Nu Online
Momenteel zijn er 736 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Goedkope locatie

7-7-2011 16:45:40
Wij hebben dit jaar een huisje gekocht en heel wat verbouwingen gedaan. Normaal was onze trouw voorzien voor 23/7/2011 maar we hebben het eventjes uitgesteld. Nu alles wat achter de rug is heb ik terug mijn zinnen gezet op de organisatie van onze trouw :-)
We hebben vorig jaar al wat research gedaan en alle trouwlocaties kosten zoveel geld :-o
We willen ook geen avond feest met een diner voor 200 personen. We willen wel een super leuk feestje houden...

Weet er iemand een leuk, goedkope locatie voor een tof feestje te bouwen (regio Antwerpen aub)

Thx
Grtjs

julie
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2461

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik7-7-2011 17:58:21

Wij zijn ook voor klein, gezellig en niet te duur gegaan.
We houden ons feest in zaal Zuid-West in Lier
We nodigen maar 40 man uit :-)

http://www.zuid-west.be/Home.html

Er staan goeie foto's op van de zaal, en een prijslijst van de catering.
We zijn er vorig jaar naar een feest van vrienden gegaan, en het eten was gewoon super verzorgd. Hun buffet is zeker en vast aan te raden.
En het is er, ook niet onbelangrijk, echt enorm gezellig :-)

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-7-2011 19:01:30

oh het Zuid-west! Dat ik daar nog niet heb aan gedacht!
Wij zijn daar inderdaad ook al eens gaan eten, én gaan brunchen was toen wel héél goed.
Wij zoeken ook een feestzaal in omgeving Antwerpen, en Lier is ook wel leuk ... want een deel woont in Schoten en een ander deel in Mechelen en dan is Lier wel gemakkelijk voor iedereen. Voor ons ook een beetje nostalgie ... want hebben in het begin een appartementje gehuurd in Lier ...

bedankt voor de tip Katrien! :-)

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik7-7-2011 19:21:57

Wij hebben De Lisper in Boechout, ook nog heel goed te doen van prijs en super mooie zaal. www.delisper.be
Wij hebben nu all-in voor 6 uur aan een stuk voor €42 per persoon: receptie met warme hapjes, de rest van de drank, dessertenbuffet en bruidstaart.
De huur van de zaal valt weg als je daar eet of boven een budget zit van €2500 (€500 voor de zaal, in de brochure staat diner en boven €2500, maar blijkbaar moet dat of zijn want wij gaan alleen ons avondfeest daar doen). Ze hebben daar een huisdj die voor heel de avond draait aan €500 (Eric Bauer, blijkbaar wel een goeie dj).

Het Molenhuis in Vremde is ook een hele mooie prijs en hebben ook zo'n all-in aan die prijs.
www.molenhuis.be

Een oud-klasgenoot doet haar feest in Den Moor in Ranst/Broechem, zou ook een hele mooie zaal zijn.
www.denmoor.be

En in Lier had ik prijs gevraagd bij het Elzenhof, maar vond het alleen een ambetante locatie omdat ze aan't werken zijn op de Grote Markt en je de mensen dus in de ondergrondse parking moet laten parkeren.

Veel succes!

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-7-2011 20:00:18

hey Lesley, bedankt voor de vele tips!
Gaan we zéker bekijken én natuurlijk ook eens vergelijken :-)

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik7-7-2011 21:45:41

@Kelly: in Mechelen heb je ook nog Erato, daar hebben we ook al feestjes meegemaakt, je moet wel voor de stijl van de zaal zijn.

En dichter bij Schoten heb je 't Fortje in Deurne ook nog.

@Julie: misschien kan je ook eens horen bij 't Lepeltje in Duffel, zou wel een vrij simpele zaal zijn, maar aankleden hoeft niet zoveel te kosten hé.

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik7-7-2011 21:46:49

Je ziet hé, ik heb serieuze research gedaan, lol

Werd er na een tijdje zot van.

Ik had alles in een Excel-bestand gezet om te vergelijken en maar goed ook want een paar keer een offerte gekregen dat ik dacht van amai, dat valt mee, totdat ik alle kosten begon op te tellen

julie
23-6-2012
 Meld misbruik7-7-2011 23:32:55

@ lesley:
jaja dat ken ik... het is eigenlijk een beetje schandalig he voor die ene dag en toch willen we het allemaal op en top hebben :-)

Wij willen 's avonds geen diner geven, gewoon een knal feestje... Maar ik vind de huur alleen van de zalen al overdreven duur (als je toch een iets of wat mooie zaal wilt).
We willen iets anders dan anders maar kweet echt ni wat... Al de feestzalen hierboven vermeld hebben we ook gaan bezichtigen.
Het moet iets uitstralen en de klik moet erzijn... spijtig genoeg heb ik dat nog niet gevonden.
Wat ook een leuk idee is, feestje in een park :-) maar dan denk ik dat ik eerder bij de gemeente eens moet aankloppen en we wonen in België dus weer zekerheid hebben we niet
Een tent huren is nog duurder dan een zaal...

Soms even met de handen in het haar he...
We blijven zoeken

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik8-7-2011 1:43:28

Dan zal het idd zoeken worden totdat je de klik hebt.

Maar zoals je zelf al vermeld, als je een speciale zaal wilt, dan betaal je daar ook wel geld voor.

Ben begin juni naar het trouwfeest van mijn nicht gegaan en dat was bij haar schoonouders in den tuin te doen met zo'n tent.
Drank zelf te nemen uit koelbox en 2 keer rondgegaan met sandwiches en that's it.
Vonden wij eigenlijk niet overdreven gezellig, maar da was nu ook wel omdat de buren om 24 uur al kwamen klagen over de muziek, dus vanaf dan al stiller en om 2 uur was het gedaan.
En koud, amai! Er stonde nochtans vuurtjes, maar haar schoonmoeder zette die altijd terug af omdat ze schrik had voor de tent.

Een diner voor al dat volk doen wij ook niet.
Wij gaan het in de dag gewoon bij ons thuis vieren met een uitgebreid buffet van de traiteur.
Mijn zoontje gaat dan 4 jaar zijn en mijn dochtertje juist 1 jaar, dus nogal moeilijk om nog eens uitgebreid ergens te gaan eten en geen mogelijkheid tot spelen als het slecht weer is.
Dan kunnen de mensen zich nog opfrissen thuis achteraf en wij rustig afscheid nemen van onze spruiten.

Veel succes met de verdere voorbereidingen!

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik8-7-2011 10:15:16

hey,

La grange vraagt €500 voor de zaal waar dan bediening, aankleding zaal, menukaartjes,... inzitten.
Als je meer dan 90 personen zijn 's avonds op het feest zit de DJ in deze prijs inbegrepen. (huisDJ).

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik16-8-2011 14:55:29

Hallo Julie,

Heb je intussen al een zaal gevonden?
Ik deel je mening dat zaalhuur duur is hoor...
Wij geven ook geen diner...willen ook gewoon een supergoe feestje! Maar huur zaal + drank + frituur + dessert + huur lounge interieur komt ook op een 7.000 euro denk ik...GEK!!
Vanavond nog naar een andere zaal kijken...benieuwd wat dat zal geven...

Succes nog met voorbereiden...kan je niet echt helpen, want ik zoek heel andere regio (Vlaams-Brabant west)

groetjes

Sandra

Birgitte
9-9-2011
 Meld misbruik5-10-2011 14:32:47

ik wil even laten weten dat het schandalig is wat sommige zalen durven te vragen, toen wij op zoek waren, kwamen we locaties tegen, die 2euro durven rekenen voor een hoesje over een stoel?? of een forfait voor de zaal, of als je je eigen DJ wil meebrengen...enfin toestanden...hier weiger ik echter voor te betalen....onze oplossing feestzaal l'amuse in Beveren - Glazenleeuwstraat!! (zij hebben ook een pagina op dit forum) Mooie romantische stijlvolle zaal, bediening uitzonderlijk vriendelijk. En betaalbaar !!!!! Wij hadden een redelijk groot feest, maar dit moet hier zeker niet!!! Alles is volgens mij bespreekbaar. Wij zijn s'middags toegekomen met onze Suite van 40pers en hebben een broodjesmaaltijd gegeven!! Dit was echt superverzorgd en zeeeeeer betaalbaar (13euro pp koffie en thee inbegrepen)

om 17u kwamen de gasten (65p) voor het diner soep hoofdgerecht en waaaaaanzinnig mooie bruidstaart met 6 verdiepingen en overheelijke champagnevulling!!!!! om 21u de 150 dansfeestgasten.... Wat ons betreft een aanrader qua eten, bediening en locatie!!!! zeker eens een kijkje nemen.... Succes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info