TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
inge
5-8-2011
|
2-8-2011 18:50:12
wij hebben bedankjes op het feest zelf.
er zijn er bij ons die niet naar het feest zelf kunnen komen maar wel een envelopje gegeven hebben, die sturen we dan een danku met foto.
het is inderdaad wel waar dat als je op het feest een bedankje geeft en dan achteraf iedereen nog eens een bedankje opstuurt, dat je dan 2x de mensen bedankt.
kan je op het feest dan niet een foto gebruiken soms kan je dat regelen met de fotograaf dat er al 1 foto afgedrukt word die je aan de gasten kan geven.
met sommige printers is dat heel simpel daar kan je van je geheugenkaart een foto afdrukken op fotopapier.
grtjs
|
|
Evi
27-8-2011
|
2-8-2011 19:04:09
Bij ons was het dezelfde 'discussie'. We gingen zoieso bedankkaartjes met foto opsturen, dus zijn we overeengekomen om geen cadeautjes meer te voorzien op het feest. Zo kunnen we ook een beetje geld uitsparen :-) De mensen krijgen al een uitgebreid menu en alles wat ze maar willen dus ik denk niet dat ze er gaan over vallen als er geen kleine extra cadeautjes zijn. grtjes
|
|
Shanna
8-6-2012
|
2-8-2011 21:52:08
Ik heb een huwelijk meegemaakt waar ze m&m's hadden laten maken met de eerste letter van bruid en bruidegom hun naam op. Dit stond aan de tafel voor de cadeau's. Het waren meerdere glazen vazen met verschillende kleuren ... Dit in de plaats van de traditionele bruidssuiker. Nadien wel nog een kaartje met foto ontvangen via de post met bedanktekstje op ... vond dit wel nog leuk ...
|
|
Kim
22-6-2012
|
2-8-2011 22:17:33
Persoonlijk vind ik het leuker om iedereen op het feest een geschenkje te geven. Dan vind ik een bedankkaart achteraf niet nodig. De mensen die dan niet kunnen komen, maar wel een cadeau geven zou ik dan achteraf wel een bedankkaart opsturen. grtjs
|
|
Evelien
25-2-2012
|
3-8-2011 7:04:48
Ik vraag me ook af wat iedereen (bedoeld op gasten van een huwelijksfeest dan) met die bedankkaartjes doet? Ik persoonlijk heb hier een grote schoendoos liggen waar ik alles in bewaar (van geboortekaartjes, tot huwelijksuitnodigingen, misboekjes, doopboekjes, communiefoto's, bedankkaartjes, ...) Maar ik heb zo een voorgevoel dat ik een uitzondering ben ;) Ik denk dat bij de merendeel het bedankkaartje een tijdje aan de frigo, op de kast of de schouw zal staan, om dan nadien weggegooid te worden... Wat denken jullie dat het merendeel doet? En bewaren jullie dit allemaal? In de veronderstelling dat de meesten dit weggooien, is het inderdaad misschien beter om de gasten een geschenk te geven waar ze nadien nog iets mee zijn. Gisteren ben ik per toeval op volgende site's terecht gekomen: http://www.maloesse-webshop.be/bijtje-fotohouder-magnee... http://www.kadoopje.be/index.php?link=Geboorte&link... Dit vond ik ook nog leuk. Dan zou ik een kaartje maken met dezelfde kleuren van onze uitnodiging en daarop de tekst "Leuk dat je er bij bent".
|
|
lies
27-8-2011
|
3-8-2011 8:36:49
Dag medebruidje, de mensen die op ons feest niet aanwezig kunnen zijn krijgen achteraf van ons een foto op gestuurd. De mensen die wèl op ons feest zijn kunnen als ze vertrekken een gepersonaliseerde take away box vullen met schepsnoep :-) Kwestie van eens wat origineler uit de hoek te willen komen :-) Veel succes !
|
|
Evelien
4-6-2011
|
3-8-2011 9:50:03
Hoi,
Zoals mijn naamgenootje bewaar ik ook alle kaartjes, boekjes ed in een grote doos. De kans dat ik een van de weinige ben is groot maar toch hebben wij een bedankje aan de gasten van het avondfeest gegeven.
(hoeft niet duur te zijn => wij hebben enkele meters organzastof gekocht en zelf zakjes gestikt (met dank aan de schoonmoeder) en deze gevuld met snoepjes in de themakleur met een kaartje aan met de naam van de genodigde=> voor nog geen 1,50 EUR hadden we prachtige gepersonaliseerde bedankjes die ook als naamkaartjes op de borden dienden)
Idereen kreeg 6 weken na ons huwelijk een kaartje met een foto. Genodigden receptie, avondfeest, aanwezigen in de kerk, afwezigen die hun wensen of cadeau aan ons hebben overgemaakt...
Zelf heb ik van een bepaald huwelijk geen bedankkaartje ontvangen en geen bedankje op het feest. Ik vindt dit heel spijtig omdat ik het idee had dat je niet echt bedankt werd en ook geen foto had om in mn doos te bewaren met al mn herinneringen.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-8-2011 11:28:23
Wij hadden ook enkel een foto. Ik bewaar die ook allemaal en zelfs nu, 2 jaar na datum, zie ik soms onze foto nog aan een prikbord, op de kast, in een buffetkast, op de schouw,... staan. Dus ik denk echt wel dat dit gekoesterd wordt en heus niet bij iedereen zomaar verdwijnt.
Ik ben ook niet echt voor echte geschenkjes... Meestal is dit véél duurder dan een foto en wordt nog véél sneller weggedaan / opgegeten / opgedronken... Dus blijft de herinnering ook niet. En zeg nu zelf: wat ben je nu met een pepervatje als je geen zoutvatje ervan hebt? (ooit gekregen) Wat ben je nu met een suikerstrooier van 10cm hoog? Dat ding is meteen leeg... Wat ben je nu met 1 theelichtje? Zo krijg je er massa's bijeen...
Dus nee... Voor ons hoeft dat niet! En suikerbonen? Die horen bij een geboorte... ;-)
|
|
Lien
24-3-2012
|
3-8-2011 11:49:50
Ik ga akkoord met Véronique over de bedankjes.
Verder vind ik het veel belangrijker om alle mensen na het feest nog eens persoonlijk te bedanken voor de cadeaus en/of gestorte centjes.
We krijgen wel vaak een foto na het feest met zo een voorgedrukt zinnetje op, maar écht een persoonlijk telefoontje, smsje ofzo over het cadeau zelden. (idem voor geboortes!!) en dat vind ik véél belangrijker dan "onpersoonlijke" cadeautjes.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-8-2011 12:19:44
Ah Lien: wij hadden postkaartjes met onze foto op en op de achterkant stond voor iedereen persoonlijk waarom zij bedankt werden! ;-) Misschien is dat ook wel één van de redenen waarom we dit kaartje nog vaak ergens zien opduiken?
|
|
Lien
24-3-2012
|
3-8-2011 12:42:56
Hey Véronique,
Ik vermoed idd dat dat de reden is! Als we bedankkaartjes maken, dan zouden we idd ook voor persoonlijke boodschappen gaan!
|
|
Evelien
25-2-2012
|
3-8-2011 12:43:45
Ik ben van hetzelfde principe. Na onze instuif van twee jaar geleden heb ik ook naar iedereen een bedankkaartje gestuurd met achteraan een persoonlijke boodschap, net zoals bij jou Véronique. En zoals je zegt Lien, persoonlijke boodschappen zijn in mijn ogen ook belangrijker dan iets onpersoonlijks. Ik vrees wel dat ik mijn vriend hier niet van ga kunnen overtuigen. Dus de gulden middenweg... Het zal dan toch beide worden... Daarmee heeft elk zijn zin gekregen. Het is dan wel de duurdere oplossing maar soit. Het bijtje (daar is hij al aan verkocht) voor op het avondfeest, én het persoonlijke kaartje achteraf. Ps: Ben blij te horen dat er nog mensen zijn die een doos aanleggen voor kaartjes e.d. te bewaren ;) Af en toe kijk ik daar toch nog eens in. Plus het is leuk als je dan zelf een feest geeft (in ons geval ons trouwfeest), je hebt meteen een paar voorbeeldjes liggen :)
|
|
Wendy
9-7-2011
|
5-8-2011 0:37:22
Wij hadden eerst het idee om bedankjes te geven op het feest zelf maar hebben uiteindelijk toch besloten een bedankkaartje te sturen. De mensen zien al eens graag hoe je eruit zag (zeker als ze niet konden komen) en je kan ze ook personaliseren. Op de trouwdag zelf weet je lang niet wie wat geeft, dat weet je pas achteraf. Uiteraard gooien veel mensen dat weg maar ik heb ook al mijn bedankjes die ik op een feest krijg weggesmeten; en ik ben daar vast niet de enige in. Ik gooi ook trouwkaarten en geboortekaartjes weg na verloop van tijd; maar dat wil niet zeggen dat die ook niet meer gemaakt moeten worden. Ik denk ook dat oudere mensen en familie meer belang hechten aan een bedankkaartje dan aan een mini-champagneflesje met jullie namen erop. En zoals reeds vermeld: daar kruipt ook nog es geld waarmee je misschien nog mooiere schoenen kunt kopen bijvoorbeeld!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|