TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Hanne
1-10-2011
|
29-7-2011 9:04:37
Dag An, ik begrijp je gevoelens en ik zou het er ook heel moeilijk mee hebben. Ik veronderstel dat jouw kleed wel een lang model is? In dat geval denk ik dat het niemand zal opvallen dat jouw schoonzus een ingekort trouwkleed aan heeft, het kan even goed een heel mooi en chique suite kleed zijn. Ik stel me wel wat vragen bij die winkel, want welke winkeldame van een bruidswinkel verkoopt nu een trouwkleed aan iemand van de suite?! In jouw plaats zou ik er ook echt een dipje van hebben, en je schoonmama en schoonzus hadden zelf moeten beseffen dat je zoiets niet doet. Maar ik denk niet dat het andere genodigden zal opvallen. Veel sterkte ermee, Hanne
|
|
Sofie
28-8-2010
|
29-7-2011 9:08:50
Hey An,
Dit lijkt me inderdaad niet leuk!!
Maar volgens mij zal iedereen wel zien dat jij de bruid bent. Jij gaat immers stralen naast je kersverse man. En het feit dat je schoonzus dit heeft gedaan toont aan dat ze alvast heel weinig verstand heeft!!
groetjes
sofie
|
|
Melodie
4-6-2011
|
29-7-2011 9:11:35
Amai, da's inderdaad een overdreven kleed... daarmee kan je toch geen kerk binnenwandelen :-s. Als het een troost is, ik vind het er wel écht niet uitzien als een trouwkleed. En ik ben er zeker van dat jij er véél stijlvoller en romantischer zal uitzien. Die open rug is misschien mooi voor een cocktail party, maar voor een trouw mag het toch stijlvoller...
Niks van aantrekken! En eerlijk waar, op die dag wordt er naar niemand anders gekeken als naar de bruid, ongeacht hoe duur ze ook aan zijn!!
|
|
An
25-5-2012
|
29-7-2011 9:11:57
Het erge is dat ik nog niet eens ben gaan kijken voor een kleed...
Alvast bedankt om dit te lezen, nu ik het hier zo zie staan besef ik pas hoe lang mijn bericht is :-)
|
|
Astrid
9-7-2011
|
29-7-2011 9:16:32
Niet leuk!! Maar jij gaat de show stelen op jouw dag en niet je schoonzus!!! Ik ben er zeker van dat jouw trouwkleed zoveel keer mooier gaat zijn, maar het is idd not done!! Als het ingekort wordt, zal het bij haar wel minder opvallen dat het een trouwkleed kan zijn en het is (als ik de foto bekijk) niet echt de kleur van andere trouwkleden denk ik...
Anders: ga eens naar de winkel en bekijk zelf de stof eens, misschien ben je dan wat meer gerust??
In ieder geval: JIJ gaat stralen op JOUW dag! Je schoonzus loopt er bij als versiering, maar JIJ gaat de mooiste zijn!!! Ben ik van overtuigd!!
Grtjs
|
|
Hanne
1-10-2011
|
29-7-2011 9:22:36
An, ik zou het ook extra erg vinden als ik zelf mijn kleed nog niet had. Maar bekijk het zo: het zal je geen enkele moeite kosten om een mooier en stijlvoller kleed te vinden dan dat
|
|
Shanna
8-6-2012
|
29-7-2011 9:23:49
Hey An,
Dit zou ik ook niet leuk vinden. Nu ja, Pierre-Yves, zoals Hanne al aangaf, daar zijn de winkeljuffrouwen dan ook niet slimmer om dit voor te stellen aan iemand van de suite. Nu ja, voor hen is het pure verkoop hé. Al wat verkocht is betekent kassa, kassa voor hen.
Ik ken dat kleedje, is idd wel een mooi kleedje, maar als ze het echt zal inkorten, dan lijkt het nog op een chique suite-kleedje hé. Jij bent diegene die in een mooi lang (wit) kleed zal stralen die dag. Ik begrijp hoe je je voelt, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Laat dit aan jou voorbij gaan. Je kan dan nog ten gepaste tijde (en dat zou ik zeker doen) eens een gepaste opmerking maken hé. Als iedereen dit weet zullen ze haar met jouw trouwfeest niet al te lief bekijken denk ik ...
Laat het niet te fel aan je hartje komen ...
Groetjes
|
|
Annelies
7-8-2010
|
29-7-2011 9:27:23
Hallo An, Ik kan je volkomen begrijpen. Ik zou het ook niet erg appreciëren. Ik begrijp het eigenlijk langs haar kant niet. Je gaat toch niet als gast van de suite bij de trouwkledij kijken? Wat ik nog minder begrijp is dat ze dit in de winkel voorgesteld hebben. Had ze het nu nog met jullie besproken, dan was het nog anders geweest, maar zomaar al gaan bestellen zonder dat jullie ervan op de hoogte zijn? Neem nu dat jullie een dresscode voor de suite willen dan zou dit ook al niet meer gaan.... want ik vermoed dat ze hier niet naar gevraagd hebben. Het wordt ingekort... dat is toch al iets. Dan is het 'trouwjurk' er toch ook al een beetje vanaf. Ik vind het persoonlijk wat té, die open rug. Als trouwkleedje met het sleepje vind ik dat het wel kan, maar als ik de sleep wegdenk vind ik het toch maar een raar zicht. Een beetje erover zelfs! Ik zou even afwachten hoe het gesprek met zijn moeder verloopt, maar ik vind dat je dit even mag melden dat je het niet erg gepast vind. Ik zou er nu niet dadelijk klinkende ruzie voor gaan maken want dan ben je misschien nog verder van huis en wordt het allemaal nog erger. Wie wat ook draagt, jullie met zijn tweetjes zijn de sterren van de dag... en geloof mij, ze zullen jullie wel herkennen hoor! Succes Groetjes Annelies
|
|
Wendy
11-5-2012
|
29-7-2011 9:47:53
Ik zou het ook niet fijn vinden. Maar ben ook eens gaan kijken het is niet echt een kleedje dat ik zou aandoen.
En hoe gaat het eruit zien met die open rug als je het gaat inkorten. Dan krijgt het kleedje al een heel ander beeld he. Wie weet vindt ze het dan zelf niet meer schoon en doet ze toch iets anders aan.
groetjes
|
|
Lotte
23-6-2012
|
29-7-2011 10:04:02
Hey An,
als het een troost kan zijn: je kan het kleedje ook terug vinden bij de feestcollectie van Pierre Yves, maar dan in het rood.
In het rood kan ik het nog begrijpen, maar in het beige/gebroken wit? Ik vind het ook niet kunnen, maar ik twijfel er niet aan dat jij zal schitteren.
En zoals Wendy al zegt: ik twijfel of het jurkje nog dezelfde uitstraling zal hebben als het ingekort is.
Trek het je niet te hard aan meid!
Groetjes en liefs
|
|
Lynn
21-9-2012
|
29-7-2011 11:01:16
Hey Ik begrijp je frustratie, maar om eertlijk te zijn vind ik het er niet uitzien als een trouwkleed. Ik vind het echt een mooi kleedje en persoonlijk zou ik het niet erg vinden als iemand van onze genodigden zo'n kleedje aan heeft, maar dat is iedereen zijn stijl natuurlijk ... Groetjes
|
|
sonja
|
29-7-2011 11:08:52
Dat zie je nog wel dat een kleed zowel bij bruid als bij suite staat. Amai, die is ook wel op tijd naar een kleed gaan kijken ! En wat jammer dat jij daar niet bij was... En wist ze dat jij wit kiest ? Wat als jij nu graag champagnekleur ofzo wil ? Soit,mij doet het niet denken aan een bruidsjurk dus lig er niet van wakker !
|
|
vicky
10-9-2011
|
29-7-2011 11:09:41
amaai mijn mond viel toch open van verbazing toen ik je berichtje hier las ik vind dat echt wel erg voor je. Al een geluk dat ze het toch wel gaat laten inkorten dan
|
|
Sofie
28-8-2010
|
29-7-2011 11:22:49
Na alle berichtjes ben ik ook even snel gaan kijken op de website. het kleed vind ik nu ook niets echt een trouwkleed (veel te open vanachter). Vraag me wel af wat het effect gaat zijn als ze dat laat verkorten. Volgens mij gaat die open rug dan helemaal niet meer uitkomen. Zo een open rug vraagt om een lang kleed.
Dus ik denk dat je zeker niets te vrezen hebt dat zij er beter zal uitkomen!!
|
|
An
25-5-2012
|
29-7-2011 11:51:42
Merci allemaal voor jullie reactie, doet echt deugd. Mijn verloofde doet zijn best om mij te begrijpen maar kan geen slecht woord over zijn familie verdragen, mijn vriendinnen zijn allemaal op vakantie en mijn zus/getuige is nogal licht ontvlambaar waardoor ze mij meer opjaagt dan kalmeert *zucht* :-)
Ik had al wel eens gezegd dat ik een wit kleed wilde maar ik heb nog niks gepast dus misschien had ik wel eens een andere kleur geprobeerd. Tja, ik zal me erbij moeten neerleggen, 't is gewoon het gedacht. Het is inderdaad geen lelijk kleed, maar het is en blijft een trouwkleed voor mij...
|
|
Léonore
4-2-2012
|
29-7-2011 12:02:23
Hallo An,
Ik heb het ook bekeken en ik vind gewoon de kleur al not done!!!!
Wat een pretentie zeg... Ik zou gewoon WOEST zijn. Het is en blijft een trouwkleed, het gedacht alleen al is voldoende.
Groetjes!
|
|
Sarah
17-12-2011
|
29-7-2011 13:02:13
Ik ga volledig akkoord met Léonore. Dit doe je gewoon niet!
|
|
Nathalie
2-6-2012
|
29-7-2011 13:03:55
Hey Ann,
Ik ben ook even gaan kijken naar het kleed... Nu vraag ik me echt af hoe dat er gaat uitzien in het kort...
Het kleed is niet bepaald mijn genre, maar doet me ook niet denken aan een trouwkleed...
Ik begrijp je wel volkomen dat het niet leuk is te weten dat iemand in de suite ook een jurk uit de trouwcollectie aan heeft, maar zoals hier boven vermeld..................
Jij gaat zeker stralen in een prachtige jurk die niet enkel echt een trouwjurk zal zijn, maar er ook zal uitzien als en trouwjurk...
Misschien gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het je niet aan te trekken...
Dikke knuf,
Nathalie
|
|
ellen
14-4-2012
|
29-7-2011 13:14:02
Hey, Amai, ik kook als ik jou mailtje lees.... ik vind dat jij inderdaad nog zeer rustig blijft. Chapeau! Echt waar, ikzelf zou me er niet mé kunnen verzoenen... maar als het kleed zal ingekort zijn, zal het inderdaad op een suite kleed lijken. Je moet maar denken Pipa droeg ook een lang wit kleed en je zag ook nog steeds wie de bruid was. Ik vind het echt knap van je dat je hieronder zo rustig kan blijven. Maar bespreek het zeker eens met jou schoonmama, want is echt wel iets waar je jou niet moet in laten doen. Veel groetjes Ellen
|
|
Esther
3-9-2011
|
29-7-2011 14:17:29
Hey Ann
Ben ook eens gaan piepen... Eerlijk? Vind het een lelijk kleed Zoals sommigen hier al aangeven: totaal zonder stijl en echt niet smaakvol.
Dus... Jij gaat er sowieso als een echte bruid uit zien!!!!
xxx
|
|
Nancy
10-9-2011
|
29-7-2011 14:23:32
hey
ben even gaan kijken naar het kleedje maar sorry vind het echt niet mooi.
en verkorten lijkt me niet echt gepast bij dat kleedje te veel bloot maakt het echt niet mooier hoor
je verloofde gaat jou zo wie zo de mooiste vinden.
|
|
Sharon
20-8-2011
|
29-7-2011 15:17:35
Nee je overdrijft niet! Ik zou furieus zijn! Als ik naar een trouwfeest ga, doe ik speciaal niets wit aan... Omdat de bruid toch moet opvallen. Zelfs al ga ik gewoon naar de receptie of het avondfeest! Dus iemand die in de suite meeloopt, doet ook niets wit aan... Ook al is het niet echt een trouwkleed, wit (of champagne of Ivoor) is not done! En bij haar is het daarbovenop ook nog een echt trouwkleed dat ze kiest... Als ze dat zo graag wil aandoen, als ze dan zelf trouwt hé :)!
Allé, ik vind het ook een lelijk kleed en vooral idd heel veel bloot en als je het laat inkorten zeker. Maar dan nog, kan ze (vind ik) niet in een trouwkleed komen (er zijn veel bruidjes die in het kort trouwen) op jou trouwfeest!
Sorry, ik ben misschien een beetje te hevig vandaag, sorry!
Doei
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
29-7-2011 15:20:56
Hoi Ann, Je reactie is echt wel te begrijpen. Als het een troost kan zijn: 1. Het ziet er niet echt een trouwkleed uit 2. Ingekort gaat het gewoon compleet zijn effect missen, ondanks de ongetwijfeld dure aankoop zal het er volgens mij zelfs vrij 'cheap' uitzien. 3. Jij zal ongetwijfeld stralen als de enige echte bruid! Niemand gaat doorhebben dat dat kleed in feite een trouwkleed is. Al blijft het écht wel not done! Chapeau van jou dat je zo kalm blijft, ik zou compleet uit mn dak gaan. Dus kop op meisje, en zelf op jacht naar de ultieme trouwjurk! PS: prachtige trouwdatum hebben jullie
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
29-7-2011 17:03:05
Troost je, je bent niet de enige! Bij mij kwam de schoonzus onverwacht in het wit opdagen! niets aan te doen... Op de dag zelf gingen veel mensen naar mijn mama en zus en zeiden ze dat het écht niet kon... zij was dus de slechte... ik niet... acheraf zijn ook veel mensen naar mij gekomen en zeiden ze ook dat dit de ongeschreven regel van een huwelijk is... nuja sommige hebben gewoon geen tact! Had ik het op voorhand geweten, dan had ik er haar zeker over aangesproken --> Ze had een ander kleed, maar ze was in twee weken tijd verdikt (zei ze als excuus) en daarom is ze de dag voor de trouw nog vlug een kleed gaan zoeken en zogezegd bestond er op dat moment alleen maar een wit kleed meer....
|
|
patsy
19-8-2011
|
29-7-2011 17:05:19
hey ik begrijp u reactie ook helemaal, ik heb hetzelfde voor, heb ook vernomen dat men schoonzus ook in een wit kleedje komt, ik vindt dit echt niet kunnen, ze hebben geen respect voor de bruid. Ik ben niet volledig in het wit en ze wist dit en vind het erg dat zij met een wit kleed komt aanlopen, het is wel kort bij haar maar vind dat je zoiets niet doet. Maar weet wel het is u dag en jij zal stralen. Geniet er van want u dag is er vlug hoor.
|
|
debbie
14-10-2011
|
29-7-2011 18:26:35
hallo
ik geef leonore en sarah gelijk. dit is not done. ook al gaat het kleed op niks trekken als het in gekort wordt. ik vind dit echt niet kunnen. als dit mijn schoonzus was dan had ik het haar goed gezegd. ik zou echt woest zijn. voor hetzelfde wil jij miscchien wel in champagne een kleed?? echt schandalig. en dat het kleed bij trouwkleed en als bij suite staan vind ik ook wel gek.
ik denk dat het niet gemakkelijk is. misschien kun je het er over hebben dat je er toch wel mee zit?
groetjes
debbie
|
|
an
12-8-2011
|
29-7-2011 20:23:02
An, ik heb ook eens naar het kleedje gekeken. Persoonlijk vind ik het ook geen "echte" trouwjurk zoals de meeste het voorstellen dus als ik je daar al een beetje geruster kan mee stellen. Het is wel zo dat ik het ook helemaal niet zou kunnen hebben!!! Grrr alleen ik en ik alleen mag wit dragen, een witte broek of rok of enkel top zou ik prima vinden, dat is wel mooi maar helemaal in het wit en zo'n chique kleed, euh euh not done!
Ik ben iemand die euhm dat nooit in haar gezicht zou zeggen maar ik zou het via een achterweggetje doen... Zo zeggen van "de die komt misschien in het wit enja ik vind dat totaal niet kunnen! Allé da doede nu toch ni op een trouwfeest. Dagt is tegen de etiquette!" Beetje sip doen mss valt haar eurootje dan wel?
Misschien kan je vragen of ze het enkel met een middagactiviteit kan aandoen?(Als die er is) Want s avonds wil jij in het wit zijn en anders val jij niet zo op, zou ik zeggen :)
|
|
Kathleen
20-8-2011
|
29-7-2011 20:42:15
Dat is grof en ik zou haar gewoon even laten weten hoe je erover denkt. Als je dat moeilijk vindt om te zeggen schrijf je misschien beter een mailtje, maar dan heb je het haar tenminste laten weten.
Toen mijn zus 2 jaar geleden trouwde en ik op zoek was naar een suitekleed, werd ik verliefd op een rood lang kleed. De verkoopster zei dat ik het gerust kon passen en toen ik het aanhad vond ik het echt fantastisch. Iedereen in de winkel zei ook dat het mij goed stond dus ik was helemaal verkocht. Pas nadien vertelde de verkoopster mij dat het eigenlijk een trouwkleed was. (ook wel stom van die verkoopster om dat eerst te verzwijgen en tóch te laten passen) Soit, ik vond het heel spijtig maar ik heb het kleed wel laten hangen (ondanks dat mijn zus in het wit getrouwd is).
In ieder geval: ik ben er wel van overtuigd dat het de dag zelf wel duidelijk genoeg zal zijn wie de bruid is, daar moet je je niet teveel zorgen om maken!
|
|
daisy
8-9-2012
|
30-7-2011 12:07:43
Niet leuk!! Pff... als ik eraan denk dat dat bij mij zou gebeuren, ik werd gek!!
Op het trouwfeest van een goede vriendin van me had een kennis van haar ook een wit (lang!!!) kleed aan...
Iedereen was verontwaardigd en heeft haar dan ook genegeerd! Dit doe je gewoon niet!
Jou schoonzus zal zich gewoon op een negatieve manier in de kijker zetten door dit te doen!
Mijn persoonlijke mening, ik vind het geen mooi kleed!
Jij zal stralen die dag, want het is je grote dag, ongeacht wat je draagt zal iedereen wel aan je merken dat jij de gelukkige bent!!
groetjes!!
|
|
robine
31-8-2012
|
8-8-2011 19:44:20
Hoi, ik ben ook eens gaan piepen en het trekt op niks !! echt niet mooi... ze maar zeker dat ze negatieve commentaar zal krijgen en jij er perfect gaat uitzien ;)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|