Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schemadag trouw 2/09/2011!!

2-8-2011 11:54:46
Hoi,

Ik heb een schema gemaakt van de dag zelf, wat vinden jullie ervan:

We slapen in ons eigen huis. we staan om 7.00u op en we ontbijten lekker met z'n 2.
7.30u ik ga mij douchen
8.45u mijn getuige staat voor mijn deur.
9.00u vertrekken mijn getuige en ik naar de zaal om de auto te brengen (10min rijden) en dan naar de kapper (is ook maar 10 min rijden)
9.00u zit mijn mama al bij de kapper.
9.30u dan is mijn getuige aan de beurt bij de kapper.
10u ben ik aan de beurt.
10.30u is mijn kapsel perfect in orde.
10.45u komt de schimkster bij mij thuis aan.
11.00u begint ze aan mijn mama.
11.00u gaat mijn toekomstige zich douchen! Hij is binnen een half uur zeker klaar en ik zorg ervoor dat hij er perfect uitziet.
11.20u begint ze aan mijn getuige.
Mama en getuige daar heeft ze maar een 15 min voor nodig.
11.45u begint ze aan mij en daar heeft ze een half uur voor nodig.
12.00u is de getuige van mijn vriend bij ons en neemt hij mijn toekomstige mee naar mijn vader want daar staat de auto te wachten.
12.20u ben ik zeker klaar! en om 12.30u is de sminkster terug buiten en tegen die tijd heb ik onder ook alles afgesloten (zodat mijn lieve vrienden zeker niet binnen kunnen komen om te sieren).
12.30u is de bruidauto bij mijn ouders gearriveerd. papa legt dat het bruidsstuk erop.
12.30u ga ik naar boven met mijn getuige. Ik moet dan alleen nog mijn kleed aandoen en de juwelen aandoen dus binnen een 20min ben ik zeker klaar.
13. 00u vertrek de bruidauto bij mijn ouders naar ons thuis. Dat is 10 min rijden!!
13. 10 is de auto bij ons en mijn toekomstige aanbellen!
ondertussen maken wij foto's bij de deur enzo! blabala
13.40 vertrekken we naar het gemeentehuis.dat is ook 10 min rijden!
14.00 gaan we na binnen.

Wat vinden jullie van dit schema.
groetjes
melissa

Melissa
2-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 778

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik2-8-2011 12:09:39

Hey Melissa,

ziet er goed uit.
De tip ik nog had gekregen van onze ceremoniemeester om van het einduur te vertrekken en dan naar het begin van de dag te werken. Toen wij dat deden hebben we hier en daar toch nog wat wijzigingen aangebracht!

groetjes
sofie

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik2-8-2011 12:11:43

Ik kan op je foto niet goed zien of je lang haar hebt maar hou alvast voldoende tijd vrij voor de kapper (de mijne rekent een uurtje werk aan).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-8-2011 12:54:42

Ik vind een half uurtje voor de kapper ook krap... Wanneer ga je 's middags eten?

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-8-2011 13:36:47

Hey Melissa,

Ik zou je aanraden om steeds eerst jezelf aan de beurt te laten en dan pas je getuige... Ik heb zelf ook gemerkt dat dingen zoals kapper en make-up snel uitlopen, dus dan wil je liever niet dat je getuige en je mama er fantastisch uitziet en dat het bij jou vlug vlug moet omdat je anders niet meer op tijd bent met de rest van je planning.

Net zoals Véronique en Rebecca ook zeiden, is een half uurtje voor de kapper echt krap... Ik heb persoonlijk geen lang haar (nog niet tot op mijn schouders) en de kapper heeft meer dan een uur werk gehad om mijn haar te brushen (ik had geen opsteekkapsel ofzo) en te "betonneren" (zodat het de rest van de dag zo bleef zitten)...

Persoonlijk zou ik dus eerst jouw haar laten doen bij de kapper en dan pas dat van je getuige en hetzelfde voor de make-up... Die dag gaat al druk genoeg zijn, dus best dat je alle extra stress probeert te vermijden...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik2-8-2011 13:50:43

Reken op sommige plaatsen een beetje marge in. Er loop regelmatig iest uit die dag en je kan dan best een buffer hebben. Wij hadden geluk dat we bv een 20 minuutjes te vroeg waren aan de kerk en hebben daar foto's met de oltimer kunnen nemen. Tijd opvullen kan altijd, tijd rekken is moeilijker.

Ik zou ook als eerste bij Kapper en make-up gaan. Jij moet zeker perfect zijn de rest kan even op zich laten wachten (als je aanstaande aanbelt en je moeder of getuige zijn nog hun finishing touch aan het laten aanbrengen is beter dan dat jij daar zenuwachtig op de kappersstoel moet zitten.

Mijn haar is halflang en samen met make-up heeft een professinal daar toch 1 uur en 45 minuten aan bezig geweest. (Het bleef wel perfect zitetn heel de dag )

Je leeft die dag op adrenaline (geloof me) en heel veel honger had ik niet maar best toch even tijd voorzien voor een kleine lunch/broodje/hapje/koekje zodat je geen appelflauwte krijgt tijdens de viering.

Neemt de fotograaf foto's van het "aankleden" dan neemt dit meer dan 20 minuutjes in beslag.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...