Nu Online
Momenteel zijn er 527 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

rijst gooien aan de kerk

13-7-2011 10:53:41
Hallo
we willen rijst laten gooien aan de kerk. Maar er moet speciale rijst zijn die geen plekken maakt op mijn trouwkleed
kan iemand mij daarmee helpen zodat ik niet de verkeerde koop.

Alvast bedankt

Inge
10-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 2507

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik13-7-2011 10:56:19

Best even navragen of je van de stad/gemeente of kerk wel rijst mag gooien. Bij ons was dit niet toegstaan en wij hebben echte rozenblaadjes voorzien. Organza zakjes gemaakt en daar 2 handjes-vol aan bloemblaadjes in. Leverde heel mooie foto's op.

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik13-7-2011 11:10:42

wij hebben voor bellenblaasjes gezorgd in plaats van rijst was een ideetje van onze fotograaf

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik13-7-2011 11:25:45

maakt die bellenblaas ook geen vlekken op je kleed? bij ons is rijst of zelfs confetti niet toegestaan :(

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik13-7-2011 11:31:17

Inderdaad, best even checken, bij ons mocht het ook niet - eigenlijk mocht er niets dat op de grond bleef liggen... We hebben dan ook voor bellenblazers gekozen. Op de trouwites vind je er gegarandeerd die geen vlekken maken!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik13-7-2011 11:32:28

Hallo,

Er zou speciaal bellenblaas-sopje zijn dat geen vlekken maakt op kleding. Een vriendin had dit op haar huwelijk. Persoonlijk vind ik bellen ook veel mooier dan rijst (zeker op de foto's). Zoals hierboven ook al gezegd mag het ook niet overal...dus misschien even navragen bij de gemeente. Ik vind het ook zonde omdat er vogeltjes aan sterven (zij eten dit op en dit zwelt in hun darmpjes). Ik ben dus niet echt voorstander van rijst (mijn mening!)

Maar op zich denk ik niet dat rijst vlekken maakt.

Groetjes
Annelies

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-7-2011 11:34:57

Rijst maakt normaal gezien geen vlekken en de mensen zorgen daar zelf voor! Meestal heeft er altijd wel iemand een paar zakjes mee, wat dan wordt uitgedeeld onderling.
Alleen was er één omaatje die zich bij ons had mispakt van rijst en die had dessertrijst mee... Daar hangt nog een soort bloem rond om je rijstpap te dikken, met dus kleine witte vlekjes tot gevolg... Maar dat kon je eenvoudig wegvegen, hoor! Geen probleem!

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik13-7-2011 11:50:54

Oei, ik moet dit ook even navragen bij de pastoor. Aan het stadhuis mag het niet, dat weet ik. Hoe maken/maakten jullie de mensen dat vooraf duidelijk dat het niet mag?

Inge
10-8-2012
 Meld misbruik13-7-2011 12:20:24

Wij willen samen met het misboekje een klein zakje met rijst geven om dan buiten uit te gooien. En dan afgewisseld met een bellen blaas denk ik. Maar ik ben heb nog tijd voor rond te kijken. En bij ons de fotograaf zei dat we moesten uitkijken zodat dat geen plekken maakte want hij heeft dat gehad bij een trouw en dat is dan wel spijtig van je kleed.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik13-7-2011 12:21:39

Rijst maakt geen vlekken en zoals veronique zegt, zorgen mensen daar zelf voor!

Let wel op: dessertrijst maakt wel vlekken!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik13-7-2011 12:28:08

Wij hebben bij de meeste mensen op voorhand laten horen dat rijst neit is toegstaan en dat we aan de kerk een alternatief zouden voorzien. Achteraan in het misboekje stond nog een tekstje ivm de redenen waarom we geen rijst zouden gooien:

Op uitdrukkelijke vraag van de E.H. ??? en uit respect voor hen
die in deze wereld niets te eten hebben, zouden wij het op prijs
stellen indien er niet met rijst werd gegooid na deze viering,
waarvoor onze dank.
Als alternatief zijn er bloemblaadjes voorzien.

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik13-7-2011 13:22:31

Hallo,

Zoals hierboven vermeld vind in het idd een goed idee om het achteraan in het misboekje te vermelden. Je weet op voorhand niet wie er allemaal naar de mis zal komen en je kan dus ook onmogelijk iedereen verwittigen.

Wij hadden het tegen de meeste gezegd, maar toch werd er door anderen rijst gegooid. Dit mocht eigenlijk niet van de kerk en ik wou dit ook niet, maar wij wisten van niets en het was te laat...

Groetjes
Annelies

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik13-7-2011 13:25:54

Als je het achteraan het misboekje zet ben je ook "ingedekt". Niemand kan zeggen dat het nergens stond (zeker de pastoor niet)

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik13-7-2011 16:01:45

Als ik naar een trouw ga en er mag met rijst worden gegooid, dan ga ik zelf naar de Aldi voor rijst te kopen en ik denk... dat jouw gasten daar ook zelf voor zullen zorgen!

Onze vrienden hebben zo belleblaas voorzien, mooi effect op de foto's en... duurt ook langer als een zakje rijst!

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik20-7-2011 11:11:27

Ik ga eens de groene uithangen haha :P Ongekookte rijst is helemaal niet gezond voor vogels!

Ellen
20-8-2011
 Meld misbruik24-7-2011 14:25:24

Met nog 26 dagen moet ik eventjes mijn frustratie kwijt! Ik heb 48 bellenblazers besteld. Ik vertel mijn schoonmoeder dat ik bellenblazers voorzien heb en dat ze dus niet met rijst moeten gooien, dat het leuker is voor de kindjes en dat door te zeggen aan haar kant van de familie en dan is de reactie: " Ik weet niet of dat zal lukken!" Het is toch onze dag! Ik vrees dat ik er niet zal kunnen mee lachen als er door het bellengeblaas heen toch rijst wordt gegooid. Pfff :-(

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info