullie per persoon voor het avondfeest (dus receptie, diner, dansfeest met DJ)? We zijn de offertes aan het vergelijken maar weet niet wat gangbaar is... Is 100 euro pp een goede richtprijs?

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info