Hey lieve meiden!
Ik ben ondertussen al 18 dagen getrouwd en het getrouwde leven is helemaal super :)
We hebben intens genoten van de dag!
's Avonds ben ik naar mijn ouders gegaan en hij naar zijn ouders. Een paar glaasjes champagne tegen de zenuwen en dan lekker slapen bij mijn zus in bed.
's Morgens werd ik rond half 7 wakker met grote kriebels in mijn buik. Toch nog lekker kunnen ontbijten met de familie.
Om half 9 kwamen de fotograaf en de make-upartieste aan. Mama haar make-up werd eerst gedaan. Mijn haar werd gedaan door mijn zusje. ( toch handig, zo'n kapster aan huis ) Ze had wel van in het begin gezegd, ik doe geen proefkapsel, je moet me maar vertrouwen. Ze was het vertrouwen absoluut waard, iedereen vond mijn haar mooi, simpel en romantisch. Mijn speldjes had ik van Claire's in Brussel dankzij een tip van jullie :)
Nadien werd mijn make-up gedaan, zalig zo even verwend worden!
Mijn kleedje aangedaan, nog wat foto's en toen begon de familie aan te komen.
Dingdong!!! Mijn toekomstig ventje staat aan de deur... toen kreeg het even benauwd, de zenuwen gierden in één keer door mijn lijf! Maar zodra de deur openging was het al terug beter; hij zag er zo knap uit! De schoonmama had een mooi boeketje voor mij gemaakt, precies zoals ik het wou!
Een lekker glaasje champagne drinken en dan door naar het gemeentehuis met onze supermooie schattige auto!
Het zonnetje scheen en er stonden al mensen te wachten op ons. Zo gek dat wij daar nu stonden, vroeger was ik altijd maar aan het kijken naar die bruidjes en nu ben ik er zelf 1 :)
Het gemeentehuis was precies goed voor ons. We hebben gelachen, geweend... meer moet dat niet zijn e! Een kerk had het absoluut niet romantischer kunnen maken voor ons. En de schepene had ook nog een mooi gedichtje opgezegd. De ringen werden uitgewisseld, een dikke kus en het was bezegeld. Eindelijk man en vrouw!
Nadien gingen wij door naar de fotolocatie: de oude middelbare school waar we elkaar hebben leren kennen 7j geleden. Het was super om daar terug te zijn en al die herinneringen op te halen! Daarom vind ik de foto's ook super, daar is het begin van ons... Na anderhalf uur waren we moe geposeerd en gelachen, mijn kaken deden pijn! Tijd om naar de feestzaal te gaan.
De familie was al daar voor een aperitiefje, nadien hebben we lekker gedineerd, gebabbeld, herinneringen opgehaald,familiefoto's getrokken, ... Ik raad het iedereen aan om even gewoon met de familie te zijn. Dan kom je tot rust, je voelt je op je gemak, ideaal voor het feest begint.
Om half 8 kwamen de eerste gasten. Na veel kussen en proficiatjes kon iedereen aanschuiven aan het heerlijke bbq-buffet. Behalve ik, mijn kleed zat redelijk strak en het diner was al zoveel, er ging niets meer bij, spijtig want het zag er lekker uit. Het dessert heb ik er toch nog ingepropt. :)
Daarna kwam het pronkstuk, het was heel lekker, maar het zag er eigelijk niet uit :) van dichtbij leek het er echt opgegooid. Achja, direct de buik in en niemand ziet het nog ;)
De openingsdans vond ik persoonlijk een zalig moment, de hele tijd in de ogen van mijn schatje kijken, lachen, wenen, perfect dus :) We hadden niets ingeoefend en dat vonden we ook niet nodig, veel romantischer zo'n spontane dans :)
Direct daarna begon de dj met een snel dansnummer, we zijn er direct ingevlogen. De dansvloer is nadien niet meer leeggeraakt. De dj heeft goed zijn best gedaan, ideale afwisselende muziek voor jong en oud. Tot half 4 heeft het feestje geduurd en dat was lang genoeg, we waren doodmoe van die lange maar zalige dag...
Thuis hebben we nog alle kaartjes en gastenboekberichtjes gelezen en om 5u lagen we eindelijk in ons bedje.
Een perfecte dag... maar dat kan je wel zien aan de foto's :) http://www.facebook.com/?ref=logo#!/media/set/?set=a.10150240416583890.340424.750728889
Nog even wat goede referenties:
de fotograaf: Ronny Wertelaers uit Hasselt, hele toffe man, leuk om mee te werken, we hadden de foto's al 2 weken na de trouw en we vonden ze héél mooi! http://users.telenet.be/wertelaers.ronny/
de dj: discobar 2friends, leuke muziek, de dansvloer is niet leeggeweest.
de auto: @ your wedding Leopoldsburg, hele mooie verzorgde auto's, perfecte staat
de ringen: Diane pacholski uit Hasselt, supermooie ringen, helemaal zelf ontworpen. Ik ben helemaal verliefd op mijn ring :)
de zaal: Peter Daniëls in Paal, lekker eten, mooie zaal en tuin. doet ook aan catering!
uitnodigingen: vistaprint, uitstekende service, perfect in orde, goed van kwaliteit en goedkoop
bedankjes: ava