Terug naar overzicht
Hey Melissa, ziet er goed uit. De tip ik nog had gekregen van onze ceremoniemeester om van het einduur te vertrekken en dan naar het begin van de dag te werken. Toen wij dat deden hebben we hier en daar toch nog wat wijzigingen aangebracht! groetjes sofie
Ik kan op je foto niet goed zien of je lang haar hebt maar hou alvast voldoende tijd vrij voor de kapper (de mijne rekent een uurtje werk aan).
Ik vind een half uurtje voor de kapper ook krap... Wanneer ga je 's middags eten?
Hey Melissa, Ik zou je aanraden om steeds eerst jezelf aan de beurt te laten en dan pas je getuige... Ik heb zelf ook gemerkt dat dingen zoals kapper en make-up snel uitlopen, dus dan wil je liever niet dat je getuige en je mama er fantastisch uitziet en dat het bij jou vlug vlug moet omdat je anders niet meer op tijd bent met de rest van je planning. Net zoals Véronique en Rebecca ook zeiden, is een half uurtje voor de kapper echt krap... Ik heb persoonlijk geen lang haar (nog niet tot op mijn schouders) en de kapper heeft meer dan een uur werk gehad om mijn haar te brushen (ik had geen opsteekkapsel ofzo) en te "betonneren" (zodat het de rest van de dag zo bleef zitten)... Persoonlijk zou ik dus eerst jouw haar laten doen bij de kapper en dan pas dat van je getuige en hetzelfde voor de make-up... Die dag gaat al druk genoeg zijn, dus best dat je alle extra stress probeert te vermijden...
Reken op sommige plaatsen een beetje marge in. Er loop regelmatig iest uit die dag en je kan dan best een buffer hebben. Wij hadden geluk dat we bv een 20 minuutjes te vroeg waren aan de kerk en hebben daar foto's met de oltimer kunnen nemen. Tijd opvullen kan altijd, tijd rekken is moeilijker. Ik zou ook als eerste bij Kapper en make-up gaan. Jij moet zeker perfect zijn de rest kan even op zich laten wachten (als je aanstaande aanbelt en je moeder of getuige zijn nog hun finishing touch aan het laten aanbrengen is beter dan dat jij daar zenuwachtig op de kappersstoel moet zitten. Mijn haar is halflang en samen met make-up heeft een professinal daar toch 1 uur en 45 minuten aan bezig geweest. (Het bleef wel perfect zitetn heel de dag ) Je leeft die dag op adrenaline (geloof me) en heel veel honger had ik niet maar best toch even tijd voorzien voor een kleine lunch/broodje/hapje/koekje zodat je geen appelflauwte krijgt tijdens de viering. Neemt de fotograaf foto's van het "aankleden" dan neemt dit meer dan 20 minuutjes in beslag.