Nu Online
Momenteel zijn er 297 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sta ik achter op schema of niet??

30-7-2011 18:33:13
Hallo,

ik zit bijna elke dag op het forum om wat leuke tips of ideetjes op te doen.
Maar ik merk dat de bruidjes die rond mijn trouwdag trouwen al meerdere plannen hebben vast liggen dan ik.
Sta ik dan zoveel achter?? Ik trouw 23 juni 2012 en dit ligt vast: zaal, kleed, dj, fotograaf.
In sept gaan mijn mama en ik voor schoenen kijken (dit moest van de mevr van de winkel van mijn kleed, heb men 1ste pas in januari en dan moet ik men schoenen al bij hebben)

Normaal gaan mijn verloofde en ik in sept ook kijken voor vervoer en dan wou ik bellen naar een ceremoniemeester. Ik heb ook geen flauw idee wat een ceremoniemeester kost. Getrouwde of toekomstige bruidjes kan iem mij hier een antw op geven aub??

Britt
23-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1039

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 18:42:11

Hey,
Ik trouw dezelfde dag als u en bij mij ligt zaal, DJ, fotograaf vast. Voor mijn kleed ga ik in augustus of september eens zien.
Een ceremoniemeester zit meestal tussen de 150 en 250euro voor 4uur. Ik weet niet vanwaar dat je bent maar in Antwerpen zou een goeie zitten, Pierre Loncin. Ik heb er eens prijs gevraagd en dat was een 150euro dacht ik, goedkoper dan de meeste die ik al eerder tegengekomen was. Maar aangezien we niet voor de kerk gaan trouwen nemen we geen ceremoniemeester. Daar was die man ook heel eerlijk in: dat het vooral interessant is als je ook voor de kerk trouwt. Als je iemand goed wil zou ik nu al beginnen rondhoren, zodat die ceremoniemeester zeker niet bezet is in juni.
Eline

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 18:48:18

Ja ik ben van Antwerpen dus dan kan ik mss daar eens horen. We zijn er ng ni echt uit of het de kerk wordt of een ceremonie ergens anders. Dan sta ik eigelijk evenver als u. Wanneer gaan jullie voor vervoer kijken?

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik30-7-2011 18:54:11

ik weet niet van waar je in antwerpen bent maar wij hebben ons vervoer bij onze ceremoniemeester erwin uit tielt-winge : samen kost dit ons 700 euro ... onze ceremoniemeester helpt ons ook wel wat op voorhand en we kunnen heel wat bij hem vinden. ons vervoer is een limousine ...

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik30-7-2011 18:54:44

Hey
Jullie trouwen een maand voor ons. Wij hebben al iets meer geregeld dan jullie,maar ik denk wel dat je op schema zit hoor.
Wij hebben al:
* zaal
* fotograaf
* vervoer (dit zijn vrienden met ee huifkar)
* misboekje op pc (men schoonzus had zo een bundeltje om dat samen te stellen en mocht het even lenen)
* uur kerk en wet liggen vast
* getuigen zijn gevraagd
* ceremoniemeester (een vriend van ons)

Voor mijn kleedje ga ik wachten tot de nieuwe collectie.

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 18:56:56

Wij gaan geen vervoer nemen. We wilden eerst zo'n bus voor 25à30personen (grote suite...). Maar we kregen de prijzen die ze er voor vroegen echt niet ingelast in ons budget. Dus we gaan, vooral nu we niet voor de kerk trouwen (anders had ik het toch wel de moeite gevonden), eigen vervoer nemen. Voor ons twee gaan we waarschijnlijk wel een witte mini cooper cabrio huren bij Dockx.
Trouwens, 1 van de laagste prijzen die ik gevonden had was bij de just married company. Hun uren beginnen pas te lopen wanneer ze bij u aankomen tot dat je bij het laatste adres aankomt, ipv dat ze bij hen vertrekken en moeten aankomen (garage-garage zoals je vaak leest). Scheelt toch al veel in tijd he als je veel moet rijden. Als we een bus hadden gepakt, had het bij hen geweest.

Jessica

Meld misbruik30-7-2011 18:59:04

Hoi Britt

Als je nog op zoek bent naar een goede ceremoniemeester, leg je oor dan zeker even te luisteren bij Davy van Alle Gebeure. Een hele goede!

Je bent zeker nog op schema denk ik hoor, je hebt de belangrijkste zaken al ingepland, en de rest rustig aan en vooral genieten van de voorbereidingen!

Vele groetjes
Jessica

GlitGlam

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 19:23:40

@ Eline: ik ben eens gaan kijken naar Just married company en de prijs valt ng mee. Maar bij Retro (denk dat die in aartselaar zitten) was onze bus goedkoper dat we gezien hebben. Mijn vriend zou graag mini coopers hebben en zelf rijden. Maar dan hebben we er toch wel enkele nodig hoor. Want zo een mini cooper is niet zo groot en heb schrik dat ik er met mijn kleed niet ga ingeraken. Kun je in een mini cooper met 4 zitten denk je? Want dan hebben we er 4 nodig...

@ Dorien: heb eens gaan kijken ma ik zie niet direct bussen staan tussen zijn vervoer. Het zal ofwel een bus worden of mini coopers.

@ Jessica: bedankt voor de tip

@ Ann : is het moeilijk om ceremoniemeester te "spelen" want dan zou ik het ook wel aan een vriendin durven vragen.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik30-7-2011 20:07:41

Vorig jaar hadden mijn schoonbroer en zijn vrouw voor hun huwelijk ook een vriend genomen en dat is toch allemaal goed verlopen. Vandaar dat wij ook een vriend genomen hebben. Dat is toch al een beetje centjes uitgespaard.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 20:50:12

Hey Britt,

Wij trouwen op dezelfde dag! Wij hebben wel al vervoer en ceremoniemeester maar ik heb nog geen kleedje. Ben wel al één keer gaan passen maar ga nog een beetje verder kijken in de nieuwe collectie. Ik denk wel dat je heel goed op schema zit hoor! Ik zou me zeker geen zorge maken!

Ik rijd zelf met een mini cooper (mijn bedrijfsautootje). Hij is zwart met een wit dakje en witte spiegeltjes. Ik vond dit wel mooi passen op een trouw maar dan was ik toch aan het denken dat het misschien wat krap zou worden. Daarom hebben we toch besloten om voor ander vervoer te kiezen (een mooie witte oldtimer).

Liefs,

Nathalie

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 20:51:50

Oh ja, onze ceremoniemeester kost 250 EUR voor een hele dag (van 's morgens bij ons huisje tot wanneer we aan tafel zitten). Hij is wel van Lovendegem bij Gent dus da's misschien wat ver.

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 21:05:07

Normaal kan je met 4 in een mini. Heeft je kleed een zeer brede rok? Dan weet ik ook niet goed of het ideaal is. Heb die retro toch ook even een mail gestuurd. Misschien valt hun prijs nog beter mee. Want een bus maakt het toch dat tikkeltje specialer vind ik :)

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik30-7-2011 21:43:07

@ eline: zal je een link via privebericht doorsture van men kleed
ik dacht dat de prijs rond de 550 euro lag. Met km dacht ik.

@ nathalie: ja het zou zijn voor heel de suite en dan zelf rijden. dus zo:
auto 1: mijn verloofde en ik + bruidskindjes
auto 2: mijn ouders en schoonouders
auto 3: mijn getuige en zijn getuige + partners
auto 4: mijn zus + schoonbroer en zijn broer + schoonzus
auto 5: zijn zus + schoonbroer

eigelijk het liefste van al zou ik graag een bus hebben. Maar nu zijn er vrienden van ons dat plots ook trouwen en dit een 3tal weken voor ons enik weet dat zij al zo een bus nemen, dus is er niets origineels meer aan voor onze vrienden en vr ons.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik31-7-2011 9:46:29

Je kan met 4 in een mini hoor maar het is wel niet superruim. Als je een "wijd" kleedje hebt (je snapt wel wat ik bedoel :)) zal je je stoel wel een beetje naar achter moeten zetten. Maar natuurlijk zitten er bij jullie achteraan bruidskindjes (die nemen niet veel plaats in met hun korte beentjes). Hou er ook rekening mee dat, als je vanachter zit, je toch een beetje lenig moet zijn om uit de auto te komen (mini heeft maar 2 deuren hè). Ik zie dat er geen opa's en oma's in jullie auto's zitten dus dat moet wel lukken. Vorig weekend was ik met mijn mama, zus en oma naar Rotterdam gereden (ik reed) om trouwkleedjes te passen. Iedereen had voldoende plaats om te zitten (niet superruim maar gewoon ok) maar mijn oma vond het niet zo makkelijk om in en uit de auto te komen (ze zat achteraan).

Een stoet van 5 mini's is wel cool hoor! Zo'n beetje "Italian job"-effect :)

Liefs,

Nathalie

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik31-7-2011 12:15:49

Awel dan denk ik dat ik toch eens ga rondhoren voor de mini's.
Het is niet zo heel ver van mij thuis na kerk/gemeentehuis. Dan moetk alleen is zien hoe we die kunnen gaan halen en hoe we ze moeten terugbrenge.
Mercikes è.

groetjes Britt

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik1-8-2011 10:15:31

Hey,
wij trouwen op 21 april, en het enige dat al in orde is, is m'n trouwkleed.
Verder hebben we (letterlijk) nog niks gedaan. We hebben vorig jaar verbouwd, en zitten nu met een lek, waardoor we de vloer in de inkomhal + achterkamer helemaal weer moeten openbreken. We zijn dus voornamelijk daarmee bezig, en als dat klaar is, storten we ons op de trouw.
Ik weet dat het laat is, maar first things first... M'n verloofde kan z'n hoofd nu écht niet bij de trouw houden, dus zal ik nog wat geduld moeten hebben.

Wat betreft het vervoer, weet ik het ook nog niet zo goed. Wij trouwen in Antwerpen, en daar is parkeerplaats echt wel een probleem. Dus was ik ook aan het denken voor een bus, maar vind het zo duur!
Ik ga dus eerst nog wat rondsurfen om te zien of ik nog een alternatief vind.

Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik1-8-2011 13:01:38

Wij trouwen 1 september 2012 en het enige dat geregeld is, is de trouwzaal. Wij zitten momenteel volop in een bouw en hopen dat dit afgewerkt is eind oktober. Dan zullen we eens verder in gang schieten en de rest van de trouw regelen. Volgens mij moet dit ook nog lukken hoor. Geen stress alles zal wel lukken :-)

stephanie
30-6-2012
 Meld misbruik21-8-2011 20:36:03

Wij trouwen 1 week na jullie in niel.
Het enigste dat bij ons vast staat zijn :

- Datum
- Feestzaal
- Dj
- Getuige
- Fotograaf

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...