Terug naar overzicht
Hallo, Je kan dit best bespreken met de pastoor. Wij hadden ook een viering (zonder communie) maar bij onze pastoor moesten er bepaalde godsdienstige elementen wel inzitten. Voor de rest ben je heel vrij van teksten, liedjes,... maar het is echt afhankelijk van de pastoor... GroetjesAnnelies
Hoi, Ik zou dit ook bespreken met de pastoor. Een viering in een kerk zonder verwijziging naar de religie lijkt me eerder raar (waarom dan trouwen in de kerk). Zoals Annelies zegt is er wel de mogelijkheid om een viering ronder communie wat dan geen eucheristie is. Wij hebben een mis met communie gedaan maar hebben er niet de meest bijbelse teksten in gezet (volledig zelf gemaakt misboekje) met bv geen tekst bij de eerste lezing maar een zelfgeschrven tekst met wensen aan ons door de getuige van mijn man. Geeft een heel persoonlijke toets. Bespreek gewoon even met de pastoor wat mogelijk is. Groetjes
Wij werken met rent-a-priest wat voor ons veel voordelen biedt: - Alle teksten mogen we zelf kiezen, maar de 'pastoor' helpt indien nodig en geeft uitgebreid voorbeelden en richtlijnen. - De ceremonie gaat door op dezelfde locatie als waar de receptie daarna doorgaat. Bij ons wordt God e.d. geen enkele keer vernoemd. Groetjes, Julie