TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sharon
6-8-2011
|
13-7-2011 12:14:50
Oei dit is natuurlijk een zware beslissing en niet eenvoudig om uit te leggen aan de mensen.
Ik zou dit gewoon zo snel mogelijk persoonlijk proberen melden aan de mensen. Langsgaan, telefoneren of een duidelijke brief opstellen.
Indien budget geen probleem is, kan je misschien alsnog op die dag een soort drink ofzo geven om jullie 7 jaar samen te vieren ofzo en om toch betekenis te geven aan jullie relatie zonder dat daar een ring en een groots feest bij moet...
|
|
samantha
27-8-2011
|
13-7-2011 12:27:20
ja het is een zware beslissing. Ik zou een duidelijke brief willen opstellen maar weet niet zo goed hoe ik die moet formuleren.
|
|
sharon
6-8-2011
|
13-7-2011 13:11:10
Schrijven vanuit je hart zou ik zeggen.... Gewoon zoals jij het aanvoelt en zoals je het hier beschrijft!
Ik wil hem gerust wel eens lezen, staat er helemaal buitenaf dus ja... maar is natuurlijk wel iets persoonlijk. Gewoon niet te lang over piekeren denk ik en duidelijk maken aan de mensen! Er zullen wel wat vervelende reacties komen en wat onbegrip of ongeloof, maar daar moet je je dan even niks van aantrekken. Denk aan je eigen geluk en eigen gevoel.
|
|
Annelies
7-8-2010
|
13-7-2011 13:17:06
Hallo, Ja, ik denk ook dat dit een moeilijke beslissing voor jullie moet zijn, maar als jullie er beiden zo over denken is dit het beste.... Trouwen om te trouwen is ook niet de bedoeling denk ik. Ik zou zeggen langsgaan of telefoneren naar de genodigden, maar dat is misschien te confronterend. De mensen gaan waarschijnlijk vragen blijven stellen, dus misschien een kaartje laten maken (idem opmaak uitnodigingen?!) en een klein tekstje opmaken, zoals Sharon zegt: uit het hart! Gewoon de waarheid... jullie gevoel.... Ik zou, als je je niet zeker voelt over je tekst, hem idd hier even posten. Hier zijn allemaal buitenstaanders die je kunnen helpen... Succes Groetjes Annelies
|
|
Evelien
4-6-2011
|
13-7-2011 13:33:01
Hoi,
Dit lijkt me een heel moeilijke beslissing die jullie genomen hebben.
Ik zou het alle gasten duidelijk maken dat het huwelijk dan wel niet zal doorgaan maar dat jullie wel nog als koppel verder willen. Want de eerste reactie die de mensen hebben zal zijn of jullie uit elkaar zijn (en de reden daarvoor). Je zal vaak hetzelfde verhaal moeten doen en denkelijke vele vragen krijgen maar prober samen sterk te staan.
Groetjes
Evelien
|
|
Cindy
5-5-2012
|
13-7-2011 14:21:45
Hey Samantha, 't hangt er natuurlijk van af hoe jullie relatie nu nog zit. Is er een soort bekoelingsperiode in jullie relatie? Of schrikt gewoon het gedacht van voor eeuwig aan elkaar vast hangen jullie een beetje af? Als het meer het eerste is, dan zou ik inderdaad gewoon niet doorgaan met het huwelijk, en zo vlug mogelijk zeggen aan de mensen dat het voor onbepaalde tijd is uitgesteld, maar dat jullie nog wel aan elkaar vasthouden. Kan perfect met een kaartje of mooie brief. Als het meer het 2de is, zou ik overwegen om toch nog het feest te laten doorgaan, als een teken van jullie liefde dat jullie nog steeds voelen na 7 jaar, alleen dan het gemeentehuis afblazen. Dan zijn jullie op papier althans toch niet gebonden. Dat kan later nog altijd, als jullie een beetje meer zeker zijn. De tijd dringt natuurlijk wel een beetje, maar neem een paar dagen rustig de tijd om het nog eens te laten bezinken, waarom juist jullie nu beslist hebben om toch niet te trouwen. Wel moedig van jullie dat jullie allebei beslissen om er niet mee door te gaan. Het zou nog erger zijn mochten jullie net na de trouw voelen dat jullie er eigenlijk niet klaar voor zijn. Verder denk ik dat er veel mensen (vooral jonge mensen dan) even "koudwatervrees" hebben, maar ik weet niet of dit bij jullie het geval is. Niet overhaast beslissen, maar éénmaal jullie zeker zijn, blijf dan bij jullie gezamelijke beslissing en laat het een beslissing zijn die jullie relatie hopelijk een beetje verrijkt. Veel moed gewenst nog. Grtz. Cindy
|
|
Leen
28-5-2011
|
13-7-2011 15:58:41
Ik heb ook even "koudwatervrees" gehad, opeens komt de dag dichterbij en bedenk je "dan is het voor altijd" (ik ben niet opgevoed met het idee dat een scheiding een oplossing is, dus trouwen = houden!).
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik met Wouter verder wil, ik zag de goede dingen uit onze relatie en de slechtere, maar die slechtere wogen ABSOLUUT niet op tegen de goede, mooie, lieve, romantische, ... momenten die we samen hadden. Gevolg: koudwatervrees is weggegaan en heeft plaats gemaakt voor zekerheid!
Ben je er zeker van dat het geen bevlieging is? Ik bedoel, ben je zeker dat je over een half jaar niet opnieuw uitnodigingen moet gaan sturen omdat je toch wilt trouwen?
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|