Nu Online
Momenteel zijn er 42 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

welke dresscode voor suite

21-7-2011 12:16:44
Hallo
iedereen vraagt welke dresscode er gedragen moet worden op onze trouwdag voor de suite Maar ik vind da zo moeilijk om tegen de mensen moeten te zeggen wat ze moeten aan doen Ik zelf trouw in het lang zoals de meeste bruidjes wel maar niet in het wit dit maakt het natuurlijk ook niet makkelijk omdat iedereen denkt dat ik in het wit trouw en dit blijft een verrassing tot op de grote dag zelf voor de genodigde Maar om een mooie suite te hebben moet ik een dresscode geven anders heb ik voor zoals bij mijn schoonbroer zijn trouw vorig jaar Daar werd ook geen dresscode gegeven en de suite trok kwa kleding op niks De één int lang de ander in het kort de manne in een jeans broek en haar broer en vader in costum Het was een echte mengelmoes en dit wil ik voorkomen Wil het wel een beetje mooi en deftig hebben Maar verlang nu niet dat de mannen allemaal in costum lopen want daar voelen die hun niet zo best in Kan er iemand mij tips geven of hierbij helpen vind dit zelf nog al moeilijk

rina
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1408

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik21-7-2011 13:11:36

Rina,

ik heb eerst gekeken voor m'n trouwkleed en heb direct m'n moeder en schoonmoeder meegenomen. Zij hebben dan ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook enkele dingen te passen, en aan de hand van hun keuze kleedden de schoonzussen en zussen ook in 't lang.
voor de suite van de mannen gingen wij eerst allemaal dezelfde kostumen huren, maar de ene vonden dat teveel om slechts eenmalig te dragen en hebben wij beslist om ze te kopen, allemaal identiek.
uiteindelijk is het jullie feest en vindt ik wel dat je de dresscode zelf mag opleggen, uiteindelijk moet je ook rekening houden met de foto's ook hé. en zoals je al zei van je broers trouw, is dan achteraf echt niet leuk.
hopelijk ben je iets wijzer geworden
veel succes met je beslissing
Severine

Baci
30-7-2011
 Meld misbruik21-7-2011 15:11:14

Hey

Op onze uitnodiging staat: always dress to impress : matching colours for man's tie and lady's dress!

Op de uitnodiging van de suite stond dit ook, maar mondeling heb ik wel gezegd dat het in het kort te doen is, met hoed voor de dames...

Voor de mannen is er niets afgesproken, enkel dat ze in kostuum moeten komen natuurlijk!

groetjes
Baci

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik21-7-2011 16:01:35

Wij hebben enkel aan de dames gezegd: niet in het lang! Voor de rest is het bij ons toch goed uitgedraaid denk ik :) Alle mannen hadden een grijs(tint) pak aan.. dus soms loopt alles zodanig dat het wel goed komt, ook zonder vele richtlijnen. Iedereen moet zich nog goed voelen in wat hij/zij draagt dus...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-7-2011 17:30:56

Wij hadden hen ook redelijk vrij gelaten! Uiteindelijk moeten de mensen genieten en zich goed voelen!
Wat we wel hadden gezegd:
- voor de mannen: een huurkostuum met zelfde das en pochette, zodat het toch opvalt wie er in de suite loopt en wie niet. De meeste mannen hadden ook geen kostuum en voor €60 vind je al niet veel kostuums... Ook zou dit dan toch maar in de kast hangen, niks te doen...
- voor de vrouwen: geen echte regels: alleen géén zwart, 't is geen begrafenis, hé... 't Was midden in de zomer, dus mocht er wel wat kleur inzitten. En ook géén suitekledij of hoed (wordt toch nooit meer gedragen). Liefst iets wat ze nadien nog op een ander feest konden dragen, zodat ze er zelf ook nog iets aan hadden achteraf. Verder was alles gelijk. De vrouwen hadden dan onderling wel afgesproken dat ze allemaal een rok / kleedje gingen dragen.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 19:11:05

mai ik zou dit nooit klaar krijgen in de families ... maar inderdaad als ik dat hier zo lees vrees ik voor de foto's achteraf!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik21-7-2011 20:33:07

Hey;

Is inderdaad niet gemakkelijk... Allen het zelfde costuum vind ik zeer mooi maar bij ons in de suite zoveel leeftijd verschil en figuur verschil....
Zo draagt mijn schoonbroer (zeer slank) best een costuum met een taille en mijn vader dit dan weer niet met zijn buik....
Graag zou ik ook hoedjes hebben maar mijn mama doet me dood...

Is inderdaad heel mooi voor de foto's allemaal in de zelfde lijn maar hier bij ons zeer moeilijk om te vragen...

Leuk dat het bij de meeste wel lukt.

Groetjes Ellen

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik22-7-2011 7:52:44

Hey,
Ik had enkel tegen de dames van de suite gezegd dat ze zeker niet in (lange) suitekledij af moesten komen. Eerst en vooral omdat mijn (lang) kleedje uit de suitecollectie kwam (en ze moeten de bruid toch herkennen hé ) en daarnaast vooral omdat het "zotte kosten" zijn. Ik vind het veel te veel geld om het maar 1 keer te dragen (behalve als het om mijn trouwkleed ging ). Ik heb hun op het hart gedrukt om iets te kiezen dat ze achteraf nog aan konden doen. Ze hebben dit allemaal gedaan en zagen er zeer goed uit.
De suite was wel een bont allegaartje maar het was dan ook zomer hé. Ik was in het zwart met turquoise, mijn zus zwart met geel, mijn ma fuchsia, mijn schoonmoeder groen, mijn schoonzus in paars. Dit stoort absoluut niet als ik de familiefoto bekijk, het is net fleurig en vrolijk.
Groetjes

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik22-7-2011 8:03:54

Hallo,

Wij hebben dit met de mensen van de suite besproken (mijn moeder met nieuwe partner, mijn vader met nieuwe partner, mijn man zijn ouders en onze getuigen (broers)). Bij ons waren er drie damen en de rest mannen. De dames waren allemaal in het lang (grijs/zwart) en de heren hadden allemaal het zelfde kostuum met zelfde hemd en das. Persoonlijk vond ik dit magnifiek. Ik had het zeker niet anders willen hebben. Ik begrijp natuurlijk dat het niet altijd mogelijk is. Bij ons waren er ook discussies voor de ene was het hemd te duur, de andere droeg geen das,... Wij hebben de dassen daarom cadeau gedaan. De mannen hadden een antraciet (gehuurd) kostuum, een zwart hemd en zilvergrijze das. Als de suite hetzelfde gekleed is geeft dit ook hele mooie foto's...

Onze suite was vrij donker van kleding, maar ik was in het rood en mijn man in zeer licht grijs.... vandaar onze kleurkeuze voor de suite. Je kon ons er dus onmiddelijk uithalen .

Groetjes
Annelies

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-7-2011 9:04:03

Wow Ilse dan heb je geluk. Ik had gevraagd om niet in het zwart of wit te komen omdat ik graag kleur heb (met het oog dat juni toch al zomers zou zijn), ik wit niet vin kunnen als de bruid wit/champagnekleurig zou dragen en zwart (behalve mannen in pak uiteraard)geschikt is voor een ROUW en geen TROUW. Spijtig genoeg heb ik hetvolgende gekregen:
2 x wit met blauw
1 x blauw
1 x zwart met wit ()
1 x grasgroen (mijn getuige had het dan toch begrepen )
1 x zwart met wit (en een klein streepje rood)
1 x beige/zandkleurig
1 x rood (getuige van mijn man knalrood hemd en zwart pak => heel geslaagd en kleurrijk )

Met als resultaat datde foto's met de suite echt wel "triest" waren van kleun ondanks het uitzonderljike weer die dag.

Als je een kleurtje hebt in je kleed kan je vragen aan de suite om enkele kleuren niet te dragen bv de kleur van je jurk en "vloekende kleuren".
(en eventueel enkel in het kort als je jurk bv ook een sutekleedje zou kunnen zijn)

Hopelijk heb je mee "geluk" als wij hierin.

rina
3-9-2011
 Meld misbruik22-7-2011 14:04:11

Ik zelf heb een bordeaux rood suitekleed met drie brede lijnen gebroken wit in het topje en in de rok zit dit gebroken wit ook nog eens Mijn verloofde heeft een zwart grijs kostuum met wit hemd Dus het is echt niet simpel maar wil dat het wel mooi word en dat de mensen hun goed voelen in hun kledij het is tenslotte ook een ganse dag dat ze dit aan moeten hebben Ik heb ook iets gekozen waar ik mij een ganse dag goed in kan voelen Dus hopelijk lukt het allemaal een beetje want iedereen denkt dus echt dat ik in het wit met lange sleep trouw Ik laat ze liefst in hun wijsheid hierover tot op de dag zelf En waar spreken jullie af met de suite bij jullie thuis of aan het gemeentehuis / stadhuis

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik10-8-2011 10:56:22

Hoi,

bij mij zullen de mannen uit de suite ook niet gelijk gekleed zijn. En de vrouwen ook niet.
Onze ouders mogen aandoen wat ze willen zodat ze hun gemakkelijk voelen en zodat ze het later nog kunnen dragen.
Mijn papa heeft wel al een kostuum gekocht.
Mijn schoonouders zeiden eerst, we moeten toch geen kostumen huren zeker (voor de prijs)?
Maar eigenlijk is dat wel veel goedkoper dan een setje nieuwe mooie kleren.
Dus doet ieder aan wat hij wil.
Zolang het allemaal nieuw, mooi en deftig is ben ik tevreden en voelt iedereen zich op zijn gemak.
Al vind ik het eigenlijk wel mooi moesten alle mannen in gelijk kostuum zijn, maar als ze zich daarin niet goed voelen dan hoeft het niet voor mij.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...