Nu Online
Momenteel zijn er 631 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst uitnodiging

12-7-2011 12:35:52
Dag iedereen,
Ik ben momenteel aan het rondkijken voor onze uitnodigingen. Het ontwerp is er al nu enkel nog een leuk gedichtje of tekstje. Nu heb ik een leuk tekstje gevonden dat volledig op ons van toepassing is. Echter, mijn verloofde twijfelt omdat het uit een liedje van Clouseau komt. Hij denkt dat de mensen dit direct gaan herkennen enja, dat het dus niet origineel is. Hier is het stukje:

Jij begrijpt wie ik ben
Wat ik voel
En wat ik wil bereiken
Enkel jij bent mijn doel
En al de rest zal wijken
Laat ze maar kijken naar ons raar gedoe

Het komt dus uit het liedje Nobelprijs. Voornamelijk de laatste zin is echt op ons van toepassing. Wij doen vaak dom en trekken ons niets aan wat de mensen dan zeggen :)
Is deze tekst inderdaad saai, dom, voorspelbaar...?
Linde

Linde
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 759

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik12-7-2011 12:40:56

Hoi Linde,

Ik vind dat een heel mooie tekst...
ik ben wel helemaal geen fan van clouseau dus ja ik herken dat gedichtje niet maar ben dus geen betrouwbare bron :-)

Wij hebben het volgende zinnetje erop geschreven:
"Als twee verschillende melodieën elkaar vinden, ontstaat er plots een wonderlijke symfonie!"

Groetjes,
Filipa

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik12-7-2011 13:13:15

Als het bij jullie past dna zou ik het kiezen! Over liefde is al zoveel geschreven en zijn zoveel liedjes gemaakt - volgens mij moet je niet origineel zijn maar moet het uit je hart komen en dat is blijkbaar zo dus ga er maar voor !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-7-2011 15:56:11

Ik herkende het ook meteen, maar so what? Als dat bij jullie past: Ga er dan voor!
Er zijn zoveel mensen die teksten gebruiken van o.a. Toon Hermans. Die kent ook iedereen, maar dat doet er toch niet toe als het toepasselijk is? Gewoon doen!
Misschien kan je het liedje zelf dan nog wel ergens door de dag verweven? Bv. gebruiken in de viering of zo?

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik12-7-2011 18:15:29

Persoonlijk zou ik het zelf niet op een uitnodiging plaatsen. Ten eerste omdat het inderdaad van een superbekend liedje komt, en ten tweede omdat het redelijk lang is...
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie uitnodiging er zal uitzien.
Maar tenzij jullie echt diehard clouseaufans zijn, zou ik het weglaten...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik14-7-2011 15:17:52

Wat je gebruikt, als het op jullie van toepassing is, maakt verder niet uit mààr... opgepast met copyright ! Je verzendt uitnodigingen buiten je familiekring, hangt er mss zelfs ééntje op op kantoor en wanneer je die tekst wil gebruiken, moet je wel de naam van de schrijver vermelden ('t is maar dat je 't weet).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info