Nu Online
Momenteel zijn er 749 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis.... Ideetjes, tips...?

27-7-2011 18:32:28
Hallo mede bruidjes :D

Daarnet zijn Dave en ik even het reisbureau binnen gesprongen...
Op zoek naar ideetjes voor onze huwelijksreis...
Ok, met nog 310 dagen op de teller, hebben we nog veel tijd, maar we zijn van mening dat wat gedaan is, gedaan is...

We zouden graag direct na ons huwelijksfeest op reis vertrekken...
Wel eerst nog gezellig brunchen met de familie en dan hup, het vliegtuig op...

We dachten aan een soort safari gekoppeld aan een strandvakantie, maar dan wel een strandvakantie dag je nog daguitstappen kan doen... We zijn niet echt het type van opstaan, eten, zonnen, eten, zonnen, douchen, eten, slapen... Allee, jullie weten wel wat ik bedoel he ;)

In het reisbureau sprak de mevrouw ook over Mexico...
Dat lijkt ons ook wel de moeite...

Heeft iemand tips, ervaringen of what ever...

Groetjes,
Een dromend bruidje :)

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 1048

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik27-7-2011 18:54:42

Mexico, daar kan je dàgen rondlopen en bezoeken en met een binnenvlucht ben je na ong. een half uur op het eiland Cozumel, met z'n prachtige stranden. Deze bestemming zal jullie beslist bevallen als het, zoals je zelf zegt, niet is om bruin te bakken dagen aan een stuk !

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik27-7-2011 19:03:43

mexico is inderdaad prachtig! wij zijn er dit jaar in mei geweest!!!

Evi
18-8-2012
 Meld misbruik27-7-2011 19:25:45

hallo!

Mexico staat bij ons ook op het lijstje, maar wij zijn wel van plan om een cruise te doen..
ik denk niet dat jullie er echt te vroeg bij zijn hoor, wij zijn vorige week ook naar onze reis beginnen uitkijken en ze vertelden ons dat je bij heel veel huwelijksreizen ongelooflijke vroegboekkortingen hebt!

ze hebben ons een site gegeven waar je allemaal promoties kan op terugvinden: www.enjoyparadise.com

dat zijn dan promoties, gelijk de cruises die wij in de brochures hadden zien staan waar je van de prijzen achterover valt (10.000-12.000euro..) en op die site staan ze dan in aanbieding voor 2000euro!!

ik zou gewoon zo veel mogelijk rondkijken en informeren!
heel veel succes!!

liefs,
Evi & Lex

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik27-7-2011 20:35:00

hoi

Wij deden een rondreis door Thailand, met als afsluiter een duikcursus op één van de mooie eilanden...

We hebben een afwisseling gedaan van cultuur (Bangkok, Ayutthaya, Kanchanaburi), natuur (een national park in het zuiden) en "strand" (Koh Pangan, Koh Tao (ideaal duikeiland) en Koh Samui - we hebben wel nooit op het strand gelegen, want dat zegt ons ook niet zo veel).

Niet echt een safari dus, maar de natuur is er wel overweldigend!

groetjes
Joyce

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik27-7-2011 21:44:03

Onze huwelijksreis is ook naar mexico maar dan in januari. Je moet eens kijken op arke.nl, heel lage prijzen in vergelijking met België

groetjes

Amy
25-5-2012
 Meld misbruik27-7-2011 21:47:37

Bij ons stond mexico ook op onslijstje maar het reisbureau heeft ons dit afgeraden omdat het daar dan het orkaan seizeon is.
Wij gaan nu naar curaçoa.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik27-7-2011 21:52:11

Hallo bruidjes...

Bedankt voor de vele tips en ideetjes :)

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik27-7-2011 22:11:03

Wat ook prachtig is, is Kenia. Hier kan je bv een weekje safari doen (masai mara is prachtig, zeker als je daar eens een luchtballonvlucht over het park doet!, maar Tsavo Oost en West zijn ook zeer leuk)
Daarna kan je gaan uitrusten in een van de hotels aan de kust van Mombasa. Je kan vanuit de kust nog leuke uitstappen doen zoals Mombasa zelf gaan bezoeken, Paradise lost. De kust is prachtig met zijn parelwitte stranden. Het is dan ook een geliefkoosde plek om na enkele jaren je trouwbelofte te hernieuwen, maar je kan er evengoed op huwelijksreis gaan natuurlijk :)
Ikzelf ben 6jaar geleden 3 weken op verlof geweest in Kenia en heb gewoon 3 weken hotel geboekt maar ben enorm veel gaan afzien op mijn eentje. Met de lokale bevolking (werkte in het hotel) nog wel, gewoonweg super. Het is een land waar velen niet direct aan denken, maar het heeft zo veel te bieden op cultureel vlak. Een prachtig land met een al even prachtige bevolking!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik27-7-2011 22:53:23

Hey Eline,

Wij hebben ook al aan Kenia gedacht :)

We hebben hier een stapel boeken liggen en gaan er binnenkort in wegdromen...

Bedankt voor de ervaringstips...

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik28-7-2011 9:05:27

Nathalie, wij gaan naar Zuid-Afrika! Stuur me maar een privé berichtje als je meer uitleg wil. We hebben geboekt via www.africatours.be

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-7-2011 11:40:49

In Kenya kampt men -momenteel weliswaar- met hongersnood door de grote droogte... Of die situatie tegen 2012 er zoveel beter zal uitzien, blijft de vraag, he...

Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik29-7-2011 14:05:21

Wij gaan ook naar Mexico! De dag na ons huwelijk vertrekken we al. Wij wilden ook een strandvakantie, maar niet op zo'n manier dat je dagenlang niets anders doet dan luieren op het strand. We wilden een locatie waar we tussendoor van die kleine excursies konden doen en ook wat cultuur konden opsnuiven. Daarmee is het Mexico geworden! Ik kijk er erg naar uit :-)

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 13:16:59

@ Fredie... Idd, maar hoelang dat blijft duren is de vraag he...

@ Bruidje... Indien je wil, mag je me altijd nadien je reisverslagje doorsturen... Ben enorm benieuwd naar persoonlijke ervaringen...
Wij willen ook de dag nadien vertrekken...

Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik30-7-2011 17:56:49

Oké Nathalie, dat zal ik doen :) x

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik31-7-2011 13:48:39

Bruidje, je bent een schat :) x

Tania
14-7-2012
 Meld misbruik2-8-2011 15:45:31

Wij zijn gisteren ook al naar het reisbureau geweest, wij gaan kiezen tussen mexico - dom rep - curacoa en Aruba.

Spijtig genoeg moeten wij onze huwelijksreis tijdens het bouwverlof doen wat gelijk is aan belachelijk hoge prijzen in vergelijking met andere periodes (ik ben al een aantal keer van mijn stoel gevallen als ik een berekening maakte)

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik4-8-2011 14:41:58

Hey Tania,

Zot he die prijzen...

Eerlijk gezegd heb ik ze nog niet uitgeteld ;)

Bij ons gaat het nu tussen Mexico en Afrika...
We willen graag een vakantie waar we iets kunnen doen en bekijken...
Natuurlijk willen we ook wel echt genieten van onze witte bruidsweken ;)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:17:35

mexico ... onze ervaring (wij hebben daar enorm veel uitstappen gedaan, en elke dag een dagboek bijgehouden maar moet dit nog op pc zetten enkele antwoorden bij jouw verwachtingen van een huwelijksreis)
-we willen graag een vakantie waar we iets kunnen doen en bekijken ...

: doen = watersporten, winkeltjes, Xplore (rij met jeeps door een jungel en door de grotten, vaar met roeiboten door de parcours in grotten, geniet van het prachtige landschap terwijl je verschillende malen per parcours naar beneden een sprong waagt... juist filmpje gekeken op youtube = staat er dus op!), Sian Ka'an (jeepsafari + mensen van daar bezoeken = prachtig!!!), Delphinus Primax (zwemmen met dolfijnen), photoshoot met professionele fotograaf
: bekijken = tulum/Xelha,Chichen Itza + Sunrise, Xcaret = voornamelijk natuur, geschiedenis en cultuur. maar ook prachtige shows in het hotel + op uitstap!
- genieten : dit kan in Mexico volop... als je hun cultuur en geschiedenis leert kennen kom je al snel te weten waarom zij hun zo in dienst stellen van de toeristen. zij zijn vroeger zeer gedomineerd geweest door de Spanjaarden en hadden toen al weinig te zeggen... dit zie je nu heel sterk aan de service die ze voor je doen! niets is te veel!
- onze kamer was bovenop nog een voltreffer!!! wij hadden een ruime kamer dat uitkwam op het strand (wij hadden geboekt met zeezicht maar blijkbaar een ruime suite (onze huwelijkssuite lachten we altijd :) ... wij zijn er verloofd en vonden het echt een droom). wat de kamer inhield : inkom, ruime hoek met tafel en twee stoelen, koffiezetapparaat enz, wc, lavabo, ruime inloopdouche, brubbelbad, ruim en groot bed!!! en een tv. wij hadden in ons hotel goed eten, 3 restaurants, en ontbijt op de kamer kon je ook aanvragen = all-in!
EN we konden nog van alle mogelijkheden van een ander hotel gebruik maken :)
wij gaan later nog een keertje zeker en vast terug!!! maar 2 jaar na elkaar ga ik zeker niet naar hetzelfde ook al is het fantastisch want anders was er geen twijfel mogelijk bij ons!!!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:21:53

en voor de belachelijke hoge prijzen ... bij hebben via sunjets geboekt = enorm voordelig tegenover een ander reisbureau om naar mexico te gaan!!!

goede service en daar alles het zelfde als jetair-klanten :)

Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik4-8-2011 15:23:34

Wauw Dorien bedankt voor de leuke tips. Wij vertrekken de dag na onze bruiloft op huwelijksreis naar Mexico, meer bepaald Tulum! Je tips heb ik al gekopieerd en opgeslagen, gaan zeker wel handig zijn! x

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:38:01

wij zijn in mei geweest naar 'viva wyndham azteca hotel' in playa del carmen ... mijn zus was daar een jaar eerder geweest! beide droomreizen gehad :)

je kan er natuurlijk nog veel meer doen : tennis, golfbanen, ... :)

geniet er van!!!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik5-8-2011 11:58:43

Waw Dorien, dank je wel voor de tips...
Mexico lijkt me ook wel de moeite, maar het is al lang dat Dave en ik bezig zijn van een safari in Afrika... Egypte staat ook al lang op mijn verlanglijstje, maar de periode is niet ideaal...
Gelukkig hebben we nog eventjes tijd om na te denken...
Wat wel zo is (vind ik persoonlijk) dat je op safari (wij zouden dat de 1e week van het verblijf doet) niet zo echt kan honeymonen... Maar het land spreekt me zo aan..............

Nog veel denkwerk dus :)

Groetjes,
Nathalie

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik5-8-2011 13:41:43

ik ben nu vooral aan het denken om ergens op een olifant te gaan rijden :) lijkt me zo leuk!!!
en denk hierbij ook aan de mogelijkheid om naar afrika te gaan

in egypte ben ik twee jaar geleden geweest met een vriendin ... dat zou ik nu niet meteen nemen voor een huwelijksreis ... wij hebben toen enkel goed gegeten toen we op uitstap gingen :) waren wij blij dat we er wel enkele deden!!!

deze nacht heb ik iets gehad met india... in mijn dromen dus misschien is daar ook wel iets te zien :) Ik kijk alvast verder maar mijn vriend heeft me al laten verstaan dat hij geen 14dagen meer weg wil :(

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik8-8-2011 11:47:36

Hey Dorien,

Egypte wil ik ook ooit doen...
We gingen normaal in november gaan, maar met die rellen hebben we wijselijk besloten toch niet te gaan...

Egypte lijkt me de max, vroeger op school, had ik enkel goede punten bij Geschiedenis als het over de Egyptenaren ging ;)

Ooooh leuk, een olifant... Maar ik blijf er liever naast staan... Is me wat te hoog ;)
Ik rijd zelf al 22jr paard, maar een olifant is zoveel groter...

Hoelang zouden jullie gaan?
Wij zouden voor 14 dagen of zo gaan...
Ik wil wel langer, maar ik ga onze mini- zoo (onze beestjes) nu al super hard missen...

Groetjes,
Nathalie

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik8-8-2011 19:07:50

van een paard heb ik dan weer schrik ;)

wij gaan normaal altijd 14nachten ... maar mijn vriend heeft me nu al gezegd dat hij dat niet wil ofwel 10 ofwel 12 dagen op huwelijksreis ... mja het kost dan ook allemaal zoveel geld!!!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik10-8-2011 14:42:45

Een paard is veel kalmer vind ik en met een grotere aaibaarheidsfactor ;)

Idd, veel centjes he...
Maar we trouwen maar 1 keer :D

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums